مدیرکل خدمات پس از فروش شرکت ارتباطات سیار، ازبرگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خدمات پس از فروش از 6 تا 9 اسفندماه همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبرداد.
علی حمیدی، در این باره تصریح کرد: باید ارایه کنندگان خدمات را به سمت ارایه انواع خدمات پس از فروش به صورت غیرحضوری به مشتریان سوق داد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره نمایشگاه خدمات پس از فروش گفت: هر خدمت و کالایی بعد از فروش نیاز به پشتیبانی دارد که خدمات پس از فروش، نامیده میشود؛ این در شرایطی است که ارایه خدمات پس از فروش مناسب با شاخصههایی از جمله سرعت، صحت، امنیت و در دسترس بودن معنا پیدا میکند.
حمیدی، ارایه خدمات پس از فروش مناسب را سبب افزایش رضایتمندی مشتریان و بالا رفتن سطح اعتماد آنها به تولیدکنندگان دانست.
این مقام مسئول افزود: در این میان مهمترین عاملی که شاخصههای مذکور را قوت میبخشد، نیروی انسانی است؛ به این معنا که پراکندگی نیروی انسانی در زمینه خدمات رسانی یک کالا و ایجاد فضاهای مناسب برای خدمات رسانی به مشتریان و مصرفکنندگانی به راحتی می تواند شاخصه سرعت و امنیت در خدمت رساندن را نشان دهد.
وی تصریح کرد: این به دان معنا است که مشتری باید به راحتی بتواند با مراجعه حضوری و غیرحضوری خدمت خود را در خصوص کالای خریداری شده بازیابد.
حمیدی در خصوص مزایای خدمات پس از فروش برای تولیدکنندگان نیز گفت: اگر تولیدکننده، کالایی تولید کرده باشد که نتواند پای تعهدات خود در قبال پشتیبانی از آن بایستد، باعث می شود که مشتریان خود را از دست بدهد و عکس این عمل نیز البته می تواند صادق باشد.
وی اظهار داشت: حرکت مطابق با نقطه نظرات مشتریان این حسن را دارد که تولیدکننده با اشراف پیدا کردن به سلیقه مشتری، کالایی را تولید خواهد کرد که می تواند نظر مشتری را جلب کرده و گوی رقابت را از رقبا برباید.
به گفته حمیدی، برخی از کشورها از ایران در زمینه ارایه خدمات پس از فروش بسیار با سرعت پیشی گرفته اند و برخی دیگر از کشورها نیز هنوز به توانمندی ایران نرسیده اند، این در شرایطی است که ارایه خدمات پس از فروش برای موضوعات خدماتی بیشتر از موضوعات تولیدی در ایران رونق گرفته است