:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر
کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت نرخ ارز در بودجه 2450 تومان تصویب شود

پیش‎بینی آینده قیمت دلار,احتمال رسیدن نرخ ارز به 4500 تومان

سرانجام نرخ ارز در بودجه مشخص شد و راه تک نرخی شدن را در پیش گرفت پس از آنکه به دلیل ابهام نرخ ارز در بودجه این موضوع دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع شد اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند که نرخ ارز در بودجه، همانطور که پیش از این به توافق رسیده بودند 2450 تومان تصویب شود
کد خبر: ۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲


خبراقتصادی: فرارو نوشت: به عقیده کارشناسان این تصمیم بازار را با یک تلاطم جدید روبرو خواهد کرد از این پس ارز دو نرخی (مرجع و مبادلاتی) از نظام اقتصادی حذف خواهد شد. این تصمیم حداقل در سهم دولت ( 5. 57 درصد) اجرایی می شود و مابقی بر اساس ارز شناور مدیریت شده (نرخ روز) توسط بانک مرکزی تعیین می شود. پیش از این دولت درآمدهای خود را بر اساس ارز مبادله ای محاسبه می کرد.


برخی معتقدند که تعیین چنین نرخی برای ارز در بودجه بازار ارز را با هراسی از آینده روبرو خواهد کرد و احتمالا نرخ ارز دوباره به سمت 4500 تومان حرکت کند. این در حالی است که برخی دیگر افزایش نرخ ارز را در بازار را تنها در صورتی می دانند که دولت با تعیین ارز 2450 تومانی همچنان به کالای اساسی ارز مرجع تخصیص دهد.


در حالی که هنوز وضعیت ارز تخصیصی کالای اساسی در بودجه مشخص نشده است، پیشنهاد اتاق بازرگانی برای حذف ارز مرجع این است که به واحد‌های صنعتی و تولید‌کننده دارو و مواد غذایی مابه‌التفاوت و یارانه تغییر نرخ ارز مرجع داده شود. دولت هم با این نظر موافق است و در لایحه بودجه سهمی برای یارانه تغییر نرخ ارز در نظر گرفته است.


حالا با تعیین ارز 2450 تومانی در کمیسیون تلفیق و احتمال قریب به یقین تصویب آن در صحن علنی مجلس امروز بهمنی رئیس کل بانک مرکزی از تزریق مقدار قابل توجهی ارز به بازار در آستانه انتخابات و تحویل سکه های پیش فروش شده از سال قبل خبر داده است. بر اساس این خبر می توان پیش بینی کرد که بازار نسبت به تعیین ارز 2450 تومانی واکنش نشان خواهد داد و نرخ ارز در بازار سیر صعودی در پیش خواهد گرفت.


این اتفاق، کار بانک مرکزی برای مدیریت ارز شناور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. تلاش بانک مرکزی در آرام نگاه داشتن بازار در آستانه انتخابات به همین جا متوقف نمانده است و آمارهای بانک مرکزی حکایت از تخصیص 6/1 میلیارد دلار ارز مرجع به واردات کالاهای اساسی دارد.


دولت و بانک مرکزی پیش از این با صدور بخش نامه ای ارز مرجع را از کالای اساسی حذف کردند. اما با افزایش ناگهانی گوشت و روغن در بازار از این تصمیم عقب نشستند. پرداخت ارز مرجع به کالای اساسی حداقل تا پایان خرداد قطعی است بر این اساس پیش بینی می شود بازار کالای اساسی حداقل تا پایان خرداد روزهای آرامی در پیش خواهد داشت.


اما تزریق ارز به بازار تا چه زمانی و تا چه حدی می توان ثبات بازار را حفظ کند سوالی است که باید برای رسیدن به جواب آن اندکی صبر کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۵
خود خواسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
40
کشورراچنان عده ای دربحران دلاروسکه وطلا فرو برده اندکه گویی هیچ گاه رهایی ازان امکان ندارد.
مدیر پایگاه این طور نیست بحران ها و رکود و تورم و رونق همیشه بوده در طول تاریخ
امیدوار باشید با کار و تلاش بهتر می شود
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
93
27
به صرافها بگین خودشونو برای سکه زیر یک میلیون و دلار زیر 3000 تومن آماده کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
زالو ........
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
خوابی نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
نه بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
6
22
تحويل بگير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
خوابشو ببینی دادا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
26
9
یه روز خوب میاد..........
حسن زمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
12
24
---"این طور نیست بحران ها و رکود و تورم و رونق همیشه بوده در طول تاریخ
امیدوار باشید با کار و تلاش بهتر می شود "

راست میگه باید امیدوار باشید! یک روز دلار 7 تومنی، یک روز 7000 تومنی!

این به اون در!
مدیر پایگاه حسن آقا بشر با امید زنده است اگر نخواهیم کار و تلاش کنیم چه باید بکنیم ...دولت و سیاست بهتر و بهبود شاخص ها بدون همت و مشارکت ما امکان پذیر نیست. ارزش پول ملی یک کشور رابطه مستقیم با کار و تلاش همه ملت دارد. این که یکی کار زیاد کند و یکی بی توجه باشد نتیجه همین است....
به پشتوانه دلار نفتی هم تا ابد نمی توان زندگی کرد نتیجه اش همین است حتی با نفت 100 دلاری اقتصاد مشکل دارد
به همین خاطر می گوییم کار، که بی خیال این نفت شویم چون از نفت درست استفاده نمی کنیم می فروشیم و وارد می کنیم و مصرف کننده شده ایم
اما اگر تولید وکار و تلاش و امید باشد مطمئنا نتیجه بهتری خواهد داد...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اقا یا خانم خبر اقتصادی - به نظر شما چیزی از تولید مونده من خودم یک شرکت دارم که از سال 89 تا حالا باهاش کار نکردم می دونین چرا چون هیچی ثبات نداره و همه ضعیف شدن
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
اره والا سیاست خود دولت اقتصاد را به سمت دلالی سوق می دهد!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
من با علی رضا موافقم 100%
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
از فرض های نادرست امروز رسانه ای در ایران اینست که اگر مذاکرات هسته ای به سرانجام برسد، همه مسایل ایران حل خواهد شدولی آیندۀ ما ایرانیان در گروی موارد زیر است:
1.هر کدام از ما در حرفه های مختلفی که هستیم به طور دقیق با کار آمدی بالا، روزانه حداقل 5 ساعت کار کنیم. ( کار مفید روزانه در ژاپن7 ساعت و 25 دقیقه و میانگین کشورهای خاورمیانه 15 دقیقه است).
2.اگر می خواهیم به ثروت برسیم، با رانت و ارتباطات این کار را نکنیم. بلکه زحمت بکشیم. فکر کنیم. رقابت کنیم و ثروتمند شویم.
3.تا می توانیم با هموطنان خود همکاری کنیم. مبنای توسعه، سیستم است. مبنای سیستم، همکاری است. از تعارض و اختلاف و درگیری با هموطنان خود پرهیز کنیم از رانندگی گرفته تا توزیع امکانات.
4.تولید کنیم حتی شده مداد بسازیم. ابداع کنیم حتی شده بند کفشی ابداع کنیم که بیست سال کار کند.
5.کار کنیم. تولید کنیم. کمتر مصرف کنیم. صادرات کالا و خدمات را گسترش دهیم. توانمند شویم. با قدرت اقتصادی، حاکمیت ملی را بهتر حفظ خواهیم کرد و بر محیط بین الملل تأثیرگذارتر خواهیم بود.
مدیر پایگاه آفرین دانیال ............
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
آقا دانیال نظرات خوبی دادین ولی به جای ساختن مداد و ... بایستی دست واردات چین قطع بشه که انجام چنین کاری با وجود سیاست ایران غیرممکن است. وقتی مداد تولید کنی ارزانترش چینی باشه همه میرن سمت جنس ارزان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
2
12
حاجی راست میگی باید زیاد تلاش کرد و زیاد تولید کرد بعد تولیدات رو به ربع قیمت مثل دستفروشها روی کشتی بر روی ابهای نیلگون خلیج فارس حراج کرد و سوبسید رو مفت خرج کنیم تا تولید فلج نشه!
پاسخ ها
mostafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
بستگی داره چی و کجا تولید کنی
وقتی تولیدکننده من میره ایدشو از کشورهایی که زیر ساخت های تولید توشون قویه، میگیره
توقع داری تولیدش رشد کنه
اینکه نشد تولید. به این میگن کپی
تولید باید یه ایده تازه توش باشه که اگه داشته باشه، تو افغانستانم تولید کنه حتمنا برندس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
2
9
اگه خوب به نظرانگاه کنیم همه درست میگن،اما مسأله اینه که اگه توکشوری خبری ازاجرای قانون وجودنداشته باشه افتضاحی به بارمیادکه الان شاهدشیم،بهتره چشمامونوخوب بازکنیم وواقعا"قبول داشته باشیم که ماست سفیده،وقتی هرکسی توکشوری به روشی قانون رودورمی زنه،وقتی حقوق همدیگرروبارابطه بازی هازیرپامیذاریم،وقتی قانون گریزی جای احترام به قانون رومیگیره ونوابغمونوباکلی سرمایه گذاری ملی قدرنمیدونیم وحوالشون میکنیم به کشورهای دیگه که اونابابت گرفتم این نوابغ ازماتشکرهم میکنن ووقتی به جای تلاش ودوری ازتنبلی هادست به دزدی اموال همدیگرومهم تراز همه اموال ملی زده میشه و...نبایدانتظارداشته باشیم که معجزه ای تو1کشوراتفاق بیافته،اقتصادی درست نخواهدشدمگه بااستفاده درست ازتمام پتانسیل هاواجرای صحیح قانون واحترام به حقوق همدیگر،برچیده شدن باندبازی هاوبرقراری روابط سیاسی که درنهایت به نفع تمام مردم باشه نه فقط گروهی خاص و...امیدبابودن چنین شرایطی دروجود همه زنده خواهدمانددرغیراینصورت سرابی بیش نخواهدبود.به امیدموفقیت همگی درسایه اصول اخلاقی
مدیر پایگاه آفرین خیلی زیبا گفتین
بابل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
2
10
با سلام
وضعیت کاملا نامشخصه ، هر کس یه چیز میگه
بازار فعلا نسبتا آرومه
خدا کنه این آرامش قبل از طوفان نباشه
تو این کشمکش ها اکثریت مردم اذیت میشن
خدا ذلیل کنه ،له کنه هر کسی رو که داره به این ملت خیانت میکنه چه داخلی ها با پول و قدرتشون و چه خارجی ها با تحریمشون
دست و پا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
11
6
دلار باید آزاد بشه و از پولدارها هم مالیات در حد یک پنجم دارائی آنها در سال گرفته بشه و با افراد سودجو هم مطابق قوانین اسلامی رفتار بشه و ............ تا این کشور به ثبات داخلی برسه و برای ارتباط با خارج هم چاره ای جز تولید و صادرات نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
3
3
آقا تو صراف نيستي؟؟؟؟!!!!!!
مهردادمیخبر
|
Kazakhstan
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
2
3
چاره کار تنها یک چیز است .پرهیز از دروغ و ضایع نکردن حق دیگران و شناخت درست حق...بیایید حق را درست تفسیر کنیم .مغلطه نکنیم و با هزار توجیه من در اوردی حق دیگران را حق خود نپنداریم.هروقت که زیاده خواهی را در وجودمان کشتیم انگاه قادر خواهیم بود که حق خود و دیگران را نیز به درستی بشناسیم.ومطمءن باشید که باشناخت درست حق و تمیز ان از ناحق مشکلات جزیی و کلان حل خواهند شد.فقط نگوییم من چرا؟؟؟من به تنهایی نمیتوانم ...این را بدانید که ملت ما ازهفتاد میلیون (من)تشکیل شده است.هموطن .برای رسیدن به جاده اصلی باید سنگلاخهارا پشت سر گذاشت ومسلما این راه راه اسانی نیست>هست؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
3
2
سلام دوستان من مقداري دلار دارم ب نظر شما بفروشم يا نه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
4
5
سلام دوستان من مقداري دلار دارم ب نظر شما بفروشم يا نه.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
منم دارم چه کنیم
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
1
سلام به نظر شما دلار بخریم
محمد از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
4
4
آخه به چی این کارای دولت بنازم به رونق اقتصادیش ! به دلالها! به درآمد ریالی ومخارج دلاری !به کارمزدهای سنگین بانکها! آخه یکی نیس بگه اگه یه جوان بخواد یه آپارتمان معمولی بادرآمد متوسط بخرد ،سالی 10 میلیون پس انداز بکنه، 30سال دیگه خونه دار میشه تازه اگر تورم این 30سال صفر باشد!هر موقع دلار برگردد به 1000ت اون وقت میشه علاوه به خونه به ماشین هم فکرکرد! درسته اقتصاد مقاومتی اما نه اینکه تمام زندگی ما تا آخرعمربشه مایحتاج اولیه زنگیمان
علی
|
United States of America
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
2
9
دلارونفروش اگر مذاکرات بجایی رسید دولت جلو سقوط دلار و میگیره (برای حمایت ازتولیدات داخلی منظورکارخانه های نیمه دولت مثل فولا وخودرو سازی ) بعد روی کارامدن دولت جدید که امیدواریها میخواست کمی ازقیمت دلار بکاهد مسئولین گفتند دلار از 2900تومان پایین نمی اید اگر مذاکرات شکست خورد همه ضرر میکنند الا دارندهگان دلار
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
9
5
آقایون و خانوما اینقد حرص نخورید افزایش نرخ دلار نه به این دولت ربط داره و نه به دولت قبل تنش زدایی کنید ................... ببینید چطور تومن میزنه تو دهن لیر ترکیه
اگه نه، بشینید و بنگرید که چگونه دلار تا آخر سال میشه 4 تومن.
زنده باد ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
شما مثل اینکه حالت خوش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
8
1
این همه که به فکردنیای زودگذرید بیایدیه کمی هم به فکرآخرتمون باشیم.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
.............
امثال تو که ........... با اون افکار .........
مدیر پایگاه اگر هشدارهای کارشناسی نباشد به موقع با عوامل رشد قیمت ها مقابله نخواهد شد و باعث تاخیر در روش ها و سیاست ها می شود. براین اساس، پیش بینی کردن حسن است نه اشکال و ایراد....
زیرا کارشناس براساس عواملی که وجود دارد پیش بینی می کند.
اگر بانک مرکزی به موقع وارد عمل نمی شد و بخشنامه دولت و بانک مرکزی اجرا نمی شد شاد نرخ دلار از 4500 هم فراتر می رفت.
واقعیت این است که رشد درآمد نفت باعث کاهش نرخ دلار شده است وگرنه با وضعیت اقتصاد بدون نفت عملا نرخ ارز بالاتر از این خواهد بود.
لذا کارشناسان و بانک مرکزی و دولت باید در این مسیر به گونه ای عمل کنند که از رشد بیشتر نرخ ها جلوگیری کند.
واقعیت را دانستن و پیش بینی کردن عصبانیت ندارد حقیقت تلخ است و راه مقابله با مشکلات پذیرش واقعیت در درجه اول است....
محمد
|
United States of America
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
4
2
الله کریم
سپیده
|
Armenia
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
4
2
سلام به نظرتون الان واسه خرید دلار مناسبه؟
سپیده
|
Armenia
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
4
4
سلام به نظرتون الان واسه خرید دلار مناسبه؟
مهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
2
1
سلام ما نفهمیدیم دلارو نگه داریم یا نه ؟
اگه کسی تحلیل درست داره نظر بده لطفاٌ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
2
3
بالا میره شک نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
2
2
سلام به نظرم همه بستگی به مذاکرات داره اما با توجه به قیمت نفت حتی با برداشتن تحریمها قیمت دلارپایین نمیاد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
2
0
برای نگه داشتن یا فروختن اول باید نگاه کنی چقدر داری آیا اصلا ارزش داره نگه داری یا بفروشی دوم حد ضرر و سودت رو در نظر بگیر سوم اینکه نظر من اینه که فعلا بازار هیجان داره من نظرم اینه که دلار سطح حمایتی 3200 از دست داده و الان روی مرز 3300 به نظرم اگر بتون این سطح تا 24 حفظ کنه میتونه تا 3400 بالا بره در ضمن مسائل سیاسی مملکت به گونه ای است که فعلا میتواند به مثبت شدن دلار کمک کنه در ضمن چون قیمت طلا هم از قیمت واقعیش بالا تره به بالا رفتن دلار کمک میکنه البته به نظرم این هیجان فروکش میکنه در ضمن قیمت دلار به مسائل سیاسی منطقه و جنگ ها در ایران واکنش مثبت نشون میده (کشور هایی که از استراتژیکی برای ایران مهم باشن)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
1
کاهش و ثبات
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
2
500ت کاهش سپس ثبات
امیر
|
United States of America
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
5
جون مادرتون قیمت دلار رو بیارید رو 1000تومان تا منم مثل خواهرم بتونم برای تحصیل برم المان .
ناشناس
|
Finland
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
3
0
نیار آقا نیار .
ادیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
3
من برای دولت متاسفم واقعا
چرا که تا چند ماه پیش تمام تولیدی های کشور بخصوص خودروسازان یا بهتر بگم مونتاژکاران چینی ففط قیمت محصولاتشون رو بالا بردند حالا سودش برای چه کسانی بود واردش نمیشم.
و دلیل بالا بردن محصولات رو تحریم ها و بالا رفتن قیمت دلار عنوان کردند
الان دقیقا عکس این حرف رو میزنند
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
2
0
دولت تدبیر و امید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
دلار در تک نرخی چند مبشود
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
3
امشب شب مهتااااب عزیزم رو میخوااام
عزیرم اگر خواااابه طبیبم رو میخوام
kia
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
2
چیزی دیگه نمونده به دلار 4000 تومانی .
فقط شانس بیاریم تحریم ها برداشته شه. وگر نه .......
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
6
اقاي روحاني خيلي داره زحمت ميكشه نگرانشم!!!
تدبيرشو بايد كشوراي پيشرفته الگو قرار بدن تا بيشتر پيشرفت كنن!!
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
فعلا که کلیدش شکسته تدبیرش هم گم شده! :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
1
2
نمی دانم چه کار کنم بد بخت شدم
ramin
|
Armenia
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
1
این دیگه چه جور تدبیر و امیدی بود!!!!بیچاره شدیم.دلار داره میشه ۴۰۰۰ تومن.هر روزم که یه بد بختی جدید درست میشه!حالم که زدن سفارت عربستانو آتیش زدن.خدا به داد برسه.
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
0
روز پنجشنبه 17 دیماه 10000 دلار خریداری کردم وامروز متوجه شدم نیمی از ان تقلبی بوده و انچنان این اسکناس ماهرانه تولید شده که افراد به .جز خبره تشخیص نمیدهندشکایت کردم صرافی اعلام می کند خودتان انرا بعدا عوض کرده اید چه کنم
مدیر پایگاه به كانون صرافان و بازرسي بانك مركزي شكايت كنيد و از طريق سريال ها به دنبال منشا اين تقلب باشيد... فقط به صرافي اكتفا نكنيد ضمن اين كه ممكن است صرافي دوربين مدار بسته داشته باشد و لذا شما با شكايت حقوقي هم مي توانيد دنبال موضوع باشيد... تا ثابت شود چه كسي درست مي گويد و چه كسي اشتباه كرده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
1
به نظر من رك و واست دلار مرز هفت هزار رو هم رد خواهد كرد همشه منتظر بدترين باشيد تا اگه اوضاع عوض شد امادگيشو داشته باشيم اينو من بعد از كلى تجربه ياد گرفتم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
به هیچ عنوان دلار کاهش نمیاد مگر اینکه خود خدا معجزه کنه....... دوستان عزیز قیمت دلار ثابت میمونه وکاهش نمیاد و در آینده منتظر افزایش قیمت دلار باشید جون هیچگاه در ایران پیشرفتی حاصل نمیشه مگر معجزه ای بشه.....
فالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
1
سلام.اصل دادوستداینکه پول درگردش باشدوبه نوعی ایجاداشتغال میشودنه اینکه ارزوسکه ذخیره کنیم منتظرباشیم قیمت بالابیایددراین صورت سودی که به دست می اوریم درواقع فقط افت پولمون به دست آوردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
2
با سلام مگه نميگيد دولت اقاى احمدى نژاد ارز را گران كرد اگر بى حساب اين كارو كرده چرا اين دولت هيچ اقدامى نميكند ؟!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
سلام اقا اگه کسی دلار فروشی داره زیر قیمت بازار من میخرم شماره تماس6437
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
3
باعملکرد دولت تدبیر وامید دیگه ناامید شدم به خودم قول دادم دیگه رآی ندهم
مدیر پایگاه عملکرد دولت ها را باید براساس امکانات و شرایط و اختیارات آنها ارزیابی کرد نه انتظارات رای دهندگان
باید بررسی کنیم که آیا بهتر این می توانست حرکت کند و چگونه؟!
امین
|
United States of America
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
رشد اقتصادی و تولید نیازمند ثبات سیاسی و اقتصادی است. در کشوری که ارزش پول ملی نوسانات شدید دارد داستان همین است. تولیدات ما قابل رقابت نیست بدلیل سطح کیفی پایین و قیمت تمام شده بالا که دلیلش از دانشگاهها شروع میشود و سیاستی دولت. نیازمند متخصصین کارآزموده هستیم تا در سایه سیاست های درست راندمان کیفی و کمی صنایع را بالا ببرند. در مسابقه علم و فناوری هر کشوری پیروز شود باقی بازیها را هم میبرد. راه ثبات قیمت دلار کاهش تهدیدات خارجی است . تمام این نوسانات ناشی از بی ثباتی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
3
دولت ...........
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
حجم نقدینگی تو این دولت .........از همه دولتهای سابق بیشتره و دلارهای زیادی بعد از برجام ازاد شده و فروش نفت هم زیاد شده ولی هیچکس نمیدونه چرا این همه نقدینگی تو بازار نمیاد و تزیرق نمیشه اصلا چکارش کردن . بنظر میاد نگه داشتن برای انتخایبات خرجش کنند ..
مدیر پایگاه اولا نقدینگی دائم در حال رشد و افزایش است دوما نشانه توان مالی و قدرت اقتصاد و دولت نیست زیرا به میزان افزایش حجم پول اگر کا رو تلاش و کالا و خدمات تولید نشود به معنای باد کردن اقتصاد با پول زیاد است یعنی تورم و باد شدن. یعنی قیمت کالا بالا می ره بدون این که تولید زیاد بشه یا کیفیت بالا بره.
دوم این که آزادسازی دلارهای نفتی و طلا و... به اندازه ای نیست که جواب این همه مخارج و نیاز کشور را بدهد و دولت احمدی نژاد دلارهای نفتی را پیش خور کرده بود و کل طلب ما در تحریم حدود 30 میلیارد دلار بوده که گفته شده بخش عمده ای از آن برای خرید قطعات و نیازهای صنعت نفت خرج شده بود و بخشی هم برای پیمانکاری های چین و... هزینه شد. لذا پول نقد آنچنانی دست دولت را نگرفت.
سوم این که اثر افزایش قیمت نفت بر اقتصادتاخیری است و دو سه سال طول میکشه که نتیجه بدهد. چهارم و مهمتر این که با پول نفت اگر قرار بود رشد کنیم در این 100 سال حتما به جایی رسیده بودیم و عربستان باید کشوراول جهان میشد. در نتیجه مشخص است که این درآمد اگر فقط به مصرف و نشستن و کار نکردن منجر شود عاقبتی ندارد جز تورم و بیکاری....
تا اقتصاد رشد نکند و همه کار نکنیم و دولت از محل مالیات ها تامین نشود نمی توان انتظار داشت که نفت و نقدنیگی اوضاع را بهتر کند. به نقدینگی و نفت توجه نکنید چون جز ایجاد مشکل نتیجه ای نداشته است.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
1
0
کسانی که دلار انبار می کنند زمین خواهند خورد
چون اومدن ترامپ در جهان ایجاد ثبات اقتصادی ورونق تولید می شود
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
1
1
کسانی که دلار انبار می کنند زمین خواهند خورد
چون اومدن ترامپ در جهان ایجاد ثبات اقتصادی ورونق تولید می شود
احسان
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
من در حال نوشتن مقاله ای در این باره هستم اما چیزی که تا بحال قابل رویته و موضع گیری اینه که هیچ یک از مسئولان بانک مرکزی حاضر به پاسخگویی شفاف نیستن تنها تونستم با بخش نظارت ارزی بانک مرکزی مصاحبه ی تلفنی ای داشته باشم که خود گواه بر عدم پیگیری این قضیه بود و باز هم انداختن تقصیر گردن دلال هایی همچون دلالان خ فردوسی که قیمت گذار ارز معرفی میشن ! دولت میگه ناشی از عرضه و تقاضاس اما مسئله اینجاس چرا نرخ اسکناس زیاد تر میشه درصورتی که بیشتر تقاضا مربوط به حواله جات ارزیه ! ..........
چرا صرافی هایی باید اجازه ی فعالیت با مجوز وزارت کار داشته باشند و حتی صرافی هایی اینترنتی ای هستن که 6 ساله بدون هیچ مجوزی فعالیت میکنند و جالب اینجاست حتی نوع مجوز های مربوطه رو هم نمیشناسند و خودشون تعیین کننده ی قیمت فروش خودشونن. از اونجایی هم که حداقل ماهی 50000 دلار ارز اوری دارند به ادعای خودشون کسی جلوشون رو نمیگیره هرچند این ارز کثیف باشه


نمیخوان هیچ اقدامی کنن ............ چرا جلوشو بگیرن منتظر نرخ های بالاتر هم باشین و رسیدن پولمون به ارزش پول چین


اقایون دست بجنبند ، فکری به حال جامعه کنین این میتونه مسائل زیادی همچون وارادات گندم رو تحت تاثیر قرار بده که پیامد های جبران ناپذیر و هزینه های بسیاری برای دولت های اتی داره

همه ی دنیا نرخ ارز رو با فرمول های تورمی حساب میکنن ، ما اکتفا کردیم به روش برابری قدرت خرید اونم توی کشوری که هیچ اماری مستند و حقیقی نیست
ميثم
|
Oman
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
2
دولت با اقتدار و ارامش تمام مشكلات را با جيب پرتوان ملت بدبخت حل كرد. دمت گرم حسن كليد ساز
صدای ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
با این وضعیت دلار درست ک تولید نفت در 35 سال از 55 به 55 سال به 125 میلارد دلار رسید ولی ارزش دلا ک کم شده به نظر شما بد تر نشده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
یا بهتر بگم
معز ها را باید شست جور دیگر باید دید
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
2
توی کشوری که زندگی توش روز به روز سخت تر میشه نمیشه حرف از امید زد
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
1
دوستان تا وقتی خود دولت نقش داشته باشه دربالابردن قیمت دلار مطمئن باشین ادلال بازی ورانت داران ارزی هم سود میبرن و قیمت ارزها میره بالا وپول کشورما میآد پایین مطمئن باشین اگه موانع تولید را بردارن ریال ما ارزشش میره بالا.من میخواستم کارتولیدی انجام بدم جلوم 200برگ گذاشتن که درهرر برگ چندین سنگ گذاشته بودن که رستم کم میآورد یک کلام بگم عطا تولید را به لقاء اش بخشیدم والا داشت ونداشتم از دست میدادم.
آرزومند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
خدا حافظ قدیما که امیدی به راستی ودرستی واعتماد بود و دروغ گناه کبیره
و اکنون راستگویی و درستی برای همه ارزو شده
فقط تعجب اینکه کدامین افریده میخواهد این بار مسئولیت را به دوش گیرد!
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
1
0
سلام به نظرم دکتر حسن روحانی کار تاریخی برای مردم انجام داده از جمله ثبات اقتصادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
عزیزان خواهشا رای ندهید
Hesam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
دولت خودش همه پولشو طلا كرده كه پولش نريزه
طلا رو هم بالا نگه ميداره انقد كه ما ٢٠ تومن با همه جا تفاوت قيمت داريم
اين وضع دلار فقط مردمو فقيرتر كرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
.... دلار سال 57 که 7 تومان بوده الان 4000 تومان یعنی 600 برابر گرانتر شده است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
سلام
تورو خدا منو راهنمایی کنین یکسال زحمت کشیدم تا تونستم یه خورده پول پس انداز کنم میخوام دلار بخرم تازه واردم هستم و اصلنم سر در نمیارم از بازار و اینا بنظرتون دلار بخرم الان یا نه تو رو خدا راهنماییم کنین
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
قیمت دلار به نظر من در اینده تا 9000 یا 10000 هزار هم میرسه. زمان ریاست جمهوری اقای رفسنجانی دلار تقریبا 300 تومان بود. در زمان اقای خاتمی دلار تقریبا 950 تومان شد. اقای احمدی نژاد هم دلار رو نزدیک 3700 رسوند. نکته جالب اینه که هر ریاست جمهوری اومده دلار رو تقریبا سه برابر کرده. اقای روحانی یا دارو دسته بعدی هم تا دلار رو سه برابر نکن و دلار رو به 9000 یا10000 تومن نرسونن. اروم نمیشن. تازه روحانی از برنامه کمی عقبه. بخاطر همینه شب میخوابی. فردا بلند میشی دلار میره بالا.
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
وقتی کسی میخواد مثلا یه ساختمان بسازه هزار حور مدارک میخوان و این ور اون ور میفرستن،همشم دنبال اینن یه سنگی بندازن زیر پای طرف تا یچیزی بگیرن سنگو بردارن،یکی میره تو کشاورزی و تولید فلج میشه سودشم میره جیب دلال،ولی وقتی یکی چن میلیارد بالا میکشه چنان بی سروصدا اتفاق میفته که...
مشکل از ملته خیانت و کلاهبرداری پشت سرهم در حق هم
همه به فکر منافع خودشونن از هر راهی که شده،همین وبس
ایران آباد
|
Germany
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
اگر به خودمان نیائیم عاقبتی جز تاسف خوردن خودمان و سرزنش آیندگان نسبت عملکردمان نخواهیم داشت.
arya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
دلار بشه 10000 بشه 1000 به حال من جون این مملکت توفیقی نداره.............
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
به مرگ میگن که به تب راضی بشی.....
....
دلار رو به اوج میرسونن بعد یکم ازش کم میکنن میدن ملت بیچاره....مردم هم بعدا میگن دلار ارزون شد.....
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
ما همش داریم چوب کارای خودمون و میخوریم . تا کشور میاد جون بگیره جلوشو میگیرن . برجام درست میشه میخوان تحریم ها را روز به روز کم کنند فرداش اقایون میان ..........دوباره تحریم میشیم آخه ........ترسیدید تحریما برداشته بشه نتونید ماشین میلیونی را وارد کنید میلیاردی بفروشید ؟ آمریکا رفت داخل ژاپن بمب هسته ای زد به رئیس جمهور ژاپن میگن چرا شعار نمیدید ........خندید گفت : شعار مال کسانی هستش که هیچ کاری از دستشون برنمیاد انجام بدن ولی الان که تلفن پاناسونیک روی میز رئیس جمهور آمریکاست پس نشون میده ما جنگ را بردیم . ما مردم ایران .......................................................................
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
خوبه که آدم امید داشته باشه و کار بکنه در جهت پیشرفت کشورش ولی همش کار کنی و یکی دیگه تمام زحماتی که کشیدی جهت رونق اقتصادی کشورت رو جمع کنه ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
2
ببینید مشکل فقط قبمت دلار در برهه فعلی نیست.یه الگویی داره تشکیل میشه که ادامه اش 5100 تومان شدن دلار هست...
لعیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
1
0
دلار دیگه به اوجش رسید از یه منبع معتبر شنیدم قراره تا اواخر دی کاهش پیدا کنه مواظب باشید ضرر نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
درود بر شیخ محمد. شیخ دبی. مدیریت یعنی این. شیخ محمد رو بیارین ایران. ...........
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
سلام اگر واقعا دولت زینفع نیست چرا سریع اقدام نمیکند برای پائین اوردن دلار خوب معلوم نمیخواد چون دولت هم خودش را تو بازار حساب میکند البته با پشتوانه و قدرت بالای مالی دولت باید پشت مردم باشه نه ....
خريدار
|
Finland
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
سلام
من هزار دلار ميخوام
اسكناسهاي ١٠٠ دلاري
كسي اگر فروشنده هست ٤ تومن ميخرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
نفروشید دلار میشه4500 تا یه هفته دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
آقایون ./..یعنی حال این مردم بدبخت رو نمیبینن ایران ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
من اومده بودم نظر کاربرارو ببینم چون میخاستمدلار بخرم اما افسوسخوردم که دردو دلارو شنیدم
به قول معروف به کجا راریم میریم تعاسف،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
متاسفانه برای کالاهایی مثل مغز تخمه آفتابگردان ارز مرجع تعلق میگیره که غیر از ضربه زدن به تولیدات کشاورزی هیچ منفعتی نارد ارز مرجع اینگونه کالاها باید زودتر قطع شود
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
آقا تنها چیزی که جواب میده توی این مملکت
دلالی
فقط
بقیه کارها جواب ک نمیده هیچ سوال هم میپرسه
salman
|
Germany
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
سلام به نظر من باید به ایده های نوپا بها داد تا جلو این مسائل گرفته شه شرکت هایی به کسبه کمک بزرگی میکنن ...................
علی
|
United States of America
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
درزمان خاتمی دلار500ریال بود الان نزدیک 50000 افتضاح مملکت وکجا می برین تاکی ...........................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
خ خ خ همه یه خ هستند
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
دلار 4400 - دی ماه 96
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
تا وقتی .................. هر روز قربون دیروز
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
من در یک شرکت خصوصی کار می کنم. اکثر کار شرکت ما واردات و توزیع است. 45 نفر کارمند داشتیم. طی 2 ماه گذشته به علت افزایش قیمت دلار 27 نفر را تعدیل کردیم. دلار گران شد و 27 خانواده از درآمدهای ماهی 1.5 تا 3 میلیون تومن محروم شدند.
کشور ما وارد کننده است و افزایش قیمت دلار نقش مستقیمی روی اشتغال داره. حتی تولید کننده ها هم به علت نبود مواد اولیه ارزان و عدم امکان افزایش قیمت, دارن تعدیل نیرو می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
نرخ تورم به درد کی میخوره؟.نرخ سود بانکی رو میاری پایین احسنت بیا درصد بازپرداخت وام هم کم کن.اینها همش مسخره بازیه دنیا رو دلار میچرخه میره بالا ما بدبخت میشیم تا دو تا آقازاده جیبشون باز پر کنن.آیا کدوم کارخونه لیاقت تولید 100 درصدی داخلی رو داره که میگن داخلی بخرین همش از اونطرف میاد یا قسمتی از وسایل مثلا خود یخچال .کارخونه میکشه روش اینجا مصرف کننده ضرر میکنه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
یا امام زمان پس کی میایی. این حسن کرده سفره ها رو خالی
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
با سلام
بنده یه مینی بوس ایسوزو ثبت نام کردم و برج 8 که کارهای ثبت نام رو انجام دادم ماشین قیمتش 169 میلیون بود و ما به طور لیزینگی قرارداد بستیم و بعد از یه ماه قیمت شد 170 میلیون و بعد از دو ماه دیروز به ما اعلام کردن که قیمت ماشین بخاطر بالا رفتن دلار مبلغ 7 میلیون تومن گرانتر شده و من بیچاره کل وسیله هام رو فروختم و وام هم گرفتم تا بتونم یه ماشین صفر در بیارم و ولی هر روز داره گرونتر میشه و موندم ایا میتونم بخرم یا نه
اهای مسِِئولان دولت دستمو بگیرید
دیگه موندم چکار کنم

اگه کسی راهنمایی میتونه بکنه بهم بگه
دیگه نه راه پس دارم نه راه پیش
علی گرایلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
ترامپ رسما اعلام کرد ایران را از نظر اقتصادی فلج و وابسته ی بیگانه خواهد کرد تا مرز ۷۰۰۰ تومان هم خواهد رسید ولی زیر ۴۷۰۰ نخواهد رفت حالا چه اینها تزریق کنن یا نکنن همش کار خودشونه ما رو چیز فرض کردن ۳۹ ساله
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
کجایی ببینی ک از پیش بینیتم رد شده
جبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
اگرمن مدیریتی اثرگذاردراقتصادکشورداشتم چنان اقتصادکشوررامدیریت میکردم که حیرت همه گان رابرمی انگیخت/اقتصادمسعله مهمیست.مثلانددولت بایدازخودش شروع کندقیمت خودروی ساخت کشوربایدانچنان پایین بیایدکه کسی برایش صرف نکندخودروی خارجی واردکندتابرای خودرویخارجی ارزی ازکشورخارج نشود.یک دست صداندارد.درهرکشوری دولت یک دست ان کشوراست وملت دست دیگر.اگرایندودست ناهماهنگ باشندازانهاهیچ صدایی برنخواهدخاست.بایدفرهنگ مصرف کالای داخلی چنان بین مردم جابیفتدکه نیازی به جلوگیری ازورودکالی خارجی نباشد.وواردکننده قاچاق کالایش روی دستش بماندو............وانگاه دیگرارزی بیخودازکشورخارج نخواهدشدوانگاه خاهید دیدکه دلاروریال باهم برابرویاریال ازدلارسرخواهدشدو.........
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اقتصاد ما ربوی است وسیاست تمایلی به حرکت به سمت عدالت ندارد
وبر علیه فقرا در حرکته
هرسال یه درصدی به حقوق ها اضافه میشه که باعث افزایش نابرابر
حقوق ها میشه این افزایش به نفع حقوق های قوی و نجومی پیش میره
هرساله برای افزایش قیمت کالا و خودرو درصدی مجوز صادر میشه
سرمایه های مردم در داخل بانک و پول در دست مردم هرساله ارزششو از دست میده و مردم عادی ضربه میبینن
چرا در برخی کشور ها خبری از ربا و سود بانکی نیست ها قیمت ها در طول سال ها ثابته ولی سیاست کشور ما اینطور نیست
باید بگم این امر شبه عمد صورت میگره دست تو جیب مردم کردن و ارزش پول مردم را کم کردن .......... که با سیاست های ربوی درحال انجامه ازن مکانیسم داره از کنترل خارج میشه به خدا برگردید و توبه کنید قبل از اینکه گرفتار بشید