:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
اسامی قربانیان تصادف2 اتوبوس اسکانیا

30 نفر از قربانیان تصادف اتوبان قم شناسایی شدند,سفر نماینده شرکت اسکانیا به ایران

در حالیکه هویت 30 نفر از قربانیان تصادف مرگبار اتوبان قم شناسایی شده،مقرر شده که نماینده شرکت اسکانیا پس از حضور در ایران،گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد
کد خبر: ۱۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸

خبراقتصادی:سرهنگ دکتر میر رحیم فخرز، رییس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی گفت: هویت چهار نفر دیگر از قربانیان تصادف مرگبار اتوبان قم از طریق هویت مولکولی شناسایی شد.
سرهنگ میر فخرز افزود: مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با استفاده از تکنولوژی DNA- TYPING و دستگاه ژنتیک آنالایزر، هویت مولکولی تعدادی از قربانیان حادثه تصادف اتوبوس جاده تهران - قم را تعیین و شناسایی بقیه اجساد نیز از سوی کارشناسان در حال انجام است.
رییس مرکز تشخیص هویت ناجا اعلام کرد: با تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارشناسان متعهد این مرکز، تعدادی از قربانیان این حادثه به نام های 
1-مرحومان سید محسن موسویان، 
2-محمود شیخ کوپایی، 
3-صالح مروتی، 
4- مرحومه سکینه رضایی شناسایی شده اند.

شناسایی هویت 6 تن از قربانیان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر صدیقی آخا،مدیرکل پزشکی قانونی استان قم  اسامی 6 جسد شناسایی شده دیروز چهارشنبه را به شرح زیر اعلام کرد:

 اسامی قربانیان تصادف2 اتوبوس اسکانیا

اسامی همه اجساد شناسایی به تفکیک اتوبوس:
متوفیان اتوبوس اصفهان ـ تهران
1. محمد امین میانجی
2. فاطمه هاشمی
3. عصمت نریمانی
4. زهرا سادات کلوشانی
5. عرفان امین الرعایا
6. حسین دوسریان جزی
7. یکتا مشاور
8. اقدس خداوندی شهرکی
9. زهرا کرمی
10. امیر مشاور
11. صدیقه محمدپور

متوفیان اتوبوس تهران ـ یزد
12. عاطفه بناپور ده آبادی
13. صاحبه شاهدی
14. فاطمه شیخ علی شاه
15. بهاره حسنی
16. الهام موسوی
17. مسعود فرزان
18. محمد حسین نعیمی قصابیان
19. اصغر دهقان میری (راننده اتوبوس)
20. جواد دهقان میری (کمک راننده)

اسامی اجساد جدید شناسایی شده به تفکیک اتوبوس:
متوفیان اتوبوس اصفهان ـ تهران:

21. اعظم اعلایی
22. محمد کاظم مرادی
23. نگار پور حمزه
24. احمد پناهی

متوفیان اتوبوس یزد ـ تهران
25. معصومه دهستانی اردکانی
26. فرزانه قلی زاده
با اعلام اسامی 6 متوفی جدید، فهرست مسافرین شناسایی شده اتوبوس یزد - تهران به 11 نفر و اجساد شناسایی شده اتوبوس اصفهان - تهران به 15 نفر رسید.


جزئیات جلسه ویژه دولت در خصوص سانحه تصادف اتوبوس/ سفر نماینده اسکانیا به ایران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات جلسه دولت در خصوص بررسی سانحه تصادف اتوبوس در آزادراه قم، گفت: مقرر شده که نماینده این شرکت پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد.
به گزارش مهر، عباس آخوندی شب گذشته در گفتگوی تلفنی با خبر ساعت 21، ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه تصادف اتوبوس در آزادراه تهران - قم با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه، گفت: در این جلسه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، معاون وزیر بهداشت و پلیس راهور امروز چهارشنبه در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد گزارش تصادف مورد بررسی قرار گرفت. 
وی افزود: در بررسی حادثه نسبت به مسایل اساسی و بطور عمده ایمنی راه ها صحبت شد که یکی از عوامل، عامل انسانی در این حادثه شناخته شد که برای این منظور و احتمال قصور شرکت اتوبوسرانی، فعالیت آن متوقف شد. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع بازرسی از اتوبوس ها مطرح شده است، بیان کرد: قرار شد که یک بازرس مستقل برای بازرسی از اتوبوس ها در نظرگرفته شود تا ایمنی فنی اتوبوس قبل از حرکت مورد بررسی قرار گیرد. 
آخوندی با اشاره به اینکه از شرکت سوئدی دعوت شده تا برای ارایه گزارش در خصوص اتوبوس های اسکانیا به ایران سفر کند، اظهار داشت: مقرر شده که نماینده این شرکت پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد. 
وی با اعلام این دو اقدام فوری از سوی دولت، تصریح کرد: موضوع عمومی جاده ها از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود که بر این اساس اقداماتی را در دستور کار داریم. 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حلقه مفقوده آتش نشانی در جاده های کشور، اظهار داشت: موضوع امداد و نجات در جاده ها و ضعف ساختاری این موضوع در جاده ها هم مورد بررسی قرار گرفته است تا امداد و نجات در جاده ها ساماندهی شود. 
همچنین بررسی شد که موضوع ایمنی در شرکت های حمل و نقل مسافری مورد بازبینی قرار گیرد تا قبل از هر حرکت، اتوبوس ها چک شود و بازرسی هم از سوی یک شرکت مستقل انجام گیرد همچنین باید به مسافران مانند هواپیما آموزش داده شود تا در مواقع خطر جان خود را نجات دهند.
 


عیادت آیت‌الله سعیدی از مجروحان حادثه اتوبان قم ـ تهران

امام جمعه قم به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب از مجروحان حادثه قم ـ تهران عیادت کرد.
به گزارش فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی چهارشنبه شب با حضور در بیمارستان نکویی قم ضمن عیادت از مصدومان حادثه اتوبان قم تهران، در جریان روند ارائه خدمات درمانی به آن‌ها قرار گرفت.
وی در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه اتوبان قم ـ تهران طی سخنانی اظهار کرد: متاسفانه در اثر وقوع تصادف شدید در اتوبان قم ـ تهران تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و عده دیگری نیز مجروح شدند.
امام جمعه قم تاکید کرد: از طرف رهبر معظم انقلاب برای عیادت از بازماندگان این حادثه آمده‌ایم و از نزدیک سلام رهبر معظم انقلاب را به مجروحان این حادثه ابلاغ کردیم.
از خداوند متعال می‌خواهیم هرچه سریعتر مجروحان این حادثه شفا یابند.
بر اساس این گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با حضور در بیمارستان‌هایی که مصدومان اصفهانی در آن بستری هستند نسبت به عیادت از این بیماران اقدام کرده و زمینه انتقال آن‌ها به اصفهان را فراهم کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز ضمن عیادت از بیماران یزدی زمینه انتقال برخی از بیماران به بیمارستان‌های یزد را فراهم کرد.



پیگیری کمیسیون بهداشت برای درمان مصدومان حادثه رانندگی جاده قم
محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیگیری این کمیسیون برای درمان و دلجویی مصدومان حادثه رانندگی جاده قم خبر داد و به ایسنا گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیر درمان هرچه سریع‌تر مصدومان حادثه رانندگی جاده قم است و از آن‌ها دلجویی می‌کند.
نمایندگان قم در مجلس نیز به نیابت از اعضای کمیسیون پیگیر اوضاع مصدومان این حادثه هستند و به محض بازگشایی مجلس کمیسیون بهداشت جلساتی با وزیران مربوطه تشکیل خواهند داد.
شامگاه دوشنبه 18 شهریور دو اتوبوس مسافربری در جاده قم با یکدیگر تصادف کردند و بر اثر آتش‌سوزی در این حادثه، 44 نفر کشته و حدود 40 نفر مجروح شدند.