:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت تازه وارد فرابورسی تشریح کرد:

پتانسیل های "گکوثر" برای رشد و شکوفایی

مجموعه هتل‌های زنجیره ای پارسیان همواره درصد اشغالی به میزان پنج درصد بالاتر از میزان اشغال کشوری به خود اختصاص داده که این موضوع نشان می‌دهد با وجود مناسب نبودن بازار و شرایط گردشگری کشور در گذشته، شرایط ایجاد شده در هلدینگ پارسیان رو به پیشرفت است.ضریب اشغال هتل کوثر اصفهان درحال ‌حاضر ۸۰ درصد است که این امر سودآوری قابل توجهی را برای "گکوثر" رقم زده است.
کد خبر: ۹۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
 

اقتصادگردانمدیرعامل هتل  کوثر اصفهان با بیان مطلب فوق عنوان کرد: مجموعه هتل‌های زنجیره ای پارسیان همواره درصد اشغالی به میزان پنج درصد بالاتر از میزان اشغال کشوری به  خود اختصاص داده که این موضوع نشان می‌دهد با وجود مناسب نبودن بازار و شرایط گردشگری کشور در گذشته، شرایط ایجاد شده در هلدینگ پارسیان رو به پیشرفت بوده است.
محمد ابوطالبی افزود: با ایجاد شرایط مناسب‌تر و ورود گردشگران به شهر اصفهان در سه ماه ابتدایی سال جاری بیش از 300 درصد افزایش جذب گردشگر داشته ایم و در این بین باید به این نکته توجه داشت که ضریب اشغال نسبت به اتاق‌های فروخته شده به اتاق‌های موجود در نظر گرفته می‌شود. این ضریب مسله مهمی است و به ازای هر یک درصد تغییر آن، تغییر قابل توجهی در سود خالص حاصل می شود که تحلیل گران می توانند آن را بررسی کنند؛ این موضوع با وجود سرمایه 11 میلیارد تومانی هتل کوثر پارسیان رقم قابل توجهی است.
وی همچنین راه‌اندازی دو رستوران در سه ماهه پایانی سال گذشته و افزایش ظرفیت از 70 به 250 نفر با توجه به سهم حدود 45 درصدی فروش هتل از محل خوراک و نوشیدنی را از جمله اقدامات هتل کوثر پارسیان برشمرد.
مدیر عامل هتل کوثر اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به ارزندگی سهام شرکت، هر سهم "گکوثر"  در روز عرضه اولیه برای اولین بار 1220 تومان کشف قیمت شد؟ گفت: به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه شناخت کافی در خصوص صنعت هتلداری ندارند و به همین دلیل معامله گران و تحلیلگران نتوانستند قیمت‌گذاری درستی در روز عرضه اولیه داشته باشند. همانطور که می‌دانید بخشی از مکانیزم قیمت‌گذاری ارزش سهام شرکت در بازار سرمایه براساس شناخت از صنعت است حال آنکه هتل  پارسیان کوثر نخستین هتلی است که وارد بازار سرمایه شده است.
ابوطالبی ادامه داد: ارزش دارایی‌هایی که برای این مجموعه  برآورد شده بیش  از2200 تومان به ازای هر سهم محاسبه می شود. این در حالی است که از نظرسهامدار عمده برای سودآوری مواردی همچون ثبات سودآوری، ثبات مداوم در ارزش دارایی ها همچون ارزش ساختمان و استهلاک برآورد  شده  است. از این رو،  ریسکی از بابت دارایی وجود نداشته است. ضمن  اینکه  برخی موارد از جمله  تغییرات قیمت غذا و نوشیدنی – هرچند شاید به نظر نیاید- تاثیر بسیار شگرفی در صنعت هتلداری دارد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران تصور می‌کنند فروش اتاق معنای کار هتلداری و  شاخصه درآمدی است در حالی که این تنها بخشی از صنعت بزرگ با ریزه‌کاری های زیاد  صنعت هتلداری است، در این خصوص افزود: درحال حاضر مبنای قیمت‌گذاری سازمان گردشگری است اما اگر هتلداران زنجیره‌ای خارجی وارد شود، قیمت ‌گذاری تابع قیمت‌های جهانی خواهد شد که چشم انداز سودآوری بیشتری را هم  ایجاد می‌کند.
مدیر عامل هتل کوثر اصفهان به برنامه های این مجموعه جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه اشاره کرد و ابراز داشت: انجام برنامه افزایش سرمایه 63 درصدی به تصویب سهامدار عمده رسیده و برای اجرایی شدن آن در انتظار ورود "گکوثر" به بازار سرمایه بوده ایم. بر اساس آن سرمایه شرکت از 11 میلیارد تومان  به  18 میلیارد تومان خواهد رسید.




ابوطالبی در خصوص اهداف "گکوثر" جهت اجرای برنامه مذکور تصریح کرد: زمینی در کنار هتل قراردارد که براساس طرح‌های توسعه‌ای قرار است به مجموعه هتل اضافه شود. در کنار ان تمرکز این مجموعه  بیشتر بر تکمیل زنجیره خدمات برای هتل و البته احداث پارکینگ و ایجاد دو طبقه تالار برای مجموعه هتل پارسیان کوثر قرار گرفته که اجرای این پروژه زمان زیادی نخواهد برد.
وی در خصوص ورود سرمایه گذاران خارجی به این مجموعه ابراز داشت: در این راستا درخواست‌هایی ارایه شده که در حال تعامل با سرمایه گذاران خارجی هستیم، علاوه بر این پتانسیل افزایش تا 12 هتل نیز دیده‌ شده است. البته نگرانی‌هایی درباره سرمایه گذاری در کشور داشتند که بعد از اجرای برجام روند بسیار بهتر شده است.
این مقام مسئول از راه اندازی پذیرش آنلاین خبر داد و در این خصوص افزود: از اواسط سال گذشته ساختارهای پذیرش آنلاین ایجاد و سیستم آن راه اندازی شد که مزایای مناسبی برای هتل در پی خواهد  داشت.

این مقام مسئول حذف کارمزد آژانس ها را یکی از مزایای پذیرش آنلاین برشمرد و ادامه داد:  دریافت یا پیش دریافت نقدی وجه است و خواب پول که تاثیر قابل ملاحظه ای بر درآمد هتل دارد یکی دیگر از این موارد به شمار می رود. این درحالی است که در این روش توریست های خارجی ارز پرداخت می کنند که در این صورت علاوه بر مزایای بالا با توجه به نرخ آزاد آن درآمد شرکت در مقایسه با شرایط فعلی که دریافت ریالی آن از آژانس با نرخ مبادله ای است، سود مضاعفی را نصیب شرکت خواهد کرد.
مدیر عامل هتل کوثر اصفهان در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا هتل کوثر اصفهان درآمدی ارزی نیز دارد؟ گفت: در حال  حاضر تمامی محاسبات (چه گردشگران داخلی و چه خارجی) به صورت ریالی است، اما این پتانسیل وجود دارد که  40 درصد مراجعات گردشگران خارجی در آینده ای نزدیک به صورت ارزی انجام شود که البته زیرساخت های رزرو بین المللی در حال حاضر آماده شده و با رفع مشکلات بانکی این امکان عملیاتی خواهد شد. کما این که در خصوص گردشگران داخلی این خدمت از امسال ارایه می شود.