:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

تولید و اشتغال را جدی دنبال می‌کنیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ما بحث تولید و اشتغال را بصورت جدی دنبال می‌کنیم گفت: به اقشار کم درآمد و آنهایی که به هر دلیل توان کار کردن ندارند یا محرومیت‌های ساختاری آنها را بازداشته، توجه ویژه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
اقتصادگردان- محمد نهاوندیان امروز در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان طبعا با رویکرد ریشه کنی فقر در اولویت خدمت رسانی قرار می گیرد و زمینه های سرمایه گذاری در این استان فراهم می شود.

وی با اشاره به گازرسانی و توجه به راه آهن در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این کار عظیم محور توسعه استان خواهد شد و در کنار آن اشتغالزایی و سرمایه گذاری فراوانی صورت خواهد گرفت.

وی توجه به معدن را از مهمترین مباحث در این استان عنوان کرد و گفت: قطعا توجه به این بخش می تواند یک رونق پایداری را در این استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: یک چشم انداز دقیقی برای استان سیستان و بلوچستان ترسیم شده است و مطمئنم که در دهه آینده چهره اقتصادی این استان کاملا دگرگون خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: رویکرد اقتصادی دولت دوازدهم در کنار رشد پایدار، بحث محو کردن فقر  است که آن را بطور جدی دنبال می کنیم و فقر مطلق تا پایان این دولت باید ریشه کن شود.

نهاوندیان در آیین افتتاح سالن همایشهای بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه زابل هم بابیان اینکه باحسن سلیقه دانشگاه سالن همایشهایش را با نام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری کرده است گفت: یاد سازندگیهای مرحوم هاشمی از حافظه تاریخی ملت ایران هرگز فراموش نخواهد شد.

وی ادامه داد: امیداست که برکت الهی شامل حال حرکت آموزش و پرورش گردد.

وی اضافه کرد: همه توسعه ها و سازندگیها از خانه علم و دانشگاه نشات می گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه خرسندم از اینکه محوریت دانشگاه زابل در بحث کشاورزیست، اضافه کرد: سیستان باسابقه تاریخی انبار غله ایران، باید به آن جایگاه برسد.

محمد نهاوندیان ادامه داد: حرکت خوبی در زمینه حل مشکلات آب استان شروع شده و باقوت هم دنبال می شود. توان کشاورزی سیستان باید به قوت قبلی خود باز گردد و با ارتقاء بهره وری به دستاوردهای بهتری برسیم.