:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس گروه توسعه اجتماعی و اقتصادی دفتر امور زنان جهاد کشاورزی اعلام کرد:

توسعه طرح صندوق خرد زنان روستایی به ۱۴ استان کشور

رئیس گروه توسعه اجتماعی و اقتصادی دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح صندوق خرد زنان روستایی در ۱۴ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- زهره مهیاری در کارگاه توجیهی آموزشی ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایر در سمنان اظهار کرد: راه‌اندازی این صندوق‌ها از سال گذشته با هدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی زنان روستایی، آغاز و امروز به 14 استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به‌ضرورت توانمندی سازی زنان روستایی افزود: با توانمند شدن زنان روستایی زمینه اشتغال جدید در سطح روستاها فراهم‌شده و از مهاجرت روستائیان جلوگیری می‌شود.

رئیس گروه توسعه اجتماعی و اقتصادی دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی به برخی از اهداف اجرایی طرح صندوق خرد زنان روستایی اشاره کرد و افزود: حمایت از تولیدات روستائیان، افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی، حمایت از افراد توانمند و کارآفرین از مهم‌ترین اهداف اجرایی این طرح است.

مهیاری، ایجاد کسب‌وکار ارزش‌آفرین با رویکرد توسعه و هم‌افزایی و استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی مختلف را از دیگر اهداف ایجاد صندوق خرد زنان روستایی عنوان کرد و گفت: وقتی جهاد کشاورزی با دستگاه‌های مختلف و با اهداف مشترک کنار هم قرار می‌گیرند یک هم‌افزایی مثبت در جوامع روستایی ایجاد می‌کند و می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صندوق خرد زنان روستایی این است که توسعه از مرحله "توسعه با مردم" به مرحله "توسعه توسط مردم" تبدیل شود.

رئیس گروه توسعه اجتماعی و اقتصادی دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: ترویج فرهنگ پس‌انداز در زنان روستایی یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح صندوق اعتبارات خرد است.

مهیاری به یکی از ویژگی‌های مهم صندوق خرد زنان روستایی و مزیت آن نسبت به سایر صندوق‌ها اشاره کرد و گفت: این صندوق صرفاً وام و تسهیلات را به فعالیت زنان روستایی در بخش کشاورزی و تولید ارائه می‌دهد.

وی به برخی از اقدامات انجام‌شده برای اجرای بهتر طرح صندوق زنان روستایی اشاره کرد و گفت: آموزش زنان تسهیل‌گر برای کمک به اجرای این طرح یکی از اقداماتی است که انجام‌شده است چراکه زنان تسهیل گر یکی از بازوان اصلی زنان در جوامع روستایی هستند.

رئیس گروه توسعه اجتماعی و اقتصادی دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی، زنان تسهیل‌گر را محور اصلی تشکیل صندوق خرد زنان روستایی در روستاها دانست و گفت: زنان تسهیل‌گر زنانی هستند که می‌توان از طریق آنان بهتر با زنان روستایی ارتباط برقرار کرد و همین زنان هستند که می‌توانند مشکلات دیگر زنان روستایی را نیز انتقال دهند.