:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیشرفت ۴۶درصدی راه‌آهن اردبیل-میانه

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۴۶درصدی راه‌آهن اردبیل-میانه خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
اقتصادگردان- عباس آخوندی در حاشیه افتتاح راه اصلی فیروزآباد-خلخال از عزم جدی دولت برای راه‌آهن اردبیل خبر داد و گفت: این راه‌آهن بیش از ۱۷۰ کیلومتر طول دارد که دارای ۲۴ کیلومتر تونل و ۴ کیلومتر پل و دره‌های عمیق است.

وی همچنین در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل از مناطق کوهستانی سختی عبور می‌کند و در حال حاضر دارای ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.

او با بیان اینکه ساخت این راه‌آهن در بخش دشت به خوبی پیش رفته و در سایر بخش‌ها نیز در حال انجام است، تاکید کرد: از جهت اعتبارات، اعتبار این پروژه امسال نسبت به سال گذشته با پیگیری نمایندگان استان در مجلس رشد خوبی داشته و سه برابر شده است. 

آخوندی تاکید کرد: با توجه به اولویتی که رئیس‌جمهور به توسعه ریلی دارد و به راه‌آهن اردبیل نیز تعهد داده‌اند، این راه‌آهن امسال در برنامه ما قرار دارد و جزو مراکز اولویت‌دار قرار گرفته است. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در بحث تنظیم بودجه ۱۳۹۷ اعتبار بیشتری برای این پروژه به مجلس پیشنهاد کنیم، گفت: برای تامین مالی این پروژه بخشی از طریق بودجه انجام می‌شود و بخشی را نیز تلاش می‌کنیم از طرق مختلف از صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی و بخش خصوصی تامین کنیم. 

پیشرفت ۴۶درصدی راه‌آهن اردبیل-میانه

خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی - نیز در جلسه بررسی وضعیت راه‌آهن اردبیل با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل-میانه دارای ۲۸ کیلومتر تونل، ۴ کیلومتر پل خاص و ۳.۵ کیلومتر ابنیه است، گفت: این راه‌آهن جزو منحصر به فردترین جاده‌های ریلی کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر دارای ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: هم‌اکنون ۱۱۴۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است.

خادمی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار در یک برنامه سه ساله این پروژه به اتمام می‌رسد، گفت: اکنون در ۱۰ قطعه موجود پیمانکاران مستقر هستند و در صورت تامین اعتبار همگی می‌توانند به کار خود ادامه دهند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این پروژه مسئولان و نمایندگان استان به شدت و با جدیت تمام به دنبال تامین منابع مالی هستند، گفت: انتظار می‌رود روش‌های مختلف تامین اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی، فاینانس و ردیف اعتبارات پیوست بودجه این بحث پیگیری شود.