:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان:

صادرات فرش زنجان روند کاهشی به خود گرفت

زنجان- رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان از کاهش چهار درصدی صادرات فرش طی پنج ماهه سال ۹۶ در زنجان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
اقتصادگردان_ محسن جعفری گفت: از کاهش ۴ درصدی صادرات فرش طی پنج ماهه سال ۹۶ در استان زنجان خبر داد و افزود: طی این بازه زمانی پنج میلیون و۴۸۰ هزار دلار صادرات فرش استان زنجان بوده که سال گذشته در همین  بازه زمانی پنج میلیون و ۷۰۵ هزار دلار صادرات فرش استان بوده است. 

وی اظهار کرد: در این میان صادرات فرش استان زنجان طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  چهار درصد کاهش دارد. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا مقصد فرش های استان زنجان هستند و ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی زنجان به نام سایر استان‌ها صادر می شود و این در شان استان زنجان نیست. 

جعفری تاکید کرد: متاسفانه طی پنج ماهه سالجاری صادرات فرش زنجان کاهش یافت ولی بعد از این با برنامه ریزی هایی که در دستور کار است صادرات فرش زنجان  طی چند ماه آینده افزایش می یابد. 

وی به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان از مردادماه سال ۹۳ بیمه افرادی که در شغل های دیگر مشغول به کار بودند لغو شده و قالی بافان اصلی بیمه شدند. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان ابراز کرد: استان زنجان بیش از ۵۰ هزار بافنده دارد و در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰ قالی باف در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. 

جعفری کیفیت فرش دستباف استان زنجان را بسیار ارزشمند و بی‌نظیر اعلام کرد و افزود: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود و  در سال ۹۶ برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه می یابد. 

منبع: امتداد نیوز