:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
روند نزولي و ثبات نرخ ارز در بازار

رفت و برگشت دلار به كانال 4000 تومان

دلار که تقریباً از ابتدای مهرماه وارد فاز صعودی شد و از حدود ۳۸۹۰ تومان تا ۴۰۵۰ تومان نیز رشد قیمتی یافته بود، از روز شنبه و پس از سخنان ترامپ وارد فاز نزولی شد و حالت رفت و برگشتي به كانال 3900 و 4000 تومان را در روز يكشنبه ادامه داده و آخرين نرخ ثبت شده دلار 4012 تومان بوده است
کد خبر: ۱۰۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
اقتصاد گردان -  این در حالی است که بانک مرکزی روز گذشته نرخ دلار مبادله‌ای را ۳ تومان افزایش داده بود  و 3418 تومان ثابت مانده است.
 صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار آمریکا را بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۶ تومان فروختند. همچنین هر یورو امروز با ۵۰ تومان رشد ۴ هزار و ۸۰۸ تومان و هر پوند با ۲۳ تومان کاهش ۵ هزار و ۳۴۰ تومان بود.



پايين ترين قیمت‌های بازار ارز حاکی از این است که هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران ۳۹۹۷ تومان دادوستد شد که نسبت آخرین قیمت این ارز در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ۲۱ تومان کاهش یافته است.
دلار در پاساژ افشار ۳۹۹۸ تومان معامله می‌شود و دلار سبزه‌میدان نیز به ۳۹۹۷ تومان رسیده است. همچنین دلار سنا نیز ۴۰۱۲ تومان به فروش می‌رسد.
این کاهش قیمت در حالی است که کارشناسان جهش قیمتی دلار طی هفته‌های گذشته را ناشی از پیش‌بینی بازار از مواضع آمریکا نسبت به برجام می‌دانند و معتقدند نرخ دلار بالاتر نخواهد رفت و حتی نزولی می‌شود.
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در حالی در بازار تهران افزایش یافت که نرخ سایر انواع سکه با افت همراه بود. نرخ دلار نیز از کانال چهار هزار تومان عقب نشینی کرد اما دوباره بازگشت.
نرخ اونس جهاني نيز آخرين قيمت را 1304 دلار ثبت كرده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یکشنبه در بازار تهران با ۴ هزار و ۳۴۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان دادوستد شد.همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۸ هزار و ۲۵۵ تومان رشد نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. از سویی دیگر نیم سکه بهار آزادی شاهد افت یک‌هزار و ۵۲۹ تومانی بود و ۶۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.
ربع سکه بهار آزادی نیز با افت ۵ هزار و ۶۳۲ تومانی نسبت به روز گذشته ۳۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز با ۱۹۰ تومان کاهش، ۲۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز در بازار آزاد با ۲۳۱ تومان کاهش ۱۲۴ هزار و ۴۸۲ تومان ارزش‌گذاری شده بود.