:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر صنعت خبر داد:

سهم ۱۵ میلیارد دلاری ایران از تجارت ۱۲۵۰ میلیاردی بازار نساجی دنیا/ حمایت مالی از ۲۰ هزار واحد تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۵ میلیارد دلار از فروش ۱۲۵۰ میلیارد دلاری محصولات نساجی در دنیا به تولیدات ایران اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
اقتصادگردان_ محمد شریعتمداری در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت نساجی اظهار داشت: صنعت نساجی، صنعت بومی ما است که برای نوسازی آن قدم‌هایی برداشته شده و ما باید با شتاب بیشتری به این کار ادامه دهیم. 
وی حمایت از صنعت نساجی داخلی با کنترل واردات را از جمله سیاست‌های وزارت صنعت عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت نساجی، ورود کالای قاچاق به بازار کشور است، در این مورد سیاست دولت کمک به نیروهای مسلح و نیروهای بازدارنده قاچاق در مرزها برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار داخل خواهد بود. 
شریعتمداری ادامه داد: منافذ قانونی ورود کالا به داخل نیز باید ساماندهی شود به طوری که مشکلی برای صنعت داخل وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه صنعت نساجی ایران توانایی حضور در بازارهای خارجی را دارد، گفت: سیاست ما حمایت از عرضه‌کننده کالای ایرانی به بازارهای خارجی و حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارجی به ویژه کشورهای همسایه است.
وزیر صنعت، حجم فروش محصولات نساجی را در دنیا 1250 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم ما از این رقم 15 میلیارد دلار است که باید برای افزایش این سهم تلاش کنیم تا شاهد رشد اشتغال در کشور هم باشیم. 
وی با اشاره به امضای سند همکاری در زمینه حمایت از صنعت نساجی با محوریت سازمان صنایع کوچک گفت: بر این اساس، تأمین تسهیلات با نرخ ترجیحی از طریق پرداخت یارانه سود تسهیلات از محل بودجه عمومی صورت خواهد گرفت. 
وی ادامه داد: این طرح فعلاً در چهار استان به صورت آزمایشی انجام می‌شود و صنعت نساجی را در نواحی و شهرک‌های صنعتی واقع در روستاها گسترش خواهد داد. 
به گفته وزیر صنعت، با اجرای این طرح 20 هزار واحد تولیدی مورد حمایت قرار می‌گیرند که حدود 18 هزار و 500 واحد از این تعداد به صنایع کوچک اختصاص دارد که مورد حمایت دولت قرار خواهند گرفت. 
وی تصریح کرد: از این طریق 100 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود که در آینده استان‌های دیگر نیز در اجرای این طرح مدنظر قرار خواهند گرفت. 

منبع: فارس