:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کرباسیان خبر داد

ارائه وام‌های ۴ درصدی به معادن کوچک

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: قرار است وام هایی با بهره چهار درصد برای تولید و فرآوری مواد معدنی معادن کوچک ارائه شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت -که در جمع مدیران شرکت ها و رؤسای تشکل های معدنی و مسئولان برخی سازمان های تصمیم‌گیر از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به تعیین نقش کلیدی معدن در اقتصاد کشور گفت: با اقداماتی که در حوزه معدن و صنایع معدنی صورت گرفت، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت آن پی بردند و بخش معدن به عنوان یکی از محوری ترین حوزه های توسعه از سوی دولت معرفی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که نقشه راه معدن و صنایع معدنی در دولت یازدهم نشان از جایگاه ویژه معدن در حوزه توسعه اقتصادی ایران دارد، اظهار کرد: پس از آنکه  متن پیش نویس نقشه راه به تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید مرحله نهایی را با حضور رییس جمهوری انجام خواهیم داد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ادامه با اشاره به ترسیم نقشه های دقیق توسط سازمان زمین شناسی و لزوم استفاده از اطلاعات تخصصی بیان کرد: نقشه هایی با مقیاس یکصد هزارم که حاصل سال ها تلاش و فعالیت سازمان زمین شناسی است، آماده شده و پیش بینی می شود تا انتهای مهر ماه منتشر شود.

کرباسیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت تقویت معادن کوچک و تسهیلات مربوط به آنها افزود: اخیرا فعال سازی معادن کوچک و متوسط در دستور کار قرار گرفته و قرار است وام هایی با بهره چهار درصد برای تولید و فرآوری مواد معدنی این نوع معادن ارائه شود که در این مسیر صندوق بیمه فعالیت های معدنی در این زمینه نقش بسزایی می تواند داشته باشد که لازم است توسط دولت به لحاظ اعتباری تقویت شود.