:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد:

ایجاد یک واحد صنعتی رنگرزی مکانیزه در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، از ایجاد یک واحد صنعتی رنگرزی مکانیزه در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
اقتصادگردان_ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه، غلامرضا اکبری، با بیان اینکه رونق فرش دستباف استان چند سالی است که مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته، اظهار کرد:  سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه حمایت از  فرش دستباف به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مهم را در دستور کار دارد.

وی از ارزش افزوده قابل توجه فرش هم یاد کرد و افزود: صنعت فرش با اقتصاد خانوار گره خورده و نسبت به سایر مشاغل خانگی ارزش افزوده  بیشتری دارد، مزیت دیگر صنعت فرش این است که می‌توان با سرمایه اندکی آن را راه انداخت.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تکمیل زنجیره پشم تا فرش را یکی از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد:  ماده اولیه این زنجیره که پشم مرغوب است در استان وجود دارد، اما متاسفانه اکنون به صورت خام از استان خارج شده و در دیگر استان‌ها فرآوری می‌شود.

اکبری با بیان اینکه برای جلوگیری از خام فروشی پشم پیگیری لازم برای سرمایه‌گذاری در زنجیره پشم تا فرش انجام شده، تصریح کرد: باید واحدهای صنعتی شست وشو، سورتینگ، ریسندگی صنعتی و سنتی و... در استان راه‌اندازی شود.

وی معتقد است، با تکمیل این زنجیره، مواد اولیه مرغوب هم در اختیار فرشبافان قرارمی گیرد.

به گفته این مسئول، ایجاد واحد صنعتی رنگرزی مکانیزه و مدرن نیز دیگر برنامه مهم در بخش فرش دستباف است که در این راستا مذاکراتی با چند سرمایه گذار انجام شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه حمایت از فرشبافان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و یادآوری کرد: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فرشبافان اشاره کرد.

اکبری آموزش فرشبافان و برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی و نقشه، فرشبافی، چله‌کشی، بازاریابی و ... را از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی همچنین از فعالیت حدود ۵۷ هزار قالیباف در استان خبر داد که ۹۴۰۰ نفر آنها بیمه هستند.

به گفته این مسئول، سالانه حدود صد هزار متر مربع فرش دستباف در کرمانشاه تولید می‌شود.