:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد

بغداد و نجف مسیرهای جایگزین ایران با اقلیم کردستان

به دنبال متوقف شدن پرواز ایرلاین‌های ایرانی به اقلیم کردستان عراق که با دستور شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دو شهر بغداد و نجف را به عنوان گزینه‌های جایگزین پروازهای ایرانی تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
اقتصادگردان- مقصود اسعدی سامانی اعلام کرد: از روز گذشته (دوم مهر) که شورای عالی امنیت ملی رسما توقف پروازها به مقصد یا از مبدا اقلیم کردستان عراق را اعلام کرده، کلیه ایرلاین‌های ایرانی نیز بر اساس این دستور پروازهای خود را متوقف کردند.

به گفته وی مسافرانی که برای روزهای آینده بلیت سفر به مقصد اقلیم کردستان عراق را تهیه کرده بودند، می‌توانند طبق توافق‌های صورت گرفته به ایرلاین مربوطه مراجعه کرده و نسبت به لغو بلیت‌هایشان اقدام کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه از دو شهر بغداد و نجف نیز می‌توان به عنوان گزینه‌های جایگزین فعلی برای پروازهای کردستان عراق استفاده کرد، توضیح داد: در صورت نیاز مسافران به نهایی کردن سفر، قطعا امکان آن وجود دارد که ایرلاین‌ها بلیت این مسافران را به مقصد شهرهای عراق تغییر دهند یا حتی برای سفرهای آینده نیز فعلا می‌توان از ظرفیت موجود در این دو فرودگاه استفاده کرد.

اسعدی سامانی اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی و زمانی که شورای عالی امنیت ملی در دستور خود تغییری ایجاد کند، پرواز ایرلاین‌های ایرانی در اقلیم کر دستان عراق متوقف خواهد شد و هر تغییری در این فرآیند نیاز به دستور جدید از سوی مقامات کشوری دارد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه روز گذشته شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد با موافقت این شورا و پس از درخواست دولت رسمی عراق، کلیه پروازها به مقصد یا از مبدأ کردستان عراق متوقف می‌شود و حتی پروازهای این منطقه اجازه عبور از آسمان ایران را ندارد، شرایط امروز ایرلاین‌های ایرانی حاکی از آن است که پروازهای برنامه‌ای به این منطقه نیز متوقف شده‌اند.

طبق اطلاعات موجود چند ایرلاین ایرانی به مقصد یا از مبدأ شهرهای اربیل و سلیمانیه پروازهای برنامه‌ای داشتند اما با توجه به اتفاقات به وجود آمده تا اطلاع ثانوی پروازهای این ایرلاین‌ها به کردستان عراق متوقف خواهند بود.

صبح امروز و با وجود مخالفت بسیاری از کشورهای منطقه، بارزانی - رئیس اقلیم کردستان عراق - همه‌پرسی استقلال این منطقه را از کشور عراق کلید زد و پیش‌بینی می‌شود نخستین نتایج این همه‌پرسی ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام شود.

دولت عراق روز گذشته از ایران خواسته بود مرزهای هوایی‌اش را به روی هواپیماهای اقلیم کردستان عراق ببندد.