:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فرماندار گناباد گفت:

ضعف در بازاریابی صنایع دستی گناباد

فرماندار گناباد گفت: با وجود ظرفیتهای بسیار این شهرستان در تولید صنایع دستی، این صنایع با مشکل ضعف در بازاریابی مواجه بوده و در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.
کد خبر: ۹۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
اقتصادگردان_ محمد علی نبی پور افزود: تولید کنندگان و فعالان صنایع دستی گناباد بیشتر به صورت سنتی فعالیت می کنند و تاکنون به نحو مطلوب از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی و شناساندن این ظرفیتها و بازاریابی آنها استفاده نکرده اند.
وی اظهار کرد: دستگاههای اجرایی گناباد نیز توجه لازم به توسعه و به روز کردن صنایع دستی نداشته اند که هر یک باید در راستای وظایف کاری خود به توسعه این هنرهای اصیل عنایت داشته باشند.
وی گفت: سفال 'مند' گناباد با وجود ظرفیتهای بسیار از جمله قدمت چند هزار ساله تاکنون در توسعه اقتصاد گردشگری این شهرستان نقش مناسب نداشته است.
نبی پور افزود: تعداد کارگاههای فعال در این بخش از 30 کارگاه در سالهای گذشته به کمتر از 10 کارگاه کاهش یافته است.
وی نداشتن آشنایی با علم روز و تمرکز فعالیت و طرحها به صورت سنتی و تولید با خاک فاقد کیفیت مناسب را از مشکلات تولید سفال مند گناباد دانست.
وی همچنین ایجاد تعاونی و شهرک صنایع دستی و تجمیع فعالان این بخش را از ضرورتهای توسعه کمی و کیفی صنایع دستی گناباد ذکر کرد و از آمادگی شهرداری این شهر برای واگذاری بخشهایی از شهرک در دست احداث کارآفرین این شهرستان برای این منظور خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گناباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برندسازی، توسعه آموزش، تجارت الکترونیکی و حضور بیشتر در فضای مجازی را از ضرورت های توسعه صنایع دستی این شهرستان برشمرد.
علیرضا شناسایی گفت: هنرمندان صنایع دستی باید با افزایش دغدغه به کار خود ارزش قائل شده و با نوآوری و همراه با افزایش کیفیت در طراحی و تولید، برای ارتقای تولیدات خود بکوشند.
وی افزود: مرکز آموزش سفال طی یک سال گذشته در روستای 'مند' گناباد راه اندازی شده و نخستین دوره آموزشی بسته بندی صنایع دستی به صورت منطقه ای یک ماه پیش در آن برگزار شد.
وی حضور در نمایشگاههای میراث فرهنگی و صنایع دستی در سطوح کشوری و منطقه ای را از جمله اقدامات و رویکردهای سال جاری این اداره ذکر کرد.
شناسایی گفت: بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 53 طرح طی سال گذشته و نیمه نخست سال جاری به 82 نفر از مجریان طرح های صنایع دستی در گناباد پرداخت شده است.
هم اکنون 172 هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی مانند سفال گری، پارچه بافی، گلیم بافی، معرق و منبت کاری، سبد بافی، نمد مالی، چاقو سازی و آهنگری در 15 کارگاه و 12 فروشگاه شهرستان گناباد فعالیت دارند.

منبع : ایرنا