:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور:

سرویس روابط سببی و نسبی در دسترس بانک مرکزی، فراجا و هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: در حال حاضر اولین نسخه سرویس روابط سببی و نسبی تولید و در حال حاضر این سرویس در اختیار برخی دستگاه های اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند( ثبت نام یارانه)، فراجا و مرکز اطلاعات مالی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
اقتصادگردان- افشار خاکباز در این باره، گفت: موضوع ارتقاء پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورت اجتناب ناپذیر ارائه خدمات کارآمد، شفاف و استناد پذیر در دست اجرا می باشد و زیرساخت های لازم ایجاد و طراحی این پایگاه آغاز شده است.

وی ادامه داد: ایجاد این پایگاه موضوع آیین نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی موضوع بند ۲ تبصره ۸ الحاقی به ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم می باشد و بر اساس احکام این آیین نامه سازمان ثبت احوال کشور مسئول ایجاد این پایگاه می باشد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: طراحی پایگاه و ایجاد زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم، دریافت اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه ها ، تطبیق اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال با اطلاعات دریافتی از سازمان هدفمندی یارانه ها، ارائه سرویس  به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، مشارکت فعال در کارگروه مسئول اجرای آیین نامه شناسایی خانوار، رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار در روز ملی ثبت احوال با حضور وزیر کشور و ایجاد پایگاه خانواده( روابط سببی و نسبی) از اقدامات مهم در این راستا محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای انجام یکی از تکالیف مصرح در ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) را براساس توان داخلی سازمان آغاز کرده و مبتنی بر داده‌های استخراج شده، نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام کرده است.

خاکباز افزود: هم اکنون اولین نسخه سرویس روابط سببی و نسبی تولید و در حال حاضر این سرویس از سوی برخی دستگاه های اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند( ثبت نام یارانه)، فراجا و مرکز اطلاعات مالی در حال بهره برداری می‌باشد.