:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

بیمه سلامت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی گفت: طرح تحول سلامت دستاوردهای بسیاری در پی داشت که بیمه سلامت یکی از مهم‌ترین این دستاوردها است، چرا که برای اولین‌بار آحاد جامعه موفق شدند در زمره مشمولان بیمه سلامت قرار بگیرند.
کد خبر: ۵۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰

خبر اقتصادی - علیرضا زالی در حاشیه مراسم تجلیل از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با گذشت یک سال از شروع طرح تحول نظام سلامت متوجه می‌شویم که این طرح بخش‌های زیادی را شامل می‌شود که شروع هر یک از پروژه‌ها به لحاظ زمانی متفاوت بوده است، اما مهم‌ترین هدف‌گذاری که در این طرح وجود داشت مطالبه عمومی مردم و پزشکان در سال گذشته بود که منجر به کاهش پرداخت‌ها از سوی مردم شد که بسیار مورد اقبال قرار گرفت، زیرا در سال‌های اخیر علی‌رغم برنامه‌های توسعه‌ای کشور این بخش وضعیت مطلوبی نداشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حقیقت با اجرای کمک‌های اعتباری در قالب طرح تحول سلامت و گسیل شدن بخشی از منابع نوین اعتباری برای این مقوله موجب شد بحث تسهیل در فرآیند دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی و بهداشتی رو به فزونی باشد. ضمناً پایه‌گذاری بیمه سلامت گامی بلند و اساسی برای کشور محسوب می‌شود، زیرا این امر یک مطالبه اجتماعی عمومی بوده که طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود و اکنون خوشحال هستیم که همه مردم ایران مشمول بیمه پایه قرار گرفتند.

زالی تصریح کرد: در واقع باید با چابک‌سازی و تعمیق فرآیندهای بیمه‌ای، رشد کمی و کیفی بیمه‌های پایه، جذابیت‌های درمانی و بهداشتی اجتماعی مورد لزوم را برای مردم داشته باشیم، زیرا کشور ما برای ساماندهی عرصه سلامت راهی به جز تعمیق پوشش بیمه‌های سلامت در فراسو نخواهد داشت. در حوزه عدالت در سلامت نیز یک بازبینی مجددی باید صورت گیرد، چرا که در سال‌های اخیر این موضوع در جامعه مغفول مانده است.

این مسوول یادآور شد: شرایط فعلی اقتصادی جامعه اقتضا می‌کند که ما به مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت بیش از گذشته بپردازیم که ساماندهی این حوزه در برخی موارد معطوف به فضاهای فراسازمانی کشور است، لذا حرکت به سمت یک هدف واحد می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد، البته با همه این تلاش‌ها خلاءهایی نیز احساس می‌شود که باید در راستای رفع آن‌ها تلاش کرد.