:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
قابل توجه خریداران طلا و جواهر

اجرت خرید و فروش و ساخت طلا اعلام شد

قیمت مصنوعات طلا و جواهر با در نظر گرفتن قیمت طلای خام، اجرت ساخت طلا، 7 درصد سود واحدهای صنفی و 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعیین می شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طلا و جواهرات در واحدهای صنفی باید با سود 7 درصد و مالیات بر ارزش افزوده ی 6 در صدی به فروش برسند که متأسفانه برخی واحدهای فروش مصنوعات طلا در سطح شهر تهران از این امر تخطی و سود فروش 8 درصدی برای طلا و سودی نزدیک به 20 درصد برای جواهرات دریافت میکنند.
طبق گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، از فاکتورهای ذکر شده در تعیین قیمت مصنوعات طلا، امسال تنها مالیات بر ارزش افزوده از 5 درصد به 6 درصد افزایش یافته و سایر موارد هیچ گونه رشدی را شاهد نبودند.

قابل ذکر است، در صورت تخلف واحدهای صنفی و داشتن سندی بر این تخلف از سوی مشتریان، این امر از سوی بازرسی اتحادیه قابل رسیدگی است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
4
50
چرا مالیات از خریدار بدبخت باید گرفته شود؟
پاسخ ها
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
گویا صدای ما به هیچ جا نمی رسد.
1- مالیات بر فروش مال فروشنده است.
2- مالیات بر ارزش افزوده به قسمتی از درآمد تعلق می گیرد که از تبدیل کالای اولیه به محصول ایجاد شده مثلا یک کیلو شمش آهن 1000 تومنی تبدیل به یک کیلو میلگرد 1500 تومنی بشه 500 تومن ارزش افزوده داشته و به آن تعلق می گیرد نه به کل مبلغ 1500 تومن ضمنا هزینه ها هم باید در نظر گرفته شود
3- مالیات بر هزینه معنی ندارد بلکه مالیات بر درآمد باید باشد. آب شهری مصرفی چه ارزش افزوده ای برای من داشته که باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
1
28
به نظر می رسد که رییس اتحادیه منطق را طلاق داده اند چرا که نظریه واضح و روشن اقتصادVAT از این رویکرد به مالیات گزارشی نداده است.
با نظر مالیاتی اقا یا خانم ارمان موافقم
در نظامی مردم دار باید مبانی نتایج اقتصادی من جمله افزایش مالیات ها یا انچه به طور اساسی به ان مالیات تعلق می گیرد روشن باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
1
14
بانظربرادرم آرمان كاملا موافقم . به حضوررياست وسايردست اندركاران اتحاديه كشوري طلا بايد يادآورشد كه خداوندمتعال حسي بنام وجدان نيز درنهاد آدمي قرارداده است كه حداقل گاه گاهي به آنهم بايدمراجعه كرد. اغلب خريداران اين نوع ازطلامعمولا جواناني هستندكه باهزاربدبختي وگرفتاريهاي ايجادشده بوسيله اشخاصي مثل شماميخواهندازدواج نموده وتشكيل زندگي دهند.كسي كه مثلاميخواهد سرويس طلاي6ميليون توماني بخردبايستيي1/260/000تومان هم بشما باج بدهد . تازه به اين مبلغ هم قانع نيستيد.؟!...پناه برخدا...و واي بحال من بازنشسته كشوري كه2تاپسردم بخت دارم.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
3
14
باتاييد نظر برادرعزيزم آرمان كه كاملامنطبق برحقيقت است و واقعاصداي ماراكسي نمي شنود...! :
ماليات برارزش افزوده طلا مالياتي است كه بردرآمدتبديل آن به زيور آلات تعلق بگبرد مثلا درصورتيكه ارزش 1گرم طلاي خام معادل 100هزارتومان باشد وپس از تبديل آن به زيورالات(مثلاالنگو و...)ارزش آن به 110 هزارتومان افزايش يابد ماليات به ارزش افزوده شده (يعني 10هزارتومان) تعلق ميگيرد .متاسفانه اين قانون درجامعه ماتبديل به مفسده اي شده است كه سنگيني آن نيز بردوش مصرف كننده گان وخصوصا درموردطلا،جوانانيكه قصدازدواج دارند وميخواهند تشكيل زندگي دهند نهاده شده است.تعريف ماليات بردرآمد است نه برهزينه.اين ماليات هم بايد ازتبديل كنندگان طلا كه درآمدحاصل ميكنند دريافت شود نه ازمصرف گنندان طلا.!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
2
13
شير ، ببر ،پلنگ و...درجنگل صاحبان زورند .
گوسفند ،بز ، آهو و...شكار وغذاي آنان .
اما آنان(كه نام درنده برآنها گذاشته ايم) داراي انصافند وخيلي بيشتر از نيازشان شكارنمي كنند .
ايكاش ماانسانهانيز ازآنهاياد ميگرفتيم واينقدرحريص وبي انصاف نبوديم و برای دیگران نیز سهمی قائل می شدیم...
مدیر پایگاه ابزارهای مالیاتی و عوارض و... می تواند تاحدودی این مشکل را حل کند و اجازه ندهد که عده ای زیاد داشته باشند وعده ای در حسرت داشتن یک خانه و یا یک ماشین باشند....
پس باید با تدبیر از ابزارهای حاکمیتی استفاده کرد و ثروت ودارایی موجود کشور را به نحوی توزیع و مدیریت کرد که همه بتوانند به قول شما به اندازه نیازشان بهره مند شوند....
کار دولت باید تدبیر و به کار گیری همین ابزارهای کنترل و نظارت باشد....
تدبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
4
5
نظرات کاملا بجاست ای کاش در این دولت جدید به قول خودشون اصلاح طلب این اصلاحات اعمال گردد و عدالت در سطح جامعه گسترانده شود. یا حق..
حق شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
2
25
ديروز بنده بعد از ٨ سال انتظار يك سرويس طلا به ارزش ٧٤٠٠ واسه خانمم گرفتم پس از ٤ روز فهميدم خيلى گرون داده، رفتم پس بدم ميگفت فقط ميتونم بخرم، اونم اجرت و ماليات ازش كم بشه چطور وقتى من خريدارم بايد ماليات بدم وقتى هم فروشنده هستم حق ندارم ماليات بگيرم؟
بعد از كسر ماليات و اجرت به من ٥٧٠٠ داد يعنى آقا ٢١٠٠ از من سود گرفته! در چنين مواقعى جايز هست كه بگيم ..........
مدیر پایگاه این مملکت مال شما هم هست ! مشکلات نباید باعث چنین حسی شود
پاسخ ها
ارشد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سلام دوست عزیز
اگر شرویسی که خریده اید برلیان یا سوئیس باشد درسته چون اجرت بالایی دارن.
قاصدک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
تازه سرویسهای که از شما پس گرفتن ببار دیگه به اسم نو میفروشن و یه سود و مالیات و اجرت دیگه روش میکنن
سيدمجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
1
7
به اين ميگن پول زور گرفتن. سودش مال يكي ديگه است مالياتش را ما بايد بديم. يبار ماليات در زمان قيمت گذاري حساب ميشه و يبار هم در زمان خريد يعني عملا چيزي بالاي ده درصد ماليات را مشتري هميشه مظلوم بايد بپردازه... هيچ كسي هم اعتراض به اين بي عدالتي آشكار نميكنه
یه ایرانی که میفهمه اما مسئولای کشورش نمیفهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
1
15
یه زمانی مردم طلا می خریدن تا بعدا پولی کنار دستشون باشه اما حالا اهمه میخوان خریدار رو به معنای واقعی بچاپن....
امروز 9 مهر نود و دو دست بند 8 گرمی رو به من قیمت داد 1400 گفتم آقا مگه طا گرمی 98000 تومن نیست گفت اجرت این طلا 60 تومن به اضافه مالیات و سود ما میشه این!
یعنی من باید رو یه کالای 800 تومنی 600 تومن سود بدم؟ آخه با کدوم منطق این پول حلال؟!!
کسري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
9
10
به نظر من اون کالايي که جيب مردم و خالي ميکنه مواد غذاييه نه طلا شما هم وطن عزيز در طول حيات زندگيت شايد يک سرويس طلا بخري ولي مواد غذايي رو روزي سه وعده بايد مصرف کني طلا يک کالا غير ضروري وتجملي هستش که اگر خانومهاي طلا پرست ايراني کمي ذائقه اشونو تغيير بدن واستفاده از بدليجات لوکس استيل و تييتانيوم وغيره ... جايگزين طلا بکنن چند تا اتفاق خوشگل مي افته اول ما دومين مصرف کننده طلا در دنيا نمي شيم درنتيجه به خانواده وآقا پسر ها کمتر فشار ميادودخترها بيشتر عروس ميشن ويا پولي که قرار صرف يه کالاي غير ضروري بشه صرف چيزهاي ضروريه ديگه تو زندگي ميشه مثلا خريد يه ما شين ما نبايد دراول زندگي دوجوان که هزار نياز ضروريه ديگه دارن يه پول هنگفتو بابابت طلا بديم اون هم توي اين وضعيت اقتصاد روي صحبت من با خانومهاست اگه به طلا ديد سرمايه دارين اصلا ديد خوبي ندارين چون سرمايه گذار روي طلا يه قمار اگر يکي ا ز قبرهاي بهشت زهراي تهران رو بخريد ريسک کمتري کردين اگه براي زيبايي قصد خريد طلا دارين وجلو ي مردت مي خواي تن نازي کني ما مردها عاشق دختري هستيم که عا شق ما باشه وزبون چرب ونرم واخلاق خوش داشته باشه بدونين بيشترين ضرر واز اين تجمل گرايي اول وبيشتر زنها مي بينن چون مردها منطقين وزنها احساسي ودر صورت پايين آمدن آمار ازدواج بيشترين ضربه روحي را دخترها ميخورن پس به جاي خرده گرفتن به يک کاسب طلا فروش بياييم فرهنگ مصرفمان را درست کنيم چون عاملي بعث بيشرفت يا عقب ماندگي يک ملت ميشود فقط وفقط فرهنگ آن ملت است.
خانوم خونه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
3
5
منم با برادر کسری موافقم چون من خودم ارزونترین سرویس وحلقه طلا رو فقط چون بقیه اسرار کردن خریدم وگرنه نقره خیلی قشنگتر وشیکتر بود اگه دست من بود بدلیجات میخریدم هروقت که خراب بشه میندازیش دور البته بقیه آقایون درست میگن ولی اگه ماخودمون جنس گرون خواه طلا خواه میوه نخریدم و رودست دولت باد کرد مجبور میشن جای اینکه هرسال آسفالتارو بکنن وآسفالت جدید بریزن وهزینه مسافرتهای آخرسال خودشون وخانوادشون به اروپارو بدن نیاز های مردم رو برطرف کنن بفکر تورم باشن نه ملاقات باخانم اشتون
خانم پشیمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
1
7
منم چند روز پیش طلامو تعویض کردم بعدش متوجه شدم چقدر ضرر خوردم مثلا دستبندم 19 گرم بود چون دوستش نداشتم گفتم برم تعویض کنم یه زنجیر بگیرم همون موقع طلا گرمی 95 و خورده ای بود اما تعویضی از من 92 و خورده ای برداشت بعدش یه زنجیر گرفتم با وزن نزدیک 14 گرم به همون قیمت بعد که اومدم خونه حساب کردم دیدم هر گرم 14 و نیم مزد ساخت 7درصد سود 6 درصد مالیات از من گرفته دوباره رفتم پیشش گفتم چند جا نشون دادم گفتن گرون بهم دادی گفت نه چون مشتری تو بازار نیست این حرفو بهت زدن وگرنه فرمول طلا همینه گفتم من همیشه از اشنا می گرفتم اینقدر گرون نمی شد گفت نه اونا هم حساب می کردن شما متوجه نشدین حالا نمی دونم طلا فروشه راست گفته یا نه سرم خیلی کلاه گذاشته فقط باعث شده دیگه هیچ وقت طلا نخرم چون اصلا بدرد سرمایه گذاری نمی خوره یعنی تو یه دستبند تعویضی 5 گرم از دستم رفت یعنی حدودا 500 -600 تومن من برا بدست اوردن این پول خیلی زحمت کشیدم ولی اون طلافروشه در عرض چند دقیقه کلی پول گیرش اومد به همین راحتی حالا فهمیدم چرا طلا فروشا چند تا خونه و ماشین دارن فقط می دونم خدا به دادشون برسه من که سپردم به خدا
مهراوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
5
9
من با آقای کسری کاملاً مخالفم.بیشتر زن ها طلا می خرند تا سرمایه ای داشته باشند برای روزهایی بدی که ممکن است برای هر زن و شوهری پیش بیاید.بسیاری از مشکلات مالی خانواده ها با فروش طلای خانم ها حل می شود.از طرفی شما آقایون اگر راست میگید خانه و یا حداقل ماشینی به نام خانم بخرید می بینید کمتر به فکر خرید طلا و اینجور سرمایه گذاری ها خواهند بود.
خورشید خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
4
4
باسلام من با بخشی از صحبتهای آقای کسری موافقم خرید طلا اگر بخاطر چشم و همچشمی باشه درست نیست اما همیشه این نیست خیلی وقتها پیش میاد که خانواده دچار مشکل مالی میشود و خانم ها با فروش طلا مشکل را رفع می کنند. توی این کشور با نخریدن من و شما مشکلات اقتصادی حل نمی شود. مشکلات ریشه ای تر از این حرفها هستند.
ایدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
1
5
چون نظارت دقیق وشفافی نیست فقط خریدار ضرر میکند چرا مالیات باید بر دوش خریدار باشد .همیشه گفته میشه مالیات بر درامد اینجا برعکس شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
2
خاك ..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
6
از بازرس ویژه اتحادیه طلا فروشی خواهشمندکمی هم بفکر مردم باشند چرا که ارزش افزوده به خریدار متعلق نیست و آن را باید فروشنده پرداخت نماید که از فروش طلا سود می کند و کارگر و کارمند که موقع دریافت حقوق مالیات می دهد پس چرا باید موقع فروش طلا طلا فروش مالیات ندهد.
پاسخ ها
سمیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
واقعا حق با شماست. مالیات این کشور کلا رو دوش ما کارمندا و کارگراست. انصاف نیست.
لطیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
2
و از همه اینها بدتر جهت اطلاع شما فروشنده‌های طلا سر مامور مالیات رو هم کلاه میذارن و اون درصدی رو که بابت مالیات بر ارزش افزوده از شما میگیرن با سود خودشون به جیب میزنن یعنی این 15 درصد همش نصیب خود فروشنده میشه عزیزان! چرا که یک فروشنده مجبور نیست دقیقا همون فاکتوری رو که جلوی شما پر کرده رو نشون مامور مالیات بده، برای حساب و کتاب اصلی شون یه سرفاکتور دیگه دارن که اونو تحویل میدن و سودو به جیب میزنن.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
2
انگشتری خریده ام وزنش 10/840 گرم . بالای فاکتور آن هم نوشته شده موقع خرید قیمت هر گرم طلا 96800 تومان بوده . طلا فروش با احتساب مالیات بر ارزش افزوده که در تاریخ 8/9/93 به میزان 8 درصد بوده . مبلغ 1515000 تومان از اینجانب دریافت کرده. میخواستم بدانم گرم ساخت آن را مناسب گرفته؟
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
1
2
یک زنجیر ایتالیایی خریدم که فکر نکنم ایتالیایی هم باشه به وزن6.98 گرم در صورتی که قیمت هر گرم طلا 98000 تومان بود بامن یک میلیون وپنج هزار تومان حساب کرده یعنی روی یک زنجیر بیش از 360000 تومان کشیده اند از ان روز اخساس بدی دارم که سرم کلاه گذاشته اند با با مملکت دزد بازاره هر چی می خریم سرمون کلاه گشاد میره از اون روز با هودم گفتم دیگه طلا نخرم ولی چیزایی هست که ضروریه اونا چیکار کنیم با با یکی به داد این ملت برسه
مری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
2
نه علی اقا گرمی 25حسابتون کرده
حجت
|
India
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
1
دوستان .طلا نخرید . فقط شیش ماه خرید فروش طلا تحریم بشه. همه چی درست میشه .ظرف دوماه اول همه چی درست میشه . فقط شیش ماه دندون رو جیگر بذارید طلا نخرید .تا بعد ببینید که چجور طلافروشا التماس میکنند. یک بار همت کنید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
من طلا فروشم..یه سوال چرا هندوانه کیلویی هزار میخرید در صورتی که اون مغازه دار از کشاورز میخره کیلویی صد تومن حالا چرا اینجا اعتراض نمیکنید؟؟من میگم..چون ما ایرانی ها اگه نخوریم میمیریم و مغزمون تو شکممونه..اگه مردید میوه رو ارزون کنید
حسن لوری
|
United States
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
1
1
سلام
اردیبهشت انگشتر خریدم870000تومان وزن6/120گرم
فروختم560000تومان
زمان خرید گرمی98000تومان بوده
زمان فروش گرمی94000تومان
یعنی سیصد و ده هزار تومان طلا فروش از من .....................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
در اران و بیدگل طلا فروشی هایش اشک و خون مشتری ها را با هم می بلعند خدایا تو کمک مان کن و ما را از شر گران فروش و حامیانشان راهی بخش
مخصوصا طل فروشی های ........... با زندگی مشتری و مردم بازی می کنند واقعا اتحادیه اران و بیدگل باید با تعزیرات کمک حال مردم باشد با غیرتی
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
4
0
الکی چرا بحث میکنید .
این 6% مالیات که از شما میگیرن به جیب اون طلافروش بدبخت که نمیره .
دولت مستقیم روش دست میزاره .
فکر میکنید برای چی مجبورن فاکتور فروش بهتون بدن ؟ چون اگه فاکتور ندن میتونن 6% یا از مشتری نگیرن یا خودشون بردارن و اگه یک وقت کسی بره درباره بی فاکتوری شکایت کنه یا طلا دزدی باشه معلوم شه طلا فروش مقصر میشه .. پس همیشه با فاکتور طلا میدن .

بعد درباره اینکه طلا فروشا چرا میلیاردرن ؟ خوب پول یا زحمت کشیدن در آوردن یا ارثیه یا ...
داخل ویترینشون فقط کم کم 5 میلیاردی باید جنس بریزن همین پول بدن بانک شاید یکم کمتر سود کنن اما راحت بدون هیچ توهینی از چند آدم کم بین میتونن زندگی کنن.
همه جا البته خوب و بد هست ... اما اینکه همه رو به یه چشم ببینی نامردیه..
شما فرمول محاسبه قیمت داری .این دقعه میرید طلا بخرید یه ماشین حساب ببرید قیمت حساب کنید تا بعدش پشت سر طلا فروش حرف نزنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
1
0
قربون همه تون برم اخه .... مگه مالیات بر ارزش افزوده رو به دارایی میدن ....... چرا فاکتور رسمی با شماره وکد رهیکیری دارایی ندارن اخرش همینطوری یه چیزی تعیین میکنن ....... ونمی زارن اجرای قانون درست انجام بشه خانما اقایون بزارین مشکلو اساسی حل کنن ......... اگه میخواد بره بره به دارایی
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
0
مستقیم از طلا ساز بخرین تا ضرر نکنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
در مشاغل طلافروشی خیلی خیلی کم پیش میاد که طرف سرت کلاه نذاره...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
عده ای سر مشتریا کلاه میذارن و به پول حروم عادت کردن. ...........
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
وای نمیدونید چطور سر من کلاه گذاشتن. یه حلقه چرت رو به اسم برلیان بهم فروختن. حالا بعد از یکسال بردم بفروشم ولی میگه اصلا برلیاناش حساب نمیشه و فقط قیمت طلا رو حساب میکنیم. منکه میرم شکایتشون کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
سلام من حلقه برلیان خریدم 3.5 گرم قیمت طلاهم حدود 113هزار تومان هرگرم هست نمیدونم چطور شد ازم با تخفیف 680تومان گرفت اگه میشه لطفا راهنمایی کنید
آرمان فرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
من شغلم ام فصلی است.سه ماه زمستان بیکارم همسرم دانشجوی دکترای تخصصی و تهران تحصیل میکنه ..ورشکست شده ام ...قراره عقد بکنم یک ماه دیگه.یه سرویس از دوست نامزدم امانت گرفتیم که آبکاری بکنیم و به جای سرویس خرید خود جا بزنیم.و مانده حلقه ها.دو هفتس تهران آمدم با یک میلیون پول و ماشینم .گفتم کار بکنم که بتوانم پول حلقه در بیارم ماشین خراب شد پولم رفت کیسه خوابی خریدم یک هفته تو ماشین نخوابیدم الیته زجر کشیدم..کار گیر نیامد پونصد قرض کردم که خوابگاهی گرفتم و دو روز طرح خریدم که خیابانهای تهران یاد بگیرم ..که حداقل مسافر کشی بکنم ..شروع کردم و مسیرهایی که باید با چهار نفر طی بشه که حداقل پول سوخت در بیاد یک نفرو میبردم و ازش آدرس میخواستم ...یک پسراصیل ...رسمی در بین ما هست که تعارف زیاد میکنیم ..مرد رو بعد از ساعتی به مقصد رساندم و گفت چقدر میشه گفتم هزارو پونصد و قابل نداره. دیدم رفت و پول نداد ...ازین به بعد بر خلاف عقیده ام هر کی میکفت بفرما سكوت میکردم و کمی ناراحت...دیروز رفتیم حلقه قیمت بکنیم .دقیقا دو برابر و اجرت سی هزار نمیدانم برلیان چی چی... اضافه میگفتن ...دیروز پول دو‌هفته مسافر کشی خانمم گفت دویست و هفتاد تومن و خیلی نا امید شدم ..باید برسع به دو تومن آخر ماه ...روز هست بیست تومن در میاد البته هفته اول تقریبا هیچی. استهلاک هسچ.... کدام وجدان کدام فکر به خودش اجازه میده سر ما رو کلاه بزاره...پیش کی داد ببریم..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
....... طلا فروشها ............ اصلا أنصاف ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
ازطلاساز مثلاگرمی 10تومن میخرن بعددوباره گرمی 20تومن مزد ساخت حساب مشتری میکنند اونا هم از توبره میخورن هم از اخور
مهدیه از ساری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
یک تک پوش باوزن ۱۴.۰۷۰ خریدم خواهشمندم در مورد قیمتش راهنماییم کنید تاریخ خرید۶‌ /۹۶/۱
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
من دوسال پیش ی حلقه چهار گرمی یک چهارصد گرفتم تازه کلی منت گذاشت ک صد تخفیف داده هنوزم موندم ک درست حساب کرده
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
همه جا ....بازار شده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
سلام
دوستان مطلع نطر بدن
امروز یک انگشتر 7/19 گرم هفت ممیز نوزده گرم خریدم که 1360000 فاکتور شده
البته روی انگشتر 3 ردیف 10 تایی سنگ کار شده.
به نظر شما قیمت مناسب بوده یا نه چون هیچ مرجعی برای فهمیدن خرید درست وجود نداره