یک فعال صنایع دستی گفت: با هماهنگیهای انجامشده با یک شرکت کانادایی، از یکماه آینده تمام محصولات در کشورهای کانادا، آمریکا، روسیه، ژاپن و کشورهای اروپایی عرضه میشود.
اقتصادگردان_ عماد بهاور فعال در حوزه صنایع دستی گفت: جذب و تامین سرمایه را مهمترین چالش استارتآپهای فروش آنلاین صنایع دستی دانست و اظهار کرد: بازارهای آنلاین باید با معرفی مشخصههای محصولات خود، بین مصرفکنندگان فراگیر شوند. در حال حاضر، جذب سرمایه برای توسعه سازمانی، لوجستیک، تامین کالا و ارسال کالا و بستهبندی در سایتهای فروش، مهمترین مساله است.
او درباره اهمیت برندینگ در استارتآپها توضیح داد: استارتآپها برای فراگیر شدن در بازارها، باید در حوزه برندینگ فعالیت کنند، ما محصولات صنایع دستی را با نام شرکت خود، در بازار ارائه و مشخصههایی را درباره کیفیت محصولات و نحوه ارائه آنها معرفی میکنیم تا اعتماد مخاطبان جلب شود. در این صورت، مردم با اطمینان بیشتری نسبت به کیفیت، اصالت و قیمت، محصولات مورد نظر خود را میخرند.
این فعال حوزه صنایع دستی درباره اهمیت بستهبندی صنایع دستی در حوزه فروش آنلاین، گفت: فروشگاههای آنلاین صنایع دستی و بازارهای محلی معمولا به بستهبندی خاصی نیاز ندارند و کالا را فقط در یک کیسه به مشتری میدهند؛ اما در فروش آنلاین چون بحث ارسال محصولات برای مشتری حتی در مسیرهای طولانی مطرح است، باید بستهبندی ایمن برای آنها فراهم باشد. ما در هر صورت باید برای هر کالای متناسب با ویژگیها و ابعاد آن، بستهبندی طراحی کنیم.
بهاور با بیان اینکه نبودن استاندارد در قیمتگذاری صنایع دستی یکی از مشکلات فروشگاههاست، اظهار کرد: صنایع دستی قیمت استانداردی ندارد و این مساله فقط مختص ایران نیست. ما تجربه فروش آنلاین و قیمتگذاری را از قبل داشتیم و سعی میکنیم با قیمت معقول و مناسب، طوری که به ضرر فروشندگان آفلاین و تولیدکنندگان نباشد و از طرفی هم خریداران رغبت به خرید داشته باشند، قیمت را تعیین کنیم.
او بیان کرد: تعیین قیمت برای محصولات صنایع دستی، به کار دقیق و کارشناسی نیاز دارد و باید کیفیت و اصالت آثار با محصولات مشابه به درستی مقایسه و بررسی شود. فقط با تعیین قیمت مناسب میتوان علاوه بر حفظ ارزش محصول و کسب سود معقول، بازار را گسترش داد.
این فعال صنایع دستی با اشاره به افزایش سهم فروش آنلاین محصولات صنایع دستی، گفت: افزایش بازار آنلاین در همه محصولات، قابل پیشبینی در آینده است. هرچه میگذرد، مردم بیشتر به خرید اینترنتی عادت میکنند و حتی در خریدن آثار هنری که به بررسی فیزیکی نیاز است، مردم اعتماد میکنند و بهصورت آنلاین خرید میکنند.
سومین روز بیستوهشتمین نمایشگاه صنایع دستی بهعنوان روز تجارت الکترونیک صنایع دستی نامگذاری شده و قرار است عصر امروز از سایتی در حوزه تجارت الکترونیک رونمایی شود.
منبع: ایسنا