:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
امیر خسرو پاک نژاد مدیرعامل شرکت تعاونی لوسترسازان تهران اعلام کرد

ایجاد شهرک صنعتی و شهر لوستر در استان تهران / برنامه خوشه صنعتی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت لوستر در دستور کار شرکت تعاونی لوسترسازان تهران

پاک نژاد مدیرعامل شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران با ارائه گزارش مالی شرکت تعاونی لوسترسازان به اعضای شرکت تعاونی گفت: در یک سال گذشته، دو درخواست بابت مجوز ایجاد شهر لوستر و درخواست مجوز ایجاد شهرک صنعتی به نهادهای مربوطه ارائه شده و تاکنون زمین‌هایی در مناطق مختلف اطراف تهران با مساحت ۸۰، ۷۰ و ۴۰ هکتار جهت ایجاد شهرک صنعتی تولید لوسترو چراغ های تزئینی پیشنهاد شده و در حال پیگیری خرید زمین هستیم که تا سال 1403 مراحل شروع ایجاد شهرک صنعتی و شهر لوستر آغاز شود
کد خبر: ۲۱۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
اعضای شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران روز سه شنبه 30 آبان 1402، در جلسه مجمع عمومی این تعاونی، برای انتخاب بازرس شرکت، تصویب صورت های مالی ارائه شده از سوی هیات مدیره و گفت وگو در باره برنامه های توسعه فعالیت های اعضای شرکت تعاونی لوسترسازان گردهم آمدند و در زمینه خرید دو زمین برای شهرک صنعتی و شهر لوستر، ایجاد خوشه صنعتی و تشکیل کنسرسیوم صادرات صنعت لوستر، اطلاع رسانی در مورد وام بلاعوض برای شرکت در بیست و نهمین نمایشگاه لوستر، برگزاری نمایشگاه فروش محصولات لوستر از 25 دی در مصلای تهران به مدت یک هفته، برنامه هیات مدیره برای تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز اعضای تعاونی و ضرورت بهبود جایگاه صنعت با توجه به سهم کمتر از یک درصد ایران از 80 میلیارد دلار گردش مالی بازار لوستر جهان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت
در این مراسم، اعضای هیات مدیره ضمن ارائه گزارش های مالی شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران، برنامه های این شرکت تعاونی در جهت ایجاد خوشه صنعتی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت لوستر، و همچنین پیگیری های هیات مدیره در جهت خرید زمین برای ایجاد شهرک صنعتی لوسترسازان و ایجاد شهر لوستر جهت عرضه محصولات لوسترسازان را برای اطلاع اعضای تعاونی اعلام کردند.
همچنین در این مراسم با برگزاری انتخابات بازرس شرکت و اعلام رای اعضای تعاونی، آقای نجفی به عنوان بازرس  انتخاب و همچنین آقای کریم حقی به عنوان بازرس علی البدل شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران معرفی شد.
امیر خسرو پاک نژاد مدیرعامل شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران با ارائه گزارش مالی شرکت تعاونی لوسترسازان به اعضای شرکت تعاونی گفت: در یک سال گذشته، دو درخواست بابت مجوز ایجاد شهر لوستر و درخواست مجوز ایجاد شهرک صنعتی به نهادهای مربوطه ارائه شده و تاکنون زمین‌هایی در مناطق مختلف اطراف تهران با مساحت ۸۰، ۷۰ و ۴۰ هکتار جهت ایجاد شهرک صنعتی تولید لوسترو چراغ های تزئینی پیشنهاد شده است.



دو زمین برای شهرک صنعتی و شهر لوستر

پاک نژاد اعلام کرد: تا سال ۱۴۰۳ زمین مورد نظر در منطقه قرچک ورامین برای ایجاد شهرک صنعتی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین برای ایجاد شهر لوستر و فروش محصولات لوسترسازان ایران، زمینی در منطقه سنگ تراشان در نظر گرفته شده که پس از نهایی شدن آنها به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی افزود: شرکت تعاونی لوستر سازان، پیگیر خریداری زمین در مناطف مختلف اطراف تهران، شامل منطقه سنگ تراشان، قرچک ورامین، رباط کریم و شمیرانات است و در این زمینه گفتگوهایی با مقامات منطقه، مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی وابسته به وزارت صمت در حال انجام است.

خوشه صنعتی و تشکیل کنسرسیوم صادرات صنعت لوستر و چراغ های روشنایی

پاک نژاد ادامه داد: علاوه بر ایجاد شهرک صنعتی و شهر لوستر، دو موضوع دیگر، از سوی شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران در حال پیگیری بوده است. یکی تشکیل کنسرسیوم صادراتی برای تولید کنندگان بزرگ لوستر که توان صادراتی دارند و دیگری،  ایجاد خوشه صنعتی در بخش صنعت لوسترسازی  است. در این زمینه نیز  مذاکراتی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شرکت صنایع کوچک وابسته به وزارت صمت انجام شده و دستور ایجاد خوشه صنعتی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت لوستر صادر شده است.
وی افزود: ایجاد خوشه صنعتی تولید کنندگان لوستر تقریباً به ۳ سال زمان نیاز دارد تا کارهای مربوط به آن انجام شود و به سمت ایجاد خوشه صنعتی و تشکیل کنسرسیوم صادراتی حرکت کنیم.

وام بلاعوض برای شرکت در بیست و نهمین نمایشگاه لوستر

پاک نژاد همچنین در ارتباط با حضور اعضای تعاونی لوسترسازان در نمایشگاه لوستر و چراغ‌های تزیینی گفت: بر اساس مذاکراتی که انجام شده اعضای تعاونی و تولید کنندگان می‌توانند در  بیست و نهمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های تزیینی از ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی دولت برخوردار باشند.



نمایشگاه فروش محصولات لوستر از 25 دی در مصلای تهران

پاک نژاد افزود: از سوی دیگر نمایشگاه فروش محصولات لوستر و چراغ‌های تزیینی در تاریخ ۲۵ دی تا ۱ بهمن به مدت یک هفته برگزار می‌شود و این نمایشگاه تخصصی برای تولید کنندگان بزرگ و صادرکنندگان فرصت مناسبی است.

تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز اعضای تعاونی

پاک نژاد افزود: در رابطه با تامین قطعات و تجهیزات مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان اقدامات موثری صورت گرفته و تلاش می‌کنیم که شرکت تعاونی بتواند بخشی از نیاز تولید کننده به قطعات خام را تامین نماید

 سهم کمتر از یک درصد ایران از 80 میلیارد دلار گردش مالی بازار لوستر جهان

آقای کاشفی یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی لوسترسازان استان تهران نیز گفت: گردش مالی صنعت لوستر و روشنایی در دنیا بیش از ۸۰ میلیارد دلار است اما در ایران گردش مالی صنعت لوستر کمتر از یک درصد بازار جهانی است این در حالیست که جایگاه ایران در دنیا از نظر ظرفیت های بزرگ تولید، اشتغال، کیفیت و قیمت و دسترسی به مواد اولیه در رتبه چهارم جهانی است ولی از نظر حضور در بازار متاسفانه عقب هستیم و از گردش مالی کمتری نسبت به بازار جهانی عقب هستیم.

کاشفی افزود: در رابطه با ایجاد خوشه صنعت لوستر و تشکیل کنسرسیوم صادراتی، اقدامات موثری در دستور کار است که می‌تواند به بهبود جایگاه اعضای شرکت تعاونی لوستر کمک کند. در نشستی با معاون شرکت شهرک‌های صنعتی وابسته به وزارت صمت موضوع ایجاد خوشه صنعتی لوستر و تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت لوستر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و دستور ایجاد خوشه صنعتی تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت لوستر و چراغ‌های روشنایی صادر شده است.
وی تصریح کرد: در بحث صادرات باید به موضوع قیمت، کیفیت،  جایگاه صنعت لوستر ایران، بهبود رابطه با دولت و همچنین روابط خارجی با کشورهای جهان توجه شود تا در صادرات صنعت لوستر موفق باشیم.
کاشفی اظهار داشت: برای توسعه جایگاه صنعت لوستر موضوع ایجاد شهرک صنعتی در قرچک ورامین در نظر گرفته شده تا تولید کنندگان بتوانند با بهبود کیفیت، افزایش تولید و توان صادراتی خود، جایگاه این صنعت را  در سال‌های آینده ارتقا دهند.
وی افزود: در حال حاضر تشکیل کنسرسیوم صادراتی از سوی شرکت تعاونی و اتحادیه لوسترسازان در حال پیگیری است و با همت اعضا و هیات مدیره شرکت تعاونی، در این زمینه اقدام خواهد شد.