:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه عنوان کرد:

حمایت از ۸۸۸ بافنده فعال فرش در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از حمایت این نهاد از ۸۸۸ بافنده فعال فرش در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
اقتصادگردان_ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گزارشی از آمار بافندگان تحت حمایت و تولیدات آنان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمیته امداد از ۸۸۸ بافنده فعال فرش در استان حمایت می کند، گفت: این تعداد بافنده فعال فرش در سال گذشته ۶۹۵ تخته فرش و گلیم تولید کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه بیان کرد: ارزش تولیدات بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه حدود شش میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نیز ۸۰۰  مددجو در استان از آموزش های رایگان فرش و گلیم بافی بهره مند شده اند، افزود: کمیته امداد بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به منظور ارائه آموزش های فرش بافی به این تعداد از مددجویان که بیشتر آنان در مناطق روستایی ساکن هستند هزینه کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این نهاد ۲۸۰ طرح فرش بافی برای آموزش دیدگان این رشته فنی در سال گذشته اجرا کرده، ادامه داد: همچنین طی سال ۹۵ بیش از ۱۶۰ طرح اشتغال قالیبافی نیز برای نیازمندان غیر تحت حمایت در استان کرمانشاه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به منظور فروش محصولات تولیدی بافندگان مددجو تمهیدات لازم را در نظر گرفته است، عنوان کرد: این نهاد آمادگی دارد از طرح­های مکمل زنجیره ارزش فرش در سطح استان از جمله کارگاه‌های تولیدی، پشم­ریسی، واحدهای رنگ­رزی، نقشه کشی و بازاریابی حمایت کرده و محصولات مددجویان را با بالاترین قیمت خریداری کند.

خدرویسی با یادآوری اینکه مددجویان تحت حمایت و متقاضی می توانند آموزش های فرش بافی را به صورت رایگان فرا گیرند، گفت: مددجویان متقاضی فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای می توانند به دفاتر کمیته امداد مراجعه و از خدمات آموزشی این نهاد بهره مند شوند.

لازم به ذکر است؛ بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در سال گذشته ۶۹۵ تخته فرش و گلیم به ارزش حدود شش میلیارد ریال تولید کردند.