:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
افزایش 30 درصدی سرمایه بيمه دي

مدیرعامل بانک دی: توجه به کارمزدها در اصلاح ساختار اعتباری بانک‌ها موثر است

مدیرعامل بانک دی گفت: توجه به بانکداری الکترونیک و پیاده سازی نرم‌افزارهای مختلف از جمله چکاوک و سپام در بخش چک و ضمانتنامه‌ها، نشان می‌دهد که نظام بانکی در حال توسعه است.
کد خبر: ۵۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

خبر اقتصادی - دکتر احمد شفیع‌زاده در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه در نظام بانکی شاهد پیشرفت‌ها و تحولات رو به جلویی هستیم، راه‌اندازی سامانه‌های جدید بانکی را باعث شفاف شدن مبادلات و ایجاد انضباط پولی و نظم بخشی به بازار پولی کشور دانست.
وی گفت: خوشبختانه بانک مرکزی موفق شده است بازار غیرمتشکل پولی را مدیریت کند که این مهم در سال 94 به جایگاه مناسبی رسیده و باعث ایجاد انضباط بیشتری در بازار خواهد شد.
مدیرعامل بانک دی توجه به کارمزدها را در اصلاح ساختار اعتباری بانک‌ها موثر خواند و افزود: متاسفانه هم اکنون بحث کارمزد خدمات بانکی مورد غفلت واقع شده است در حالی که اگر بخواهیم بهبودی در ساختار اعتباری بانک‌ها ایجاد شود، باید به نظام کارمزدی روی بیاوریم.
وی اخذ کارمزد از خدمات بانکی را در نهایت موجب کاهش نرخ سود تسهیلات دانست که خواسته مهم فعالان اقتصادی به ویژه در بخش‌های تولید، صنعت و صادرات غیرنفتی است تا بتوانند رقابت پذیر شوند.
شفیع‌زاده با تاکید بر اینکه استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی باید هزینه این خدمات را بپردازند، یادآور شد: الان بحث کارمزدها مورد غفلت است در حالی که بخشی از هزینه‌های توسعه بانکداری الکترونیک را می‌توان از این محل تامین کرد، بنابراین باید به عنوان یک اقدام ملی و با هدف پوشش هزینه‌ها به ویژه در بحث بانکداری الکترونیک و کاهش نرخ سود تسهیلات به این موضوع توجه کرد.
به گفته وی با مجموعه اقداماتی که به ویژه در بحث کاهش بنگاه‌داری و کاهش تصدی‌گری بانک‌ها در بحث شرکتداری مطرح شده است، باید جایگزین‌هایی برای این موضوع تعبیه شود تا نظام بانکی بتواند در عرصه اقتصاد کشور نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد لذا باید اصلاح ساختار اعتباری و مبحث اخذ کارمزد، در دستور کار جدی قرار گیرد.
شفیع‌زاده به تقویت زیرساخت‌ها و استانداردها در بانک دی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تمرکز این بانک روی بحث‌های زیرساختی به ویژه در زمینه بانکداری الکترونیک بوده و سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است که نتایج آن به تدریج در سال جاری مشاهده خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توسعه ابزارهای الکترونیک، مشتریان شفافیت، سرعت و سهولت را در تعامل با  بانک دی مشاهده خواهند کرد.
مدیرعامل بانک دی خاطرنشان کرد: توجه به بانکداری شرکتی و اختصاصی هم در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع در سال 94 توسعه خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه خدمات سهل‌تر و راحت‌تری باید به بنگاه‌های اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان غیرنفتی ارائه شود، تصریح کرد: هم اکنون بانک دی تعاملات خوبی با صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی دارد که باید توسعه یابد.
به گفته وی همچنین در زمینه مدیریت سرمایه انسانی بانک با هدف حرفه‌ای‌تر کردن کارکنان و افزایش سطح رضایتمندی آنان، اقدامات زیادی انجام شده است.
شفیع‌زاده به صدور مجوزهای ارزی مرحله اول و دوم بانک دی اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های ارزی بانک شروع شده است و سوییفت بانک نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه مجوز ارزی مرحله سوم این بانک نیز در حال صدور است، گفت: به زودی حلقه‌های مختلف زنجیره فعالیت‌های ارزی بانک تکمیل و صرافی بانک دی نیز در یکی دو ماه آینده بازگشایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: صدور ضمانتنامه‌های ارزی، گشایش اعتبارات و حواله‌های اسنادی ارزی هم در بانک دی شروع شده و مراجعات خوبی از سوی مشتریان صورت گرفته است.
در این مراسم با حضور مدیران عامل بانک و بیمه دی، از سامانه هوشمند خدمات مالی بانک دی به نشانی www.766.ir  رونمایی شد.

افزایش 30 درصدی سرمایه بيمه دي
در ادامه مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: شرکت با ترسیم افق پیش رو در آستانه شکوفایی در ارائه خدمات قرار دارد.
مجید بختیاری با بیان اینکه بیمه دی در سال گذشته 350 میلیارد تومان خسارت و تعهدات را تعیین تکلیف کرده و عمده آنها را پرداخته است، اظهار کرد: این شرکت از معدود شرکت‌های بیمه‌ای بود که سال گذشته تقریبا تمامی پرونده‌های دیه را صفر کرد و به تعطیلات رفت.
وی با بیان اینکه خسارت‌های جاری مشتریان بیمه دی به صورت کاملا الکترونیک محاسبه و به حساب آنان واریز می‌شود، تاکید کرد: امروز در بیمه دی شدیدا خود را محتاج کسب رضایت مشتریان می‌بینیم به همین دلیل بازسازی و تقویت شرکت با تاکید بر سلامت، حرفه‌ای‌گری و انسجام سازمانی در دستور کار قرار دارد.
بختیاری با اشاره به انجام عملیات بیمه‌ای این شرکت در 42 شعبه و بیش از 700 نمایندگی خاطرنشان کرد: بیمه دی هم اکنون تعامل خوبی با نهادهای ناظر از جمله بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه همچنین سندیکای بیمه گران ایران دارد.