مردم محل می گویند که روگذر راه آهن چند مشکل اساسی ایجاد خواهد کرد، اولا سروصدای راه آهن مزاحمت ایجاد می کند. دوم این که با عبور قطارها، موجب لرزش ساختمان های حریم راه آهن می شود. سوم این که زیر پل مکانی برای تجمع افراد معتاد و قاچاقچی و مزاحم مردم خواهد بود و موجب سلب آرامش مردم منطقه خواهدبود.
خبراقتصادی: با وجود تبلیغات دولت وراه آهن، مبنی بر اجرای طرح های راه آهن درمناطق شهری و احداث پل های روگذر و زیرگذر، که موجب کاهش مزاحمت راه آهن برای مردم مناطق شهری تهران شود، اما اعتراض مردم برخی مناطق تهران نشان می دهد که این طرح ها با وجود تبلیغات زیاد، نه تنها تحقق نیافته بلکه حتی به پیگیری ها واعتراض های مردمی از سال 87 تاکنون، نیز توجهی نشده است.
به گزارش بولتن نیوز، مردم محله خلیج فارس در ناحیه 5 منطقه 18 تهران، برای زیرگذر شدن خط راه آهن از سال 87 اقدام کرده و هم چنان در حال پیگیری هستند و به دنبال عدم تحقق وعده مسوولان و همچنین اجرای طرح از طریق روگذر، پیگیری مردم برای زیرگذر شدن خط راه آهن از 25 اسفند شروع شده و مردم هر روز جلوی تونل راه آهن تجمع کرده و مانع عبورکامیون ها شده اند.
در طول روز و صبح ها زنان وشب ها آقایان تجمع می کنند تا موضوع را پیگیری کنند و مانع عبور کامیون ها و ساخت و ساز روگذر شوند.
پیگیری مردم و گفت وگو با چند مهندس عمران که سابقه فعالیت در طرح های عمرانی ملی را دارند نشان می دهد که امکان تونل زیرگذر در این منطقه وجود ندارد و اعلام شده که اسناد این بررسی ها نیز موجود است.
معینی - معاون فنی زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران - در گفتوگو با ایسنا، دربارهی وضعیت ساخت تونل زیرگذر خط آهن تهران - تبریز گفت: در حال انجام عملیات روسازی ریلی در این پروژه هستیم. زیرا براساس نظر مشاورین فنی و گزارشها، امکان حفر تونل در منطقه کن و بلوار خلیج فارس وجود ندارد. وجود رودخانه کن شرایط جغرافیایی و فنی خاصی ایجاد کرده است که ادامهی حفر تونل را غیرممکن میسازد.
اما مردم محل می گویند که روگذر راه آهن چند مشکل اساسی ایجاد خواهد کرد، اولا سروصدای راه آهن مزاحمت ایجاد می کند. دوم این که با عبور قطارها، موجب لرزش ساختمان های حریم راه آهن می شود. سوم این که زیر پل مکانی برای تجمع افراد معتاد و قاچاقچی و مزاحم مردم خواهد بود و موجب سلب آرامش مردم منطقه خواهدبود.
مردم این محل معتقدند که اگر زیرگذر احداث شود و قطار از زیر زمین عبور کندو مانند مترو باشد، عملا لطمه ای به مردم نمی زند اما روگذر راه آهن، عامل بسیاری از مشکلات خواهد بود.
در حالی که در سخنان رئیس جمهور گفته شده بود باید تا پایان محدوده مسکونی در منطقه شهری، قطار از زیر زمین عبور کند، اما عملا راه آهن به دنبال احداث روگذر در این منطقه است.
همچنین به خاطر ایستگاه نیک پسندی و به بهانه رودخانه کن، مسیر راه آهن عملا روگذر شده است.
مردم محل در گفت وگو با خبرنگار ما اعلام کردند: از مسوولان تقاضا داریم که نسبت به این موضوع هرچه سریعتر رسیدگی کنند و نگرانی مردم محل را برطرف نمایند.
ماموران راه آهن به خبرنگار ما اجازه ندادند که عکس های بهتری گرفته شود و لذا تنها این چند عکس محدود گرفته شد.
پروژه تونل زیرگذر راهآهن تهران - تبریز که در مناطق 17 و 18 تهران در حال احداث است، بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان اردیبهشتماه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
معینی - معاون فنی زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران - در گفتوگو با (ایسنا)، دربارهی وضعیت ساخت تونل زیرگذر خط آهن تهران - تبریز گفت: در حال انجام عملیات روسازی ریلی در این پروژه هستیم.
وی با اشاره به متفاوتبودن پروژه زیرگذر راهآهن تهران - تبریز نسبت به پروژههای دیگر گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد کار ساخت این زیرگذر انجام شده است و تلاش میکنیم تا اردیبهشتماه پروژه افتتاح شود.
معاون فنی زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که برخی ساکنین بلوار خلیج فارس تقاضای ادامهی تونل و گذشتن قطار تهران - تبریز از زیر این منطقه هستند آیا امکان چنین کاری وجود دارد؟ گفت: مردم منطقه بلوار خلیج فارس تقاضا دارند تونل زیرگذر خط آهن تهران - تبریز که در حال حاضر کار آن رو به پایان است، ادامه پیدا کند در صورتی که این امکان وجود ندارد.
معینی افزود: تونلی که در حال حاضر حفر و کار احداث آن رو به پایان است یک کیلومتر قبل از پل کن روی زمین آمده است.
وی ادامه داد: براساس نظر مشاورین فنی و گزارشها، امکان حفر تونل در منطقه کن و بلوار خلیج فارس وجود ندارد. وجود رودخانه کن شرایط جغرافیایی و فنی خاصی ایجاد کرده است که ادامهی حفر تونل را غیرممکن میسازد.
معاون فنی زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جلسهی روز گذشته با شورای عالی، نیروی انتظامی و مردم محله بلوار خلیج فارس نقطه نظرات آنها را شنیدیم و خواستیم به پیشنهادهای ما در زمینهی توقع خود به ما پاسخ دهند. تعهد داریم برای مردم آن منطقه آلودگی صوتی، آلودگی محیط زیست و عبور مسیر ریلی از زیرگذرهای موجود را ارتقاء دهیم و تا حد ممکن در کاهش لرزشهای جانبی تلاش کنیم.
معینی تاکید کرد: کمککردن به حداقل رساندن تبعات عبور قطار از محدوده بلوار خلیج فارس، تاکید مسوولان راهآهن و وزارت راه و شهرسازی است که میتوان با ایجاد دیوار صوتی و شرایط مناسب دید منطقهای آن را فراهم کرد.
معاون فنی زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برطرفکردن مسائل اجتماعی حاشیهی خطوط ریلی به عنوان یک تعهد شرکت راهآهن گفت: هر پروژه شهری مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و وظیفهی مسوولان این است که با تعامل مردم این موارد را به حداقل برساند.
وی دربارهی اینکه آیا پروژه حفر تونل برای خطوط ریلی دیگر که وارد شهر میشوند تعریف شده است یا خیر، گفت: در تمام دنیا عبور قطارهای شهری و بینشهری در مناطق مسکونی وجود دارد که به کاهش زمان دسترسی به ایستگاههای راهآهن و تسهیل عبور و مرور مردم را موجب میشود اما باید تبعات آن را با تدابیر خاص کاهش داد.
معینی تاکید کرد: شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران برنامهای برای زیرزمینیکردن دیگر خطوط ریلی در هیچ یک از شهرهای کشور در حال حاضر ندارد.
معاون فنی زیربنایی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در برخی از شهرها که ایستگاه راهآهن از مناطق مسکونی دور است مردم معترض به فاصلهداشتن از مناطق مسکونی دارند زیرا در رفتوآمد دچار مشکل میشوند.
وی یادآور شد: سالهای سال است که قطارهای ما از داخل شهرها عبور میکنند و تنها ساماندهی اطراف خطوط ریلی، ایمنسازی گذرگاهها، دسترسی مردم برای عبور زیرگذر و روگذر باید انجام شود تا شرایط مناسبی برای ساکنین اطراف خطوط ریلی فراهم شود که تاکنون دراین امر تلاشهای بسیاری شده است.
تبدیل 80 گذرگاه همسطح ریلی به غیر همسطح طی چهار سال
معینی اعلام کرد: یکی از تلاشهای شرکت راهآهن برای کمک به ساکنین اطراف خطوط ریلی تبدیل گذرگاههای همسطح ریلی به غیرهمسطح است.
وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته 80 دستگاه گذرگاه همسطح ریلی در مناطق شهری و یا نزدیک شهری به گذرگاه غیرهمسطح تبدیل شده است که باعث بالارفتن ایمنی و کاهش برخورد بین اتومبیل و قطار و نیز افزایش سرعت قطار میشود.
طی روزهای اخیر ساکنان محله بلوار خلیج فارس و رودخانه کن از مسوولان شرکت راهآهن درخواست کردند که مسیر زیرگذر قطار تهران - تبریز ادامه پیدا کرده و از محل آنها خارج شود تا به این ترتیب قطار از خطوط ریلی روگذر این منطقه عبور نکند.
در این راستا روز گذشته مسوولان شرکت راهآهن طی جلسهای به نظرات آنها گوش داده و برای جلب نظر آنها پیشنهاداتی ارائه کردند که طی روزهای آینده به صورت نهایی و پس از رسیدن به نتیجهی مشترک آن را اجرا خواهند کرد.
باور کنید در مسائل عمرانی پول و درایت حلال تمامی مشکلات است.
اعتبار لازم را تخصیص دهید.
متشکر
گويا در اين دولت هر پروژه اي كه دولت قبل تصويب نموده حتي با صرف هزينه هاي زيادي از بيت المال بايد رها شود و يا درست نقطه مقابل ان برنامه اجرا شود تا مورد تاييد قرار گيرد و در اين ميان مردم و خواسته هايشان قرباني اهداف حزبي دولت ها مي شود
هر چند در هنگام انتخابات همه دم از مردم و اقتصاد و معيشت و رفاه انان مي زنند اما با راي اوردن و رسيدن به مسند قدرت مردم فراموش شده و اهداف حزبي در اولويت دولت ها قرار مي گيرند
خداوندا صاحب زمان را برسان كه جز او ديگر اميدي براي اين مردم وجود ندارد