:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
بازدید خبرنگاران از واحدهای صنعتی مستقر در شهرك صنعتی شمس آباد

تامین مالی بیش از 100 شركت با تسهیلات 7800 میلیارد ریالی بانك صنعت و معدن

خبرنگاران به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار، در قالب اردوی رسانه ای از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده بازدید کردند
کد خبر: ۱۹۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
اقتصادی گردان - در این بازدید، خبرنگاران از پنج واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد شامل شرکت های آذین گستر شفق تولیدکننده ظروف پخت و پز آشپزخانه، پارس اسکان پلاستیک تولید کننده نایلون و نایلکس برای فروشگاه های زنجیره ای، بلور نوری تازه تولیدکننده محصولات بلوری، سازورسازه تولید کننده سازه های فلزی و شرکت شیشه و گاز (شوگا) تولیدکننده انواع ظروف شیشه ای سبک در قالب اردوی رسانه ای بازدید کردند.
محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن در جریان این بازدید از پرداخت بیش از 7800 میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۰  به شرکت‌های موجود در شهرک صنعتی شمس آباد تهران که از سوی این بانک تامین مالی شده اند، خبر داد.
وی گفت: این میزان تسهیلات به صورت ارزی و ریالی به بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ، کوچک و متوسط مستقر در این شهرک صنعتی پرداخت شده است.
دکتر ترابی خاطرنشان کرد: شعبه بانک صنعت و معدن شهرک صنعتی شمس آباد در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و 7 هزار و 48 میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و در حدود 14 میلیون یورو نیز در قالب تسهیلات ارزی به شرکت شیشه و گاز پرداخت نموده است. همچنین صدور ضمانتنامه به ارزش2 هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال و گشایش اعتبار اسنادی به ارزش 2 هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال از دیگر خدمات شعبه یاد شده به مشتریان این بانک بوده است.
شهرک صنعتی شمس‌آباد در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران- قم، در مجاورت شهر حسن‌آباد، در فاصله پنج کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  قرار دارد.

فعالان صنعتی چه گفتند؟
"سیاوش رجبی" مدیرعامل شرکت تولید کننده ظروف آشپزخانه در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت بانک صنعت و معدن از واحدهای تولیدی و صنعتی خوب است، اما خواستار تسریع فرآیندها و جلوگیری از زمان بر شدن آن‌ها هستیم.
وی، برخی نوسانات در سیاست‌گذاری‌ها را عاملی در کاهش صادرات مجموعه برشمرد و گفت: تامین مواد اولیه با نرخ ارز آزاد و در مقابل بازگرداندن ارز صادراتی با نرخ نیمایی، توجیه اقتصادی صادرات را با مشکلاتی مواجه کرده است.

"حمید جماعت" مدیرعامل شرکت تولید کننده پلاستیک های تبلیغاتی نیز در این بازدید بیان‌ داشت: مواد اولیه مورد نیاز تولید این شرکت از بورس کالا تامین می شود اما تورم بیش از ۳۰ درصدی که هر ۶ ماه یکبار به طور متوسط به مواد اولیه وارد می شود تامین سرمایه در گردش را دچار مشکل می کند.
"افشین نجفی" مدیرعامل شرکت تولیدکننده سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی نیز اظهار داشت: تامین مواد اولیه مورد نیاز در این واحد صنعتی از بورس و بازار انجام می‌شود و همچون بسیاری دیگر از واحدها و بنگاه‌های اقتصادی، با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستیم. وی به مشکل تامین برق اشاره کرد و یادآور شد: در سال های گذشته شاهد بی نظمی و عدم‌اطلاع در قطعی برق بودیم، اما امسال با تدبیر دولت فقط یک روز در هفته در شهرک های صنعتی قطعی برق داریم.
 این فعال صنعتی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد تامین سخت نیروی انسانی مورد نیاز و حفظ و نگهداشت آنان است.
"سعید کلاف‌چی" مدیر عامل شرکت تولید کننده محصولات بلوری نیز درباره تامین برق در واحدهای صنعتی گفت: کوره های این واحد تولیدی دارای یک ماده نسوز است که باید هفت سال مستمر کار کند و هر بار قطعی برق زیان هنگفتی به این واحد وارد می کند.
وی بیان داشت: به دنبال راه اندازی نیروگاه مقیاس کوچک برای تامین برق مجموعه هستیم که خود نیازمند تامین گاز و گازوئیل است.
 کلاف‌چی خاطرنشان‌کرد: این شرکت به بیش از ۳۰ کشور جهان شامل کشورهای منطقه و همسایه، سی آی اس، برزیل و آفریقای جنوبی صادرات دارد و نیمی از تولیدات خود را صادر می کند.
 وی همچون مسوولان دیگر واحدهای اشاره شده در این بازدید، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز را یکی از مشکلات اصلی واحد خود برشمرد.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شمس‌آباد در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران- قم، در مجاورت شهر حسن‌آباد، در فاصله پنج کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  قرار دارد.