:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
دلار و يورو در بازار جهاني تقويت شد

كاهش نرخ ارز و سكه

صرافی‌ها هر دلار آمریکا را با کاهش ۲ تومانی 3896 تومان ارزش‌گذاری کردند؛ هر یورو نیز با رشد ۸ تومانی، 4712 تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۲۲ تومان کاهش، 5268 تومان معامله شد. فاصله نرخ آزاد و مبادله اي دلار اكنون به 544 تومان رسيده كه نسبت به قبل اندكي كاهش داشته است.
کد خبر: ۹۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

اقتصاد گردان - بانک مرکزی نرخ مبادله اي ۳۹ ارز را برای روز سه شنبه 28 شهریورماه  اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۱ ارز از جمله دلار و یورو افزایش و قیمت ۱۶ واحد پولی مانند پوند کاهش یافت؛ نرخ ۲ ارز دیگر نیز ثابت ماند. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای با ۳۰ ریال افزایش نسبت به روز دوشنبه 33515 ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۲۲۷ ریال کاهش ۴۵ هزار و ۲۹۳ ریال و هر یورو با ۱۲۱ ریال افزایش ۴۰ هزار و ۱۱۲ ریال ارزشگذاری شد.

 در بازار آزاد ارز نيز ، صرافی‌ها هر دلار آمریکا را با کاهش ۲ تومانی 3896 تومان ارزش‌گذاری کردند؛ هر یورو نیز با رشد ۸ تومانی،  4712 تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۲۲ تومان کاهش، 5268 تومان معامله شد. فاصله نرخ آزاد و مبادله اي دلار اكنون به 544 تومان رسيده كه نسبت به قبل اندكي كاهش داشته است. 

در بازار طلا نيز نرخ هر اونس در بازار جهاني به 1308 دلار كاهش يافته و در نتيجه هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۴۶ تومانی در بازار ، ۱۲۲ هزار و ۳۳۶ تومان معامله شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه در بازار تهران با یک هزار و ۱۰۰ تومان افت نسبت به روز گذشته، یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با یک هزار و ۴۰۰ تومان افت، ۶۴۵ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد شد؛ در عین حال، هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با یک هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۳۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورد.هر قطعه سکه گرمی نیز با ۶۰۰ تومان افت، ۲۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده است. 

تقويت دلار و يورو در بازار جهاني 

در بورس ها و بازارهاي جهاني نيز نرخ مبادله دلار با افزایش در برابر ارزهای اصلی  جهان روبرو شد.

در بازار جهانی ارز، شاخص دلار آمریکا در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان با یک دهم درصد رشد به ۹۱.۹۲۸ واحد رسید؛ ضمن اینکه یورو هم با ۲ دهم درصد افزایش به ۱.۱۹۸۰ دلار رسید.هر دلار با ۲ هم درصد روند صعودی در برابر ین به ۱۱۱.۸۱ ین رسید و اوراق بهادر ۱۰ ساله آمریکا در روز گذشته با ۲.۲۳۷ درصد افزایش روبرو شد.

به گزارش رویترز،  قرار است امروز فدرال رزرو در نشست خود اقدام به عادی کردن سیاست های پولی و نیز ارائه برنامه هایی در جهت رفع اشکال در اوراق بهادار خود که در مجموع ۴.۲ تریلیون دلار است، بپردازد.ضمن اینکه انتظار می رود نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو در باقیمانده سال جاری میلادی بدون تغییر باقی بماند.


جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار (قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه و ارز

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه‌شنبه

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید

۱۲۵۷۶۰۰

۱۲۵۲۷۰۰

۱۲۴۹۲۰۰

۱۲۴۸۱۰۰

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم

۱۲۳۶۷۰۰

۱۲۲۶۸۰۰

۱۲۲۳۸۰۰

۱۲۲۱۶۰۰

نیم سکه

۶۵۵۹۰۰

۶۵۰۲۰۰

۶۴۷۱۰۰

۶۴۵۷۰۰

ربع سکه 

۳۶۷۸۰۰

۳۶۵۰۰۰

۳۶۳۳۰۰

۳۶۲۳۰۰

سکه گرمی

۲۵۲۱۰۰

۲۵۲۷۰۰

۲۵۰۹۰۰

۲۵۰۳۰۰

هر گرم طلا ۱۸ عیار

۱۲۴۳۲۱

۱۲۳۶۹۸

۱۲۲۳۸۲

۱۲۲۳۳۶

دلار

۳۹۰۷

۳۹۰۲

۳۸۹۸

۳۸۹۶

یورو

۴۷۲۳

۴۷۱۷

۴۷۰۴

۴۷۱۲

پوند

۵۳۱۶

۵۲۹۷

۵۲۹۰

۵۲۶۸