:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
گمانه زنی ها برای شهرداری تهران ادامه دارد

کدام "محسن" شهردار تهران میشود؟ شانس بیشتر محسن مهرعلیزاده نسبت به سایر نامزدها

مهرعلیزاده گزینه ای است که برخی اصلاح طلبان معتقدند می توان اجماع مستقل ها و حتی اصولگرایان شورای شهر تهران به ویژه ورزشکاران شورا را روی مدیریت وی در شهرداری تهران به دست آورد و از این جهت شانس او بیش از محسن هاشمی است
کد خبر: ۱۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵




خبراقتصادی: اصلاح‌طلبان می‌گویند یکی از این دو محسن، شهردار پایتخت خواهد شد؛ «محسن مهر‌علیزاده یا محسن هاشمی»
 یک  خبر تایید نشده نیز می‌گوید محمد‌باقر قالیباف از عدم تمایلش برای ادامه حضور در شهرداری تهران گفته است. برخی اصلاح طلبان شورای شهر نیز گفته اند که باید فردی شهردار شود که نگاه سیاسی برای رئیس جمهور شدن در چهار یا هشت سال آینده نداشته باشد.

اصلاح طلبان شورای شهر تهران پس از برگزاری جلسات متعدد، بررسی روی کاندیدای شهرداری را آغاز کرده اند. که رقابت اصلی براساس نظرات اعضای شورا بین محسن هاشمی و محسن مهرعلیزاده است.
هر چند گزینه های دیگری مثل معصومه ابتکار و یکی از شهرداران سابق مناطق نیز مطرح هستند.




محسن هاشمی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کاناداست.
او از سال 1376 به مدت 13 سال مدیرعامل متروی تهران بود. درکارنامه مدیریتی وی سوابق دیگری چون ریاست  دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری در زمان ریاست جمهوری آیت اله هاشمی رفسنجانی و نیز عضویت در هیات مدیره سازمان صنایع دفاع به چشم می خورد.
محسن هاشمی رفسنجانی از دوران شهرداری کرباسچی مدیرعامل متروی تهران بود و حتی در دوران محمود احمدی نژاد و محمد باقر قالیباف نیز این سمت را برعهده داشت.
اما عدم پرداخت بودجه های مصوب و قانونی متروی تهران سبب شد که عده ای به این نتیجه برسند که بهتر است محسن هاشمی استعفا دهد.
لذا محسن هاشمی برای چندمین بار استعفای خود را تقدیم شهردار تهران کرد و قالیباف نیز 13 اسفندماه 89 با این استعفا موافقت کرد.





شانس بیشتر مهرعلیزاده و حمایت بخشی از اصولگرایان در کنار اصلاح طلبان از شهردار شدن او



اما گزینه دیگر اصلاح طلبان محسن مهرعلیزاده است که او نیز مانند محسن هاشمی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک است.
مهر علیزاده علاوه بر این مدرک دکترای مدیرت مالی شهری از دانشگاه تهران را دارد و در حال اتمام دکترای اقتصاد مهندسی از دانشگاه تیلبرگ هلند است.
این گزینه اصلاح طلبان برای شهرداری تهران در کارنامه اش سوابقی چون مدیرعاملی سازمان عمران منطقه آزاد کیش، مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری شاهد، معاون وزارت صنایع، استانداری خراسان و معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات را به ثبت رسانده است.
این سوابق موجب شده بود که نام مهرعلیزاده جزو نامزدهای  اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری در صورت عدم حضور خاتمی و هاشمی رفسنجانی مطرح باشد و بعد از ورود عارف به عرصه انتخابات و در نهایت پیروزی روحانی، نام مهرعلیزاده برای معاون اول رئیس جمهور، وزیرصنعت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، وزیر ورزش، وزیر دارایی و... مطرح شد.
مهرعلیزاده اکنون مشغول تدریس مدیریت مالی و برنامه ریزی شهری به دانشجویان دانشگاه تهران است.
مهرعلیزاده  گزینه ای است که برخی اصلاح طلبان معتقدند می توان اجماع مستقل ها و حتی اصولگرایان شورای شهر تهران به ویژه ورزشکاران شورا را روی مدیریت وی در شهرداری تهران به دست آورد و از این جهت شانس او بیش از محسن هاشمی است.
حال باید دید که اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقل های شورای چهارم شهر تهران، چه تصمیمی برای آینده تهران می گیرند.
آیا این تصمیم منجر به حل مشکلات فزاینده تهران از جمله آلودگی هوا،  ترافیک گسترده و... می شود. یا داستان مشکلات تهران همچنان ادامه دارد؟ باید دید علاوه بر اقبال سیاسی به شخصیت هایی مانند محسن مهرعلیزاده ومحسن هاشمی، کدام یک برنامه بهتری برای معضلات تراکم وآلودگی هوا، ساخت مجموعه های نظامی و تجاری و صنعتی در مناطق مسکونی، برج سازی غیر اصولی و انواع مشکلات شهری، عدم پهنه بندی وبی توجهی به برنامه ریزی علمی، توجه به کسب درآمد بیشتر از فروش تراکم و در نتیجه معضل بیشتر شهر تهران  و.... دارند؟
همچنین حمایت های سیاسی دولت، وزارتخانه ها و سازمان های صاحب نفوذ در کاهش مشکلات شهر تهران نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد زیرا بدون همراهی دیگران، نمی توان مشکل شهر تهران را کاهش داد.
دولت باید روند مهاجرت به تهران را از طریق اختصاص بودجه به شهرستان ها و روستاها و عدم تمرکز امکانات در تهران کاهش دهد و مردم را تشویق کند که به شهرستان ها بروند و کسب وکار نیز در شهرهای دیگر احیا شود.






نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
1
5
مهرعلیزاده واقعاً گزینه اصلح است برای هر سطح از مدیریت کلان کشوری.
ایرونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
1
5
مهر‌علیزاده باید رییس جمهور میشد حیف شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
0
5
......................قوي ترين فرد بايستي شهردار تهران باشد .
عفت رستمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
2
0
محسن هاشمی مناسبترین گزینه برای تصدی شهرداری تهران است. باید برای ورود ایشان به شهرداری، تمامی تهران چراغانی کنیم. هاشمی از شهردار فعلی خیلی بهتر خواهد بود... در ایشان این روحیه را می بینم که به زنان و بانوان شهرداری بیشتر اهمیت خواهد داد. خداحافظ قا...! سلام هاشمی
رخشانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
بنده از نزدیک با آقای مهندس مهرعلیزاده کار کرده ام ، ایشان از مدیران دلسوز وپرتلاش و روشنفکر و کم حاشیه بوده و تمام فکر وذکرشان تعالی سازمان زیرمجموعه می باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
مهرعلیزاده بهترین گزینه برای شهرداری تهران است
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
به نظرم آقای مهر علیزاده انتخاب اصلح باشد
Fazelahngre
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
محسن هاشمی بهترین است
منصور میزبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
آقای دکتر مهرعلیزاده بهترین گزینه برای شهردای تهران میباشند و ایشان مدیری هستند که معتقد به انجام کارها بصورت زیر بنای میباشند