:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تاکید بر تخصیص اعتبار برای جوائز صادرکنندگان نمونه

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بر ضرورت تعریف ردیف بودجه‌ای مشخص برای پرداخت جایزه صادرکنندگان نمونه ملی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
محمد رضا مودودی گفت: در قانون و مصوبه هیئت وزیران برای صادرکنندگان نمونه کشور تسهیلات نقدی و غیر نقدی در نظرگرفته شده است.

وی اظهار داشت: از آنجا که سال‌ها از این مصوبه می‌گذارد، رقمی که برای صادرکنندگان تعیین شده رقم بسیار بزرگی به نسبت عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز در حوزه تجارت خارجی نیست.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر جایزه نقدی هر صادرکننده نمونه ۱۰ میلیون تومان است، گفت: متاسفانه پرداخت این مبلغ اندک نیز به تعویق افتاده وتاکنون پرداخت نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ردیف بودجه‌ای مشخص باید برای جوائز صادرکنندگان نمونه تعریف شود، افزود: در بودجه‌ای جاری سازمان توسعه تجارت ردیفی برای پرداخت جائزه صادرکنندگان نمونه مشخص نشده است.

مودودی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: رقم مورد نظر برای صادرکنندگان نمونه خیلی جذابیت ندارد و باید افزایش یابد.

وی افزود: در این قانون و مصوب هیئت وزیران یک سری تسهیلات دیگری مانند گمرکی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی، خارجی و ... ذکر شده است.

معاون توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع بیست و یکمین دوره انتخاب صادرکننده نمونه و ممتاز ملی اظهارداشت: متقاضیان با ثبت اطلاعات تجاری خود در سامانه nemoonesh.ir سازمان مزبور در این رویداد ملی مشارکت کردند.

وی گفت: امسال استقبال به گونه‌ای بود که در دو مرحله زمان ثبت نام تمدید و این فرصت از طریق رسانه‌های گروهی و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی اطلاع رسانی شد.

مودودی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی متقاضیان شرکت در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه و ممتاز ملی در سال جاری افزود: در این دوره علاوه بر صادرکنندگان کالا و خدمات، گروه‌های صنعتی بزرگ (هلدینگ) صادراتی نیز ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار این شرکت‌های بزرگ صادراتی نیز در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه و ممتاز ملی امسال حضور خواهند داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه شناسایی و حمایت از شرکت‌های توانمند صادراتی از جمله تکالیف سازمان توسعه تجارت از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین در فهرست اقدامات اولویت‌دار این سازمان است، گفت: امسال با تعریف گروه صنعتی (هلدینگ) صادراتی و تعیین شاخص‌های قابل اندازه گیری در سایت نمونش سازمان تلاش شد تا مجموعه‌های بزرگ صادراتی در کشور شناسایی و معرفی شوند و نقش کلیدی این مجموعه‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی کشور مورد تاکید و تقدیر قرار گیرد.

وی همچنین از ثبت نام افزون بر ۷۲۰ بنگاه تولیدی، خدماتی و گروه صنعتی (هلدینگ) صادراتی در بیست و یکمین دوره انتخاب صادرکننده نمونه و ممتاز ملی در کشور خبرداد و افزود: ثبت نام در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

مودودی یادآورشد: هر سال در ۲۹ مهر ماه با حضور مقامات عالی رتبه کشور از صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی تقدیر می‌شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما