:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
جای مجیدی را نه، اما گل هایم جای گل هایش را پر می کند

چرا تهران این قدر ترافیک دارد؟

گوران یرکوویچ مهاجم فرانسوی– صربستانی استقلال با گل حساسی که در بازی الریان زد، جای خود در میان هواداران استقلال پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
تماشا: گوران یرکوویچ مهاجم فرانسوی– صربستانی استقلال با گل حساسی که در بازی الریان زد، جای خود در میان هواداران استقلال پیدا کرده است.

گوران با وجود اینکه هنوز فارسی یاد نگرفته اما به خوبی با استقلالی ها ارتباط برقرار کرده و در بین آنها احساس غریبی نمی کند. یرکوویچ در گفت و گو با تماشا از وضعیتش در استقلال و البته ایران صحبت کرده است.



*در نیم فصل دوم به جای فرهاد مجیدی به استقلال آمدی. فکر می کنی توانسته ای جای او را در تیم پر کنی؟

من مجیدی را ندیده ام اما این طور که شنیدم او بازیکن بزرگ و کاپیتان تیم بوده و هواداران خیلی او را دوست داشته اند. فکر نمی کنم بتوانم جای او را پر کنم چون او سال های زیادی در استقلال بوده و من تازه به این تیم  آمده ام اما امیدوارم با گل هایم جای خالی گل هایش را پر کنیم.

*استقلال می تواند در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود؟

استقلال هفته دیگر یک بازی مهم برای قهرمانی جام حذفی در پیش دارد. ما اول به این بازی فکر می کنیم بعد از آن باید در لیگ قهرمان شویم. اما اگر همه چیز مثل سه بازی قبل پیش برود می توانیم به قهرمانی آسیا هم برسیم. هرچند می دانم فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و ما حریفان سختی داریم.

*رابطه ات با هم تیمی هایت در استقلال چطور است؟

خوشبختانه بچه ها خیلی با محبت هستند. من الونگ و ساموئل تقریبا با هم به تیم آمدیم و بچه ها برای اینکه ما احساس غریبی نکنیم خیلی به ما کمک کردند.

*توانسته ای فارسی یاد بگیری؟

یکی از کمک های هم تیمی هایم این بوده که سعی کرده اند به من فارسی یاد بدهند ولی اعتراف می کنم که زبان شما خیلی سخت است! نمی دانم شاید هم من خیلی در زمینه فارسی یاد گرفتن بی استعدادم. در حال حاضر فقط چند کلمه یاد گرفتم ولی هر روز تلاشم را بیشتر می کنم و قول می دهم تا آخرین روزی که در ایران هستم فارسی را طوری یاد بگیرم که خاطراتم در ایران را با زبان فارسی تعریف کنم!

*زندگی در تهران برای تو لذت بخش است؟

ایران کشور جالبی است. وقتی بیرون می روم برایم جالب است که همه فعال هستند و کارهایشان را با جدیت دنبال می کنند. اما شما می دانید که تهران چرا آن قدر ترافیک دارد؟! هنوز نتوانسته ام شهرهای دیگر ایران را به خوبی ببینم اما شنیده ام که ایران جای خیلی قشنگی است و ایرانی ها مردم خوب و مهربانی هستند. آنها وقتی من را می بینند با من صحبت می کنند اما بعضی از آنها انگلیسی بلد نیستند و من فارسی نمی فهمم و در نهایت چیزی از حرف های هم نمی فهمیم. اما من این را به خوبی درک می کنم که آنها به من محبت دارند و از روی دوستی به طرف من می آیند.

*پیش از آمدن به ایران چنین تصوری از اینجا داشتی؟

من چیز زیادی از ایران نمی دانستم اما در اروپا جو درباره ایران منفی است. الان که به ایران آمده ام فهمیده ام خیلی از مسائل درباره ایران درست نیست. برایم  جالب است که ایران شبیه خیلی از کشورهای اروپایی است نمی گویم خیلی پیشرفته و کامل است اما می توانم بگویم با خیلی از کشورهای معمولی اروپا برابری می کند.

*از انتخاب استقلال راضی هستی؟

استقلال بهترین تیم ایران است حتی الان که می گویند ضعیف شده و خیلی از بازیکنانش نیستند. فکر می کنم انتخابم از بین تیم های ایرانی درست بوده و استقلال را به خوبی انتخاب کرده ام.

*می دانی هواداران فوتبال ایران کم تحمل هستند و همیشه از مهاجمان تیمشان توقع گلزنی دارند؟

بله. گل زدن وظیفه مهاجم است و ایرانی ها از مهاجمانشان فقط گل می خواهند. اوایل هماهنگی ام با سایر مهاجمان و هافبک ها کمتر بود اما احساس می کنم رفته رفته بهتر می شوم و گلزنی هایم را برای استقلال تکرار می کنم.