:
كمينه:۱۹°
بیشینه:۳۰°
به‌روز شده در: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
یوسف نجفی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به مختصات و ضرورت‌های اجرای طرح جدید رتبه‌بندی معلمان که در دستورکار دولت دوازدهم قرار دارد اظهار کرد: آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین و همچنین برنامه ششم توسعه مکلف شده است از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و همچنین ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز کند.
کد خبر: ۹۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
اقتصادگردان- نجفی ضمن اعلام این خبر که پیش نویس اولیه لایحه رتبه‌بندی و نظام پرداخت را در وزارتخانه تهیه و به دولت ارسال کرده‌ایم گفت: نظام رتبه‌بندی جدید دارای ماهیتی مستقل و شبیه به آیین‌نامه استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است و دیگر نگاه کارمندی به معلم مطرح نیست. در این نظام معلم مانند اساتید دانشگاهی هویتی کاملا علمی و تربیتی خواهد داشت و همانطور که اساتید در دانشگاه به عنوان تمام وقت هیات علمی هستند، در آموزش و پرورش هم تمام وقت هیات علمی تربیتی ما می‌شوند.  معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر مراتب شغلی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می‌شود و به صورت قانونی مستقل نیست گفت: با این لایحه جدید یک قانون مستقل خواهیم داشت و امور معلمان به جای آنکه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری معین شود، تحت قانون مستقلی در می‌آید و معلم هویت علمی و حرفه‌یی پیدا می‌کند. بر این اساس دیگر قانون مدیریت خدمات کشوری برای ملعمان ساری و جاری نخواهد بود.

   زمان تصویب لایحه حمایت از کودکان

فارس| سرپرست امور مجلس وزارت دادگستری گفت: لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» در دستور کار اصلی کمیسیون قضایی است و امیدواریم بعد از پایان تعطیلات مجلس و حداکثر در آبان‌ ماه شاهد تصویب نهایی این لایحه باشیم.  محمدعلی اسفنانی در خصوص آخرین وضعیت لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» اظهار داشت: این لایحه به اعتقاد من یکی از لوایح بسیار مهم است که سابقه آن به مجلس نهم باز می‌گردد.  اسفنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 12 ماده از لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» در صحن مجلس به تصویب رسیده است، گفت: این لایحه در دستور کار اصلی کمیسیون قضایی است و امیدواریم بعد از پایان تعطیلات مجلس و حداکثر در آبان‌ ماه شاهد تصویب نهایی این لایحه باشیم.  وی با تاکید بر اینکه جای خالی این لایحه به‌شدت در جامعه احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به اتفاقات اخیری که برای تعدادی از کودکان رخ داده، تصویب سریع لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» ضروری است.  سرپرست امور مجلس وزارت دادگستری در پایان گفت: کودکان افراد بی‌پناهی هستند که به دلیل ناتوانی، قدرت دفاع از خود را ندارند و زمانی که مورد آزار و اذیت از سوی والدین یا معلمان قرار می‌گیرند، حتی نمی‌توانند موضوع را به دیگرانی منتقل کنند که از آنها دفاع کنند.

  لزوم ورود به موضوع تراریخته‌ها

خانه ملت| عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سازمان محیط زیست و وزارت کشاورزی باید در قبال تولید محصولات تراریخته احتیاط را در دستورکار قرار دهند، گفت: محصولات اصلاح نژاد شده جریانشان با محصولات تراریخته متفاوت است.   علی ابراهیمی درگفت‌وگو با خانه ملت درباره محصولات تراریخته، گفت: تعریف علمی از محصولات تراریخته این است که یک صفت را از یک موجودی توسط ژن استخراج می‌کند و به یک موجود دیگر تزریق می‌کنند ودر نهایت محصولات تراریخته موجودی همجنس با این تفاسیر محسوب نمی‌شوند و اگردر این راستا با عکس العمل‌های طبیعی و فرار ژن روبرو شویم، امکان آسیب زدن به سیستم نیزوجوددارد.  نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست باید حساب شده به موضوع محصولات تراریخته ورود کند، تصریح کرد: محصولات اصلاح نژاد جریانشان با محصولات تراریخته متفاوت است.  وی ادامه داد: در ایجاد پدیده‌های جدید در صنعت کشاورزی به مانندمحصولات تراریخته باید ملاحظه شود، تکثیر سلولی قابل کنترل است.  ابراهیمی افزود: طبق قانون تولید و واردات محصولات تراریخته باید با تایید سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی عملیاتی شود.

  اشتغال، ریشه اصلی معضلات اجتماعی

ایرنا| معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، ناکافی بودن آموزش مهارت زندگی به کودکان و نوجوانان را یکی از دلایل آسیب‌پذیری نهاد خانواده دانست. معصومه ابتکار در شورای اداری اسلامشهر در که فرمانداری این شهرستان برگزارشد، ضمن بیان این موضوع، گفت: یکی از مهم‌ترین ریشه‌های معضلات اجتماعی به کارکرد نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی بازمی‌گردد؛ چرا که وقتی به نوجوانان و جوانان آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های زندگی داده نشود، این قشر با کوچک‌ترین حرکتی می‌تواند مشکلات جدی برای جامعه ایجاد کند.  معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فقدان چنین آموزش‌هایی منجر به آسیب‌پذیری خانواده‌ها می‌شود، ‌گفت: آمارها نشان می‌دهد که ما در نظام تعلیم و تربیت و نظام‌های فرهنگی و اجتماعی نتوانسته‌ایم عملکرد خوبی داشته باشیم و تا زمانی که جوانان و نوجوانان ما آسیب‌ها را نشناسند و آموزش‌های لازم را نبینند نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع بیکاری را یکی از ریشه‌های اصلی معضلات اجتماعی و آسیب دیدن نهاد خانواده دانست و با اشاره به رویکردهای جدی و زیرساختی دولت در مقابله با این پدیده، گفت: تلاش دولت این است که بتواند سالانه اشتغال جدید ایجاد کند و در کنار آن بازارهایی را در داخل و خارج از کشور فراهم کند تا این اشتغال پایدار بماند.  معاون رییس‌جمهوری، ‌همگرایی و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف را لازمه رسیدن به این هدف دانست و تصریح کرد: اشتغال همه شؤون زندگی مردم را تحتالشعاع خود قرار می‌دهد و دولت برای رفع مشکلات کشوردر این بخش تمام تلاش خود را به کار بسته است.

وی بهبود مناسبات با دنیا و کشورهای منطقه را یکی از رویکردهای دولت برای فراهم کردن زمینه‌های بهبود فضای اقتصادی و رونق اشتغال دانست و گفت: تعامل با دنیا با هدف حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و ایجاد فرصت‌های اقتصادی و فراهم کردن بازار کار صورت می‌گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: