:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت حیدریه:

ایجاد بازارچه صنایع دستی و زیر ساخت‌های گردشگری از اولویت‌های ماست

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تربت حیدریه گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی و زیر ساخت‌های گردشگری در مجتمع‌های بین راهی جزء اولویت‌های کاری ماست.
کد خبر: ۹۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
اقتصادگردان_ علی محمدی گفت: منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: تلاش ما برای جذب مسافر این است که حداکثر استفاده را برای جذب مسافر داشته باشیم و در این حوزه اقداماتی صورت گرفت و هشت سرمایه گذار در حال پیگیری زیرساخت‌های گردشگری شهرستان در بخش خصوصی هستند و احتمالا چند تا از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص تعداد آثار تاریخی شهرستان تربت حیدریه، ادامه داد: حدود 200 اثر تاریخی و گردشگری در این شهرستان وجود دارد و نزدیک به 50 اثر ثبت ملی شده و آثار شاخص شامل مجموعه فرهنگی و تاریخی «قطب الدین حیدر»، «رباط طبسی»، «حمام حاج رحیم» و بالغ بر 13 کاروانسرا و رباط وجود دارد و از جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه می‌توان به آبشار «رود معجن» و نیز منطقه گردشگری «حصار» اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه عنوان کرد: شهرستان تربت حیدریه  قطب تولید زعفران در جهان و ابریشم در کشور است و وجود معادن مختلف به ویژه معدن طلا از جمله ویژگی‌های این شهرستان به شمار می‌رود و بیشتر گردشگری ما گردشگری به صورت تخصصی است.
  
وی در خصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان تربت حیدریه، گفت: یکی در روستا رزگ و هشت اقامتگاه دیگر در دست احداث است. چون طبیعت شهرستان بسیار زیباست، با داشتن کوه، بیشتر گردشگران این منطقه با تورهای کوهنوردی و ورزشی از این منطقه استقبال بسیار خوبی می‌کنند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه در خصوص صنایع دستی شهرستان تربت‌حیدریه، تصریح کرد: در این شهرستان 12 رشته هنری فعال وجود دارد و یک بازارچه سوغات و صنایع دستی در رباط طبسی که شامل رشته‌هایی مانند تراش سنگ‌های قیمتی و غیر قیمتی، زیورآلات سنتی، معرق و منبت چوب، سفالگری است و از طرف دیگر از طریق رشته‌هایی که تولید آن‌ها منسوخ شده، مانند نمدمالی قصد داریم که آن‌ها را احیا کنیم و لازم به ذکر است که در رباط طبسی بحث آموزش، تولید و عرضه وجود دارد. 
  
محمدی خاطرنشان کرد: ما در سال جاری و در سه تا چهار ماه نخست، 25 درصد افزایش ورودی گردشگر داشتیم که یکی از دلایل آن ایجاد بازارچه سوغات صنایع دستی و نیز موزه مردم شناسی در مجموعه قطب‌الدین حیدر است.

منبع: ایسنا