:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
ایران می تواند بخشی از بازار بین المللی در حوزه نرم افزار را به خود اختصاص دهد

تفاهم نامه همکاری راه كارهاي هوشمند نرم افزاري، بین ایران و کره جنوبي امضاء شد

كنفرانس راهكارهاي هوشمند سازی در راستاي توسعه در صنعت فناوري اطلاعات و دولت هوشمند الكترونيك برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

اقتصادگردان-  دراین کنفرانس مباحث دولت هوشمند الكترونيك، راهكارهاي هوشمند صنايع در حوزه هاي مختلف و ارتقاء گسترش همكاري ايران و كره ، مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.
در حاشيه اين كنفرانس سند همكاري في مابين شركت Posco Ict از كشور كره و شرکت داده پرداز پوياي شريف (عضو كميسيون استاندارد و تدوين مقررات سازمان نظام صنفي رايانه اي كشور )از ايران امضا شد. 
اين تفاهم نامه همكاري در راستاي رشد نوآوری و توسعه در صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات ایران و  ايجاد بسترهاي مناسب حوزه دولت هوشمند الكترونيك منعقد گرديد تا انتقال دانش و تجربيات اجرايي كره جنوبي در حوزه فناوري اطلاعات بومي سازي گردد.
همچنين  از مفاد دیگر این تفاهم نامه امكان اجراي پروژه هاي مشترك در حوزه خدمات و آموزش فراهم گرديد.
در اين كنفرانس مسئولين سازمان فناوري اطلاعات كشور و كارشناسان اين حوزه حضور داشتند.


مهندس باقري اصل در کنفرانس راهکارهای هوشمند ایران و کره، گفت: ایران ظرفیت های بسیار خوبی در تولید نرم افزار و ارایه سرویس های ارزش افزوده دارد که می تواند بخشی از بازار بزرگ موجود در این حوزه در عرصه بین المللی را به خود اختصاص دهد.
مهندس باقری اصل معاونت دولت الكترونيكي سازمان فناوري اطلاعات ايران در کنفرانس راهکارهای هوشمندسازی ایران و کره، ابراز  داشت: افزایش همکاری ها میان ایران و کره و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف، یکی از زمینه های مناسب برای حضور در بازارهای بین المللی است.
وی افزود: به نظر می رسد شکل گفت و گو ها باید تغییر کرده و فروش کالا تنها جزیی از مبادلات میان دوطرف باشد و افزایش همکاری ها در تولید محصولات از اصلی ترین زمینه های همکاری می تواند باشد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام، تیم های مختلفی از کشورهای مختلف در زمینه های گونان وارد ایران شدند اما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربه ساختاریافته ای شکل نگرفته است.
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب که گریزی از همگرایی فناوری نیست، تصریح کرد: با توجه به توسعه بخش ICT، زمینه توسعه خدمات در ایران فراهم شده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه کشور، سهم این حوزه در تولید ناخالص داخلی باید به پنج درصد افزایش پیدا کند و انتظار داریم بخش عمده ای از آن در حوزه فناوری اطلاعات محقق شود.
وی تاکید کرد: در همین راستا نیز برنامه منسجمی از سوی وزیر ارتباطات در قالب موضوعات اقتصاد دیجتالی تدوین و آماده شده است.
همچنین  "سونگ هو کیم" سفیر کره جنوبی ، در اين كنفرانس ضمن بیان این مطلب که روابط میان ایران و کره جنوبی دیرینه و خوب است گفت: بیشتر همکاری ها تا کنون در حوزه های اتومبیل، گوشی هوشمند، تلویزیون، نفت و پتروشیمی بوده است.



سفیر کره جنوبی با اشاره به تجربیات کشورش در پیاده سازی دولت الکترونیکی گفت: پیاده سازی دولت الکترونیکی موجب پاسخگوتر شدن همه سازمان در کره جنوبی شده و زمینه افزایش شفافیت و دسترسی آسان تر به خدمات را فراهم آورده است.
وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در این حوزه در اختیار ایران قرار دهیم و همکاری های بسیار خوبی را در این حوزه محقق کنیم.