:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

هدفگذاری برای حمایت از چهار کارگاه بزرگ صنایع دستی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار سال آینده چهار کارگاه بزرگ صنایع دستی با در نظر گرفتن بازاریابی مورد حمایت قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
اقتصادگردان_ مجید محنایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اهداف کمی برش استانی بسته حمایت از کارگاه های تولیدی صنایع دستی طی ۵ سال اعلام شد و بر اساس برش استانی اهداف کمی تدوین بسته حمایت از کارگاه های تولیدی،  صنایع دستی و فرش و اجرای آن طی پنج سال (۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۹) توسعه کارگاه صنایع دستی روستائی در ۱۷ روستا و ۷۹ واحد انجام گرفته و یا خواهد گرفت.

محنایی تصریح کرد: با توجه به نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد پلی میان اقتصاد و فرهنگ می توان دو رویکرد را مطرح کرد که هم صادرات غیرنفتی استان را افزایش داد و همچنین به تبع آن زمینه اشتغال را فراهم ساخت و همچنین این ظرفیت بستری برای معرفی بهتر و فراگیر فرهنگ و هنر استان و ایران باشد.

وی افزود: همچنین دستگاه های اجرائی استان باید  از تسهیلات بسته حمایت از صادرات استفاده کنند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرائی اقتصاد، لازم است که  مدیران جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع دستی و گردشگری و سایر مدیران متولی از ظرفیت برنامه های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی در استان بهره گرفته تا زمینه افزایش صادرات فراهم شود.

محنایی تصریح کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و بودجه ای با نرخ سود کمتر از مصوبه شورای پول و اعتبار، پرداخت تمام یا بخشی از هزینه های صدور کالاها، اخذ جایزه صادراتی، سپرده گذاری بانک های کارگزاری خارجی، تسهیلات گمرکی و... بخشی از برنامه های حمایتی و تشویقی است.

منبع: مهر