:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آخوندی:

۲۶۰ هزار نفر در بانک مسکن پس انداز کرده‌اند

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۶۰ هزار نفر در کشور در سال جاری برای خرید مسکن اقدام به پس انداز یکم کرده اند.
کد خبر: ۹۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- عباس آخوندی در اردبیل اظهار کرد: بحث ثبت مالکیت براساس ماده ۹ قانون احیاء در واحدهای مسکونی خارج از محدوده بافت فرسوده برطرف شده که در استان ها باید شورایی در این زمینه شکل گرفته و موانع ثبت مالکیت برطرف شود.

وی به دو روش تامین مالی برای خرید مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: روش پس انداز روش ترجیحی ماست به طوری که در این روش قیمت تمام شده پول کاهش یافته و بدون پرداخت یارانه از سوی دولت هر فرد با ۶ ماه پس انداز در بانک مسکن تا یک برابر می تواند تسهیلات دریافت کند.

وزیر مسکن ادامه داد: اگر فردی ۱۰ میلیون تومان پس انداز داشته باشد بانک موظف است بعد از سه سال سپرده گذاری او ۶۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۸ درصد پرداخت کند که زوجین تا ۱۴۰ میلیون تومان می توانند به این روش تسهیلات دریافت کنند.

آخوندی استقبال مردم را از این طرح رضایت بخش خواند و ادامه داد: از این طریق سالانه ۲۵۰ هزار نفر می توانند تسهیلات دریافت کنند و بانک موظف است به جای سود تسهیلات قطعی پرداخت کند.


وی از مسئولان استان اردبیل خواست تا مردم را به این شیوه پس انداز در بانک مسکن برای خرید خانه ترغیب کنند تا از این طریق بدون اتکا به بودجه عمومی بانک منابع مورد نیاز را تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال در کنار این روش برای ۵۰ هزار واحد واقع در ماطق بافت فرسوده تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود تا ساکنان این مناطق از این تسهیلات استفاده کنند.

آخوندی با استقبال از همه پیشنهادات مطرح شده در ستاد بازآفرینی شهری در استان اردبیل نسبت به تامین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح ها در استان اردبیل قول مساعد داد.