:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد:

برگزاری جشنواره گل،گویش و فرش در دستور کار قرار دارد

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز جشنواره گل و گویش و فرش میمه را خواهیم داشت همچنین برگزاری جشنواره خربزه گرگاب نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
اقتصادگردان_ رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به جشنواره زعفران روستای ازان میمه و با تاکید بر اینکه هر منطقه ای که درخواست و ظرفیت لازم داشته باشد پیگیری و اقدام برای برگزاری جشنواره را در دستور کار قرار می دهیم اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز جشنواره گل و گویش و فرش میمه را خواهیم داشت همچنین برگزاری جشنواره خربزه گرگاب نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

چهراضی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی را شناساندن و معرفی محصولات آن منطقه به عموم مردم عنوان کرد و افزود: غرفه های مختلفی از محصولات کشاورزی و صنایع دستی مختلف در محل جشنواره ها برقرار می شود که قلمزنی، میناکاری و چاقوسازی از جمله این موارد در جشنواره انگور حسن رباط بودند که محصولات در همان محل به فروش می رسید.

وی با تأکید بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت ها برای توسعه گردشگری در بخش میمه، گفت: به عنوان مثال ما در حیات وحش موته به اتومبیل های چهار دیفرانسیل برای رفتن به ارتفاعات نیاز داریم تا توریست ها بتوانند در مناطق مختلف حیات وحش تردد کنند و ما این درخواست ها را به مسئولان بالاتر مطرح کردیم.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان همبستگی و همکاری مردم روستای حسن رباط در برگزاری جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این جشنواره ها مردمی است و با مشارکت مردم اداره می شود.

منبع: خبرنگار پانا از میمه