جهت تقویت و توسعه فعالیت شرکتهای تعاونی فرش دستباف روستایی در مازندران، برنامههای متعددی از قبیل شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی فرش دستباف، برگزاری نمایشگاههای فصلی و پیگیری ایجاد بازارچه دائمی فرش دستباف استان در نظر گرفته شده است.
اقتصادگردان_ به گزارش بلاغ، به نقل از خبرنگار مازند اصناف، ابراهیم یعقوبی در اولین جلسه کمیته فرش استان در سال 96 گفت: توسعه فعالیت شرکتهای تعاونی فرش دستباف روستایی و تشکلهای مربوطه، یکی از برنامههای سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مازندران در سالجاری است.
وی افزود: جهت تقویت و توسعه فعالیت شرکتهای تعاونی فرش دستباف روستایی در مازندران، برنامههای متعددی از قبیل شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی فرش دستباف، برگزاری نمایشگاههای فصلی و پیگیری ایجاد بازارچه دائمی فرش دستباف استان در نظر گرفته شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان، صنعت ،معدن و تجارت مازندران در ادامه با اشاره به کمبود اطلاعات روزآمد در مورد خواسته و گرایشهای سلیقهای مصرفکنندگان، خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت، ضعف تبلیغات، عدم برنامهریزی برای شناسایی سلایق کشورهای هدف، کمبود آشنایی با بازارهای هدف از مشکلات این حوزه در استان است.
در ادامه این جلسه بهاروند ضمن تشریح عملکرد و ساختار شرکتهای تعاونی فرش دستباف روستایی کشور، اظهار کرد: در سالجاری سعی خواهیم کرد بستر مناسبی جهت مشارکت بافندگان فرش در نمایشگاه بینالمللی ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: چنانچه بافندگان فرش در مازندران، بهدنبال طرح و نقشههای جدید با سلایق بازار مشتریان باشند؛ آمادگی داریم برای فروش، مساعدتهای لازم را انجام دهیم.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی اتحادیههای استانی فرش دستباف روستایی ایران در پایان اذعان کرد : آنچه که همه اهداف پیشبینی شده را دست یافتنی میکند، ایجاد ساختار اجرایی مناسب در اتحادیهها و ساماندهی قالیبافان توسط تعاونیهای فرش دستباف است و در همین راستا انتظار داریم که بستر مناسبتری جهت ساماندهی کارت شناسایی قالیبافی فراهم شود.