:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

استقبال چشمگیر از نمایشگاه صنایع دستی ایران در هند

آثار هنرمندان ایرانی به نمایش در آمده در نمایشگاه صنایع دستی ایران در شهر بمبئی هند مورد استقبال گرم دوستداران هنر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
اقتصادگردان_ در این نمایشگاه سه روزه که با همکاری دانشکده باستانشناسی دانشگاه 'دکن ' پونا و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برگزار شد آثار هنرمندان کشورمان در زمینه میناکاری، قلم کاری ،خوشنویسی ،میناتور،منبت کاری و احجام فلزی به نمایش گذاشته شد و بسیار مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
پراوین پرداشی مهمان ویژه این نمایشگاه پس از دیدار از صنایع دستی ایران گفت: در طی سفر های خود به ایران از نزدیک با هنر و فرهنگ ایران زمین اشنا شده ام. هنر ایرانی قابل قیاس با هیچ جای دیگر نیست.
پروفسور کارمالکار رئیس دانشگاه پونا نیز ضمن ابراز علاقه مندی به هنر ایرانی به خصوص صنایع دستی اصفهان و شیراز گفت: هنر ایرانی، بر جریان هنر در کشمیر و همچنین بخش های شمالی هند از جمله ایالت اوتار پرادش تاثیر زیادی گذاشته است.
پروفسور وسنت شینده رئیس دانشگاه 'دکن' نیز ضمن تشکر از عوامل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: هند و ایران باید در زمینه های تاریخ، باستان شناسی و هند روابط خود را افزایش دهند. فرهنگ ایران و هند بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و دو کشور می توانند در این زمینه با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

منبع: ایرنا