:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

صفحات اجتماعی داخلی وزیر ارتباطات کلید خورد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی برای افزایش ارتباط با کاربران خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در برج میلاد با اشاره به حضور فعالش در شبکه‌های اجتماعی خارجی اظهار کرد: ارتباط با کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال انجام است. از روز گذشته در شبکه‌های سروش، بیسفون پلاد، کلوب و تبیان و در جهت حمایت از این شبکه‌های داخلی صفحه اجتماعی را باز کرده‌ایم و طبیعتا حضور فعالی در آنها خواهیم داشت و پاسخگوی سوالات و نظرات مردم خواهیم بود. امیدواریم در آینده اکثر این پاسخ‌ها در سرویس‌های داخلی صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی به معنای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی خارجی است، گفت: نگاه ما به شبکه‌ها نگاه حمایتی است. عضویت در این شبکه‌های اجتماعی محدودیت ندارد اما دور زدن فیلترینگ است که ممنوعیت دارد. در حال حاضر ما به عنوان وزیر اجازه انجام خلاف قانون را نداریم. برخی از مسئولان با کسب اجازه از  کارگروه فیلترینگ به شبکه‌ها دسترسی دارند.

مذاکره برای رفع مشکل مارکت‌های جهانی ادامه دارد

وی با اشاره به لزوم حضور بازی‌های ایرانی در بازار جهانی و مسدود شدن نرم‌افزارهای ایرانی در مارکت‌ها بیان کرد: بازارهای جهانی در حال ایجاد برخی محدودیت‌ها هستند. البته بازی‌ تنها در موبایل عرضه نمی‌شود بلکه در رایانه‌های شخصی و وب نیز حضور دارند که ما مشکلی در این زمینه نداریم اما محدودیتی که برای ما وجود دارد، در حوزه تبادلات مالی است که شرکت‌های خارجی در اپ‌استور و گوگل‌پلی برای ما ایجاد می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: البته این مشکل باید به صورت کلی حل شود زیرا مانع توسعه کسب و کارهای ماست. اکنون نیز وزارت خارجه در حال پیگیری برای حل این موضوع است که به محض اینکه به نتیجه برسد، اعلام می‌شود.