:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در معاملات تالار شیشه ای رخ داد:

قندی‌ها رو به رشد، خودرویی‌ها در فاز کاهشی، افت ۵۸ واحدی دماسنج بازار

در حالی آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته با روند کاهشی قیمتها همراه شد که قندی‌ها مخالف جریان بازار، روند رو به رشد را از سر گرفتند. امروز همچنین قیمت سهام خودرویی‌ها، فلزات اساسی و گروه نفت عمدتا رو به کاهش بود.
کد خبر: ۹۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
اقتصادگردان- شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای باز شدن معاملات با شیب آرامی روند رو به رشد را از سر گرفت، اما پس از مدتی وارد فاز کاهشی شد و در نهایت نسبت به روز گذشته ۵۸ واحد پایین رفت و در تراز ۸۳ هزار و ۶۷۴ واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵۴ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۳۴ واحدی رسید.

همچنین شاخص آزاد شناور  با افت ۱۲۰ واحدی مواجه شد و تا رقم ۹۱ هزار و ۷۱۳ پایین آمد. شاخص بازار اول و دوم نیز ۵۷ و ۴۰ واحد افت کردند.  امروز  معاملات در نمادهایی از گروه فلزات اساسی، نفتی و خودرویی به روند رو به کاهش دماسنج بازار سرمایه دامن زد.

در معاملات امروز نماد بانک ملت، پتروشیمی جم و شرکت ارتباطات سیار ایران به ترتیب با ۳۹، ۲۰ و ۱۵ واحد تاثیر مثبت، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان با ۲۲، ۱۶ و ۱۵ واحد تاثیر کاهنده، به روند نزولی دماسنج بازار سرمایه کمک کردند.

در آخرین روز معاملات این هفته در گروه فلزات اساسی حجم معاملات به ۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل توجه رسید و ارزش معاملات به بیش از ۱۳ میلیارد تومان بالغ شد. در این گروه روند قیمت‌های پایانی عمدتا رو به کاهش بود هر چند که سهم‌هایی توانستند حدود یک درصد در قیمت پایانی خود رشد داشته باشد.

نوسان قیمتی در گروه محصولات شیمیایی نیز عمدتا یک درصد به سمت بالا یا پایین بود. هرچند که روند کاهش قیمت در این گروه ملموس‌تر به نظر می‌رسید. شیمیایی‌ها امروز شاهد دست به دست شدن ۸۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان بودند و تعداد معاملات در این گروه به بیش از ۷۰۰۰ داد و ستد منتهی شد.

در فضای کاهشی بورس امروز قندی‌ها بار دیگر مخالف جریان بازار عمل کرده و توانستند به جز در دو سهم در قیمت پایانی رشد کنند. البته این رشد چندان پایدار نبود به طوری که اکثر سهم‌ها افزایش کمتر از نیم درصد را در قیمت پایانی شاهد بودند.

در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای، خودرویی‌ها شامل معامله ۸۳ میلیون سهم بودند که ارزش آنها مجموعا به ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسید. عمده سهم‌ها در این گروه نیز روند رو به کاهش در قیمت پایانی داشتند به طوری که نماد سایپا که جزو پر معامله‌ترین سهم‌های امروز بود در روند رو به کاهش شاخص کل تاثیر بسزایی داشت.

امروز شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت ۲.۹ واحدی همراه شد و به رقم ۹۴۸.۴ رسید. ارزش معاملات این بازار به رقم ۱۱۳ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات عدد ۲۲۰ میلیون سهم و اوراق مالی را رقم زد. نماد سه شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، تولید برق دماوند و پتروشیمی مارون سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل فرابورس گذاشتند.