:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
بیل استیل:اقتصاد امریکا احتمالا در نیمه دوم سال 2013 افول می‌کند

پشت پرده سیاستهای فدرال رزرو برای اثر گذاری بر بازارهای طلا وسهام

بیل استیل نویسنده امریکایی کتاب «بانک مرکزی امریکا و نظم نوین جهانی»,با انتقاد شدید از سیاست‌های کلان اقتصادی در امریکا دولت این کشور را به دروغ‌پردازی درباره شاخص‌‌های مهم اقتصادی از جمله نرخ بیکاری متهم کرده است
کد خبر: ۱۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۵
«اقتصاد امریکا احتمالا در نیمه دوم سال 2013 افول می‌کند»


خبر اقتصادی: به گزارش پرس تی وی، بیل استیل نویسنده «بانک مرکزی امریکا و نظم نوین جهانی» روز یک‌شنبه (۱۵ اردیبهشت) در گفتگوی تلفنی با بخش امریکای پایگاه اینترنتی پرس تی‌وی تاکید کرد :«اغلب کارشناسان اقتصادی در امریکا در حال حاضر با کاهش رشد اقتصادی این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ موافقند و همه این مسائل به استخدام کمتر اشاره می‌کند و همانند مطالبی که سال گذشته درباره تضمین‌های مشابه در اتحادیه اروپا شنیدیم بهبود اقتصادی در امریکا نیز مسیر مشابهی را می‌پیماید. اروپا در حال حاضر رسما در رکود به سر می‌برد و به عقیده من امریکا نیز احتمالا به زودی دنباله‌رو آنان خواهد بود.» 

استیل افزود :«بانک مرکزی و کاخ سفید در یک بازی مایوسانه تلاش می‌کنند در رابطه با تداوم بهبود اقتصادی قدرتمند در امریکا حفظ ظاهر کنند. یکی از عوامل اصلی این بازی این است که بازار سهام امریکا در تلاش برای افزایش حجم حباب بدهی مالی روندی صعودی را طی کند تا نرخ بیکاری تا حد امکان پایین نگاه داشته شود. این مساله تاکنون صرفا به خاطر استفاده از محرک‌های غیرقابل پیش بینی و هماهنگ مالی نه تنها از سوی بانک مرکزی امریکا و بانک مرکزی اروپا به خوبی پیشرفته است بلکه اغلب بانک‌های مرکزی مهم دیگر نیز چنین تدابیری را اتخاذ کردند.
این مساله چیزی بیش از این نیست که اقتصاد جهانی تنها با این تزریق مداوم و هماهنگ هروئین اقتصادی زنده و سرپا نگاه داشته شده است ... اغلب امریکایی‌ها در حال حاضر درک می‌‍‌‌کنند که دولت آن‌ها درباره بهبود اقتصادی دروغ می‌گوید، آن‌ها درباره میزان بیکاری هم دروغ می‌گویند.»

اقتصاد امریکا در ماه گذشته تنها ۱۶۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد در حالی‌که به گفته کارشناسان ۹.۵ میلیون امریکایی از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بازنشسته شده‌اند. منتقدان عقیده دارند که وجود افراد بیکار یکی از دلایل افزایش نام نویسی برای دریافت کمک‌های غذایی از ۳۲ میلیون نفر به بیش از ۴۷ میلیون نفر از زمان آغاز ریاست جمهوری اوباما به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها بیش از ۱۰۱ میلیون امریکایی فاقد شغل هستند و این رقم در سال‌های آینده به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
0
از قبل می گفتم در اعلام شاخص ها امریکا به طور حبابی دروغ می گوید