:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
وزیر ارتباطات خبر داد

پرتاب سه ماهواره دانشگاهی در صورت اعلام آمادگی وزارت دفاع

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی سه ماهواره دانشگاهی برای پرتاب خبر داد و گفت: این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار دارند، در صورتی که وزارت دفاع اعلام آمادگی کند، پرتاب خواهند شد.
کد خبر: ۹۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
اقتصادگردان- مهندس محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در حال حاضر سه مجموعه ماهواره دانشگاهی آماده پرتاب است و این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار گرفتند. مذاکرات لازم با وزارت دفاع صورت گرفته، زمانی که آنها اعلام کنند این ماهواره‌ها را پرتاب خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا به دنبال این هستیم که برای پرتاب این ماهواره‌ها از ظرفیت لانچرهای داخلی برای پرتاب استفاده شود. البته در این زمینه هم تابع شرایط وزارت دفاع هستیم و ضمن این که محدودیتی برای استفاده از لانچرهای بین‌المللی نداریم و ممکن است از این لانچرها نیز استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در رابطه با ماهواره «دوستی» که مربوط به دانشگاه شریف است باید اذعان کنم این ماهواره نزدیک سه ماه است که آماده پرتاب است. هزینه‌های آن به وزارت دفاع پرداخت شده و منتظر هستیم برنامه‌ریزی عملیاتی که آنها پاسخگو خواهند شد نیز ارائه شود.

آذری جهرمی در پایان تاکید کرد: همواره توسعه صنعت فضایی به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی، هواشناسی، حمل و نقل مورد تاکید وزارت ارتباطات است و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این عرصه صورت خواهد گرفت.