:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
در اولین گردهمایی مدیریت منابع انسانی مطرح شد:

حل معضل بیکاری از طریق ساماندهی منابع انسانی

یکی از مشکلات بازار کار، نبود مهارت در بین متقاضیان شغل‌هاست که این معضل می‌تواند از طریق ساماندهی منابع انسانی مرتفع شود.
کد خبر: ۹۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
اقتصادگردان- آسیه حاتمی دبیر اجرایی اولین گردهمایی مدیریت منابع انسانی در هتل اوین گفت: معیارهای استخدام در هر یک از سازمان های ایرانی متفاوت است. در برخی سازمان‌ها، تحصیلات بالا به عنوان یکی از معیارهای استخدام به شمار می آید و در برخی دیگر، خروجی کار کارمندان مدنظر قرار می گیرد.

وی افزود: از طرفی براساس گزارش های رسمی مرکز آمار، وضعیت بیکاری در بین مخاطبان ایرانی همچنان بالا است و این آمارها حاکی از آن است که متقاضیان بسیار زیادی به دنبال کار هستند اما با این حال مدیران برخی سازمان های ایرانی نیز در راستای استخدام متقاضیان کار، با چالش های جدی مواجه هستند. به عنوان نمونه یکی از این چالش های مهم، عدم مهارت در بین متقاضیان کار است و برخی از سازمان ها برای یافتن کارمندان مناسب، با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.
حاتمی گفت: «بدون شک آگاهی از تجارب بین المللی و آشنایی با روش های روز دنیا در مواجهه با چالش های منابع انسانی کمک می‌کند شرکت‌ها مسیر رشد را سریع تر و راحت تر طی کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: مجموعه ای از دستاوردها و شکست‌ها میتواند زمینه ساز موفقیت های بسیار و رشد منابع انسانی در راستای اهداف شرکت‌ها باشد.
ابولعلایی عضو هئت علمی سازمان مدیریت صنعتی نیز در ادامه این گردهمایی گفت: این گردهمایی که در آن بیشتر مدیران منابع انسانی شرکت داشته‌اند مجالی است برای اشتراک اطلاعات و تجربیات. یکی از بهترین راه‌های آموزش که در دنیا از آن استفاده می‌شود یادگیری از دیگران است. با این روش دیگر نیازی نیست که هر کس خو شخصا همه چیز را تجربه کند.
او ادامه داد: هدف از برگزاری این گردهمایی اطلاع از ظرفیت نیروی انسانی  و بهره‌مندی سازمان‌ها از این ظرفیت بوده است. هدف این بوده که شرکت کنندگان با اهمیت این منبع آشنا شوند. اکنون برای پیشرفت و  دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ چاره ای جز مدیریت خوب و منظم شرکت‌ها و استفاده بهینه از منابع انسانی وجود ندارد.