:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رئيس انجمن قطعه سازان:

آمادگي همكاري با قطعه سازان معتبر جهاني را داريم

دبير انجمن قطعه سازان كشور گفت: ‌اولين تجربه همكاري قطعه سازان با شركاي جهاني در شركت ايكاپ بوده كه با ارزيابي دقيق 200 واحد قطعه سازي از سوي پژو، در نهايت 100 قطعه ساز در كنار ايكاپ همكاري هاي خود را با قطعه سازان جهاني آغاز كرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
اقتصاد گردان - رضا رضايي كه در نخستين نشست سازندگان پلتفرم جديد ايران خودرو سخنراني مي كرد، با اعلام آماده بودن قالب ها براي ساخت قطعات و مجموعه هاي محصولات ايكاپ اظهار كرد: قطعه سازان آمادگي دارند تا ميزان داخلي سازي  قطعات در خودروهاي 2008، 208 و 301 را به 70 درصد برسانند.

وي با بيان اين كه مديريت هوشمند در ايران خودرو باعث شد كشور در شرايط سخت اقتصادي تحولات عظيمي را در صنعت خودرو و قطعه سازي تجربه كند، افزود: درحال حاضر 1200 قطعه ساز به توليد قطعات مورد نياز خودروسازان مشغول هستند كه از اين تعداد 550 واحد عضو انجمن و داراي برند و شناسنامه هستند.

رضايي افزود: صنعت قطعه سازي و انجمن قطعه سازان در اوايل دهه90 براساس استراتژي توسعه صنعت و با حمايت خودروسازان و دولت شكل گرفت و با حمايت هاي خودروسازان مراحل رشد خود را پشت سر گذاشت.

وي با اشاره به ظرفيت فعلي قطعه سازان گفت: هم اكنون بيش از 270 هزار نيرو در قطعه سازي كشور مشغول به كار است و ميزان دارايي ثابت قطعه سازان با گردش مالي 5 ميليارد دلار، 4 ميليارد دلار برآورد مي شود.

رئيس انجمن قطعه سازان كشور ضمن اشاره به تصميم درست و به جا در استفاده از توان قطعه سازان داخلي در مشاركت هاي بين المللي در توليد خودرو گفت: قطعه سازان بزرگ و توانمند داخلي آمادگي دارند تا با ايجاد شركت هاي جوينت ونچر و يا شكل هاي ديگري از همكاري،‌ با قطعه سازان بزرگ جهاني مشاركت كنند و موجب فن آوري در اين بخش شوند.

رضايي با اشاره به اهداف سند چشم انداز 1404 صنعت قعطه سازي، هدف اين صنعت را توليد 31 ميليارد دلار قطعه دانست و گفت: اين امر با رعايت الزامات كيفيت محقق خواهد شد.

وي در پايان گفت: انجمن قطعه سازان با ارتقاي توان مهندسي و نوآوري در قطعه سازي و مهارت نيروي كار در كنار امكانات بالقوه در كشور آمادگي فراهم كردن بستر همكاري قطعه سازان با شركاي خارحي را دارد.