:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران:

جراحی ترافیک پایتخت در دستور کار شهرداری

محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: آمده‌ام تا ترافیک شهر را جراحی کنم. از این رو تلاش می‌کنیم با مدیریتی جهادی و دلسوزانه طی ۴سال آینده تهرانی نو بسازیم و به شهروندان تحویل دهیم.
کد خبر: ۹۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
تهیه خبر / عکاس سهیل رحمانی خانقاهی
اقتصاد گردان -  محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی و شهرسازی دو شاخه مهم شهرداری تهران هستند، تصریح کرد: معتقدم باقی حوزه‌ها سرویس‌دهنده بوده و تنها این دو حوزه به صورت جدی با شهروندان در ارتباط است، لذا باید سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ها به گونه‌یی انجام شود تا شهروندان بیشترین خدمات و بهره را داشته باشد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک یکی از موضوعاتی است که زندگی در شهر تهران را با مشکل مواجه کرده و زندگی به معنای رفاه و آرامش در سایه ترافیک در شهر تهران کمرنگ شده است، گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی و رسیدگی به وضعیت ترافیکی شهر یکی از اولویت‌های جدی شهرداری تهران خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه در گام نخست همه چالش‌های ترافیک و حمل‌ونقل در ابعاد مختلف را بررسی و برای آنها برنامه‌ریزی خواهم کرد، گفت: گسترش و توسعه حمل‌ونقل عمومی با اولویت حمل‌ونقل ریلی اولویت اصلی برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه خواهد بود.
پورسیدآقایی توسعه ایستگاه‌ها و تقویت ناوگان حمل‌ونقل ریلی را اولویت نخست حوزه ترافیک دانست و اظهار کرد: در عین حال به سایر حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی به عنوان حمل‌و‌نقل کمکی نگاه خواهد شد به عنوان مثال باید سرعت حرکت اتوبوس‌ها اصلاح شود.
 
 خط قرمزی در برخورد با متخلفان وجود ندارد
همچنین سمیع‌الله حسینی‌مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز روز گذشته در مراسم معارفه خود بر عزم جدی در ابهام‌زدایی از قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهرداری تاکید کرد.  به گزارش مهر، سمیع‌الله حسینی‌مکارم با اشاره به اینکه به شهروندان پایتخت قول خواهیم داد که در برخورد با مفاسد احتمالی و تخلفات مالی تمام تلاش خود را به‌کار ‌گیریم، افزود: هیچ خط قرمزی در برخورد با متخلفان در شهرداری تهران وجود ندارد.
 تغییر ساعات ادارات همزمان با بازگشایی مدارس
در رویدادی دیگر، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران، جزئیات برنامه‌های ترافیکی اول مهرماه را تشریح کرد. علیخانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کاهش بار ترافیکی اول مهرماه گفت: هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران برای اینکه با تراکم شدید ترافیکی در اول مهرماه مواجه نشویم، اقداماتی انجام می‌دهند. در سال جاری نیز جلساتی به همین منظور در کمیسیون عمران برگزار شده و این جلسات ادامه دارد و هفته آینده در دستور جلسه صحن علنی شورا قرار می‌گیرد تا با حضور مسوولان معاونت حمل‌ونقل ترافیک برنامه‌ها ارائه شود.
این عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح تغییر ساعت ترافیکی همزمان با آغاز مدارس گفت: جلسات هماهنگی ما بین دستگاه‌ها از جمله راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش و شهرداری تهران برگزار می‌شود، اما در رابطه با ساعت شروع مدارس و همزمانی آن با ساعت ادارات معتقدیم این موضوع ۱۰۰درصد ترافیک تهران را تشدید می‌کند.
وی ادامه داد: پیشنهاداتی برای تغییر ساعت ترافیکی مدارس و ادارات در نظر داریم که یکی از آن فاصله زمانی یک تا دو ساعت بین آغاز مدارس و ادارات است که البته باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. به هر حال تغییر ساعت‌های ترافیکی یکی از آیتم‌هایی است که می‌تواند در کاهش ترافیک صبحگاهی تهران تاثیرگذار باشد. این پیشنهاد مطرح شده و منتظر گزارش مسوولان ذی‌ربط هستیم.  علیخانی همچنین درخصوص تغییر برخی مسیرها و معابر در سطح شهر همزمان با بازگشایی مدارس گفت: یکسری پروژه‌ها همچون پل گیشا است که در آستانه بازگشایی مدارس این پروژه‌ها باید متوقف باشد و بعد از عادی شدن روال ترافیک، پروژه‌ها ادامه یابد. وی درباره تغییر برخی معابر در منطقه ۱۲ تهران نیز گفت: تغییر برخی معابر در این منطقه پیش از این در دستور کار بوده که البته تغییر جهت خیابان مردم در منطقه ۱۲ به دلیل امنیت این خیابان است. البته با تغییر جهت معابر منهای خیابان مردم که به‌دلیل امنیتی است، موافق نیستیم و باید روی این طرح‌ها کار کارشناسی صورت بگیرد و مطالعات آن را در شورا داشته باشیم.
 گله رانندگان تاکسی فرودگاه مهرآباد
همچنین علیخانی روز گذشته با رانندگان تاکسی‌های ویژه فرودگاه مهرآباد نشستی برگزار کرد. علیخانی در تشریح این نشست گفت: رانندگان تاکسی‌ فرودگاه نسبت به ورود شرکت‌های جدید با خودروهای خارجی به فرودگاه گله دارند. ورود این خودروهای جدید رانندگان سابق ویژه فرودگاه مهرآباد را به لحاظ درآمدی با مشکل مواجه کرده است. وی افزود: در حالی که معمولا خودروهای فعلی ویژه فرودگاه مهرآباد داخلی هستند. شرکت‌هایی پا به عرصه گذاشته‌اند که از خودروهای خارجی که به لحاظ شکلی بهتر هستند، استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند با ارائه خدمات بیشتر رضایت مسافران و شهروندان را جلب کنند. از این رو، کار رانندگان سابق ویژه فرودگاه مهرآباد به لحاظ درآمدی با مشکل مواجه شده و ورود این خودروهای جدید روی درآمد آنها تاثیر منفی گذاشته و این رانندگان خواسته‌ها و اعتراضات خود را مطرح کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که باید حقوق‌شان رعایت شود.
وی ادامه داد: ما نیز به دنبال رعایت حقوق این رانندگان هستیم و تلاش خواهیم کرد که عدالت میان شرکت‌های مختلف برقرار شود. در این مسیر سازمان تاکسیرانی باید فرمول و شیوه‌یی را طراحی و حاکم کند که ناعدالتی بین رانندگان اتفاق نیفتد و رضایت آنها را به همراه داشته باشد. بی‌تردید باید همه رانندگانی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند آسیبی به درآمدشان وارد نشود، البته از سوی دیگر باید بپذیریم که در هر عرصه اقتصادی رقابت وجود دارد و شرکت‌هایی که از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کنند مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به تولد اپلیکیشن‌های موبایلی ویژه تاکسی‌ها و استقبال مردم از آنها گفت: در هر جا که از تکنولوژی‌های جدید بهره گرفته شود، قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرد. ازجمله در تاکسی‌ها که امروز شاهد استفاده مردم از اپلیکیشن‌های موبایل برای گرفتن تاکسی هستیم. در این روند مردم می‌توانند به راحتی به شبکه تاکسی‌های اینترنتی متصل شوند و از خدمات آنها بهره بگیرند. قطعا سهولت این سیستم و سایر ویژگی‌های مثبتی که دارد باعث شده مورد استقبال قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ما نیز قصد نداریم به جنگ تکنولوژی برویم. بی‌تردید باید روش‌های سنتی خود را با تکنولوژی روز تغییر دهیم تا از کورس رقابت عقب نمانیم. قطعا در دنیایی که در حال پیشرفت است طبیعتا هر چه به جلو می‌رویم باید در روش‌های قدیمی تجدیدنظر کنیم و همه کسانی که در این عرصه از تکنولوژی‌های نوین بهره نگیرند متزلزل خواهند شد. وی ادامه داد: پیشنهاد من به همه شرکت‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند و از روش‌های قدیمی بهره می‌گیرند این است که مشاورانی متخصص در حوزه آی‌تی و تکنولوژی‌های جدید به کار گیرند تا خود را به‌روز کنند و در بازار جدید جایی برای رقابت داشته باشند.