:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آئیین نامه به زودی ابلاغ می‌شود

پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد که به زودی آئین نامه طرح ایجاد اشتغال روستایی و شهرهای زیر۱۰ هزار نفر از طریق منابع صندوق توسعه ملی ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
اقتصادگردان- سید باقر فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در مصوبه مجلس جهت طرح ایجاد اشتغال روستایی وشهرهای زیر۱۰ هزار نفربه شمارمی آید افزود :به زودی آیین نامه آن ازسوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می شود.

 وی همچنین از پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان  تسهیلات  از سوی بانک توسعه تعاون به بخش‌های مختلف اقتصادی طی پنج ماهه ابتدای سال جاری خبرداد و گفت که این میزان در مقایسه با  مدت مشابه سال قبل  ۳۶ درصد افزایش ردارد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در رابطه با پرداختی های بان در طرح ضربتی وام ازدواج نیز توضیح داد که در راستای طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج که از ابتدای مرداد ماه در۱۱ بانک کشور به اجرا درآمد این  بانک  با پرداخت  ۴۰ میلیارد تومان  معادل ۸۲ درصد سهمیه ابلاغی  راپرداخت کرده است  که تا پایان شهریور ماه نیزطبق تکلیف بانک مرکزی  میزان ۶۳۰۶۳ میلیارد تومان کل سهمیه متعلق به بانک توسعه تعاون  پرداخت خواهد شد.

فتاحی  با اشاره به تسهیلات تکلیفی این بانک  یادآور شد:  بانک درسال جاری ارائه تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بازسازی بافت شهری ونوسازی ناوگان شهری را در راستای اجرایی نمودن مسئولیتهای اجتماعی خود دردستورکار دارد.

وی همچنین اشاره‌ای  به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۳۱ فقره پرونده به بنگاههای کوچک ومتوسط  اداشت و گفت: این بانک در پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک ومتوسط  براساس  مصوبه سازمان معدن وتجارت درسال گذشته  از جمله بانک‌های فعال در این بخش بوده است.

وی با اعلام این خبر که امسال برای اولین بار تسهیلات خرید تضمینی گندم به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون تکلیف شده است یادآور شد که این تسهیلات درموعدمقرر پرداخت خواهدشد.