:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مشاور وزیر تعاون در امور بانوان و خانواده:

تاسیس ۲۳ تعاونی فراگیر ملی در حوزه زنان

مشاور وزیر تعاون در امور بانوان و خانواده، از تاسیس و فعالیت ۲۳ شرکت تعاونی فراگیر ملی و ۴۲ شرکت تعاونی و اتحادیه تامین نیاز مشاغل خانگی در حوزه زنان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
اقتصادگردان_ وحیده نگین، اظهار کرد: ۴۲ شرکت تعاونی و اتحادیه تامین نیاز مشاغل خانگی در حوزه زنان وجود دارد که در گرایش‌های مختلفی نظیر فرش دستباف (یک طرح)، تامین نیاز تولیدکنندگان (۲۴ طرح)، تامین نیاز صنوف خدماتی (۳ طرح)، نساجی، چرم و پوشاک (۲ طرح) و صنایع دستی(۱۲ طرح) مشغول فعالیت هستند.

وی تعداد کل اعضای شرکت تعاونی و اتحادیه تامین نیاز مشاغل خانگی در حوزه زنان را ۹۹۳ نفر و میزان اشتغالزایی آنها را ۸۱۵ نفر ذکر کرد و گفت: سرانه اعضای این تعاونی‌ها ۲۴ نفر و سرانه اشتغال آنها معادل ۱۹ نفر است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده همچنین از تاسیس و فعالیت ۲۳ شرکت تعاونی فراگیر ملی در حوزه زنان با عضویت ۲۹۷۲ نفر خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها در بخش‌های کشاورزی با (یک طرح)، خدمات (۳طرح)، صنعت (۱۲ طرح)، فرش دستباف(۳ طرح)، چند منظوره(۳ طرح) و تامین نیاز تولیدکنندگان فرش دستباف (یک طرح) مشغول به فعالیت هستند.

نگین با اشاره به وضعیت مشارکت زنان در سمت‌های مدیرعامل، هیات مدیره و بازرس تعاونی، گفت: بر اساس اطلاعات وارد شده به سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارت تعاون، از تعداد کل ۷۹۸۱۵ نفر مدیرعامل تعاونی‌های فعال کشور، تعداد ۸۹۴۹ نفر معادل ۱۱درصد بانوان هستند.

وی افزود: از ۲۵۷۵۷۸ نفر هیات مدیره تعاونی نیز ۴۰۰۶۷ نفر معادل ۱۶ درصد را بانوان و در سمت‌های بازرس نیز از مجموع ۱۶۶۳۱۶ نفر، ۲۱۴۱۲ نفر معادل ۱۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مشاور وزیر کار در پایان از عضویت حدود ۴۰۰ هزار ایثارگر در تعاونی‌های فعال کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۳۶۷۶ نفر معادل ۲۳ درصد بانوان هستند.

منبع: تریبون