:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی فرش و دستبافته های داری خراسان شمالی گفت:

خارج شدن فرش از معافیت مالیاتی تولیدکنندگان را نگران کرده است

عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی فرش و دستبافته های داری خراسان شمالی گفت: خارج شدن فرش از معافیت مالیاتی سبب نگرانی های بسیاری برای تولیدکنندگان در این صنعت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
اقتصادگردان_ حامد چمن رخ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزود، معافیت های مالیاتی برای کالاها از 12 قلم کالا به 27 مورد افزایش یافت اما در این میان فرش، تنها کالایی بود که از معافیت مالیاتی خارج شد. 
عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی فرش و دستبافته های داری خراسان شمالی افزود: این در حالی است که فرش ایران در وضعیت بحرانی به سر می برد و مشکل مالیات بر ارزش افزوده سبب گلایه و سردرگمی تولیدکنندگان شده است. 
وی با بیان اینکه خارج شدن فرش از معافیت مالیاتی برای ما جای تعجب دارد اظهار کرد: کارشناسان وزارت اقصاد، راسا عمل کردند و در آن زمان وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، آقای نعمت زاده به این امر توجه نشد و متاسفانه در هیات دولت تصویب شده و به مجلس رفت.
وی گفت: در اسفند ماه سال گذشته برای اعمال معافیت مالیاتی برای فرش رایزنی هایی توسط اتحادیه ها، اتاق بازرگانی و تشکل های مختلف انجام شد تا مجلس شورای اسلامی با خارج شدن فرش از معافیت های مالیاتی موافقت نکند. 
وی تصریح کرد: اکنون این امر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است و فرشی ها در این وضعیت دچار سردرگمی و نگران هستند. 
وی با بیان اینکه کمبود سرمایه و نقدینگی از یک سو و سرمایه گریزی هم از سوی دیگر دامنگیر صنعت فرش کشور شده است افزود: اکنون سرمایه گریزی در فرش زیاد دیده می شود و افراد تلاش دارند که از این صنعت خارج شوند . 
عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی فرش و دستبافته های داری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشکلات همچون بیمه و مالیات دست و پای تولید در صنعت فرش را بسته است.

منبع: ایسنا