:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تعهد«ربیعی» به اعضای کمیسیون اقتصادی برای افشای اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه‌اش

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر رفاه در جلسه امروز (دوشنبه) این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به جلسه صبح امروز (دوشنبه) مجلس برای طرح سوال از وزیر رفاه گفت: طبق قانون نهادهای عمومی مکلف‌اند اطلاعات شرکت‌ها و بنگاه‌های خود را نزد سازمان‌های بورس افشا کنند. سوال ما از آقای ربیعی این بود که دلیل عدم افشای اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه چه بوده و شامل چه تعدادی است؟

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت نامناسبی از این جهت وجود دارد و البته به جز وزارت رفاه شامل برخی وزارتخانه‌های دیگر هم می‌شود که باید به ترتیب در مورد آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکتی در وزارت رفاه وجود دارد که ۲۶۰ شرکت زیرمجموعه آن است و هیچ اطلاعاتی از آن وجود خارجی ندارد که این نشان دهنده شرایط نامطلوب در اقتصاد ایران است و کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود به دنبال افشای اطلاعات این شرکت‌هاست.

پورابراهیمی یادآور شد: در این جلسه آقای وزیر و همکاران ایشان تعهداتی را پذیرفتند که باید انجام شود، البته بازه زمانی دو سه ساله نیز از تعهدات قبلی گذشته و ما شاهد وضعیت مطلوبی نیستیم اما قرار شد ظرف امروز و فردا گزارش اولیه تعداد شرکت‌ها را در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار دهند تا مدتی در اختیار آنها برای افشای اطلاعات بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در غیر این صورت سوال از وزیر رفاه درباره افشای اطلاعات بنگاه های ذیربط از جمله صندوق بازنشستگی، بیمه روستایی و صندوق فولاد به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد تا نمایندگان در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.