:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

راه اندازی بانک اطلاعات الکترونیکی ویژه تولیدکنندگان در گمرک

بانک اطلاعات الکترونیکی ویژه تولیدکنندگان در گمرک آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶







اقتصادگردان_به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گمرک ایران در تازه‌ترین اقدام خود در جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید از آغاز بکار بانک اطلاعات الکترونیکی ویژه تولید کنندگان در پنجره واحد تجارت فرامرزی خبر داده است.

این بانک اطلاعاتی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در فضایی تعاملی، تسهیلات ویژه‌ای را در «سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص» ایجاد کرده است. 

بنابر گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این گام در جهت ارائه خدمات ویژه گمرکی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی از سوی گمرک برداشته شده است.

تولید کنندگانی که تا به حال ثبت نام نکرده اند، می‌توانند با ورود به سامانه مورد نظر با معرفی نوع تولید و واحد تولیدی خود، مشخصات انبار کالای خود را ثبت کرده و از خدمات ویژه گمرک بهره‌مند شوند.

شرکت‌های تولیدی در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانند با ثبت نام و ورود به سامانه www.wms.ir پس از مراحل ثبت نام از چگونگی این تسهیلات آگاهی پیدا کنند.

فرآیند ثبت نام شرکت‌های تولیدی از دو مرحله تشکیل شده است که در مرحله اول کلیه شرکت‌های تولیدی (اعم از شرکت‌های تولیدی داخل مناطق آزاد و ویژه و سایر تولیدی‌ها داخل سرزمین اصلی) نسبت به ثبت اطلاعات کلی اقدام نمایند و در مرحله بعد که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد نسبت به تکمیل اطلاعات محصولات تولیدی در سامانه اقدام کنند.

برخی تسهیلاتی که شرکت‌های تولیدی می‌توانند با ثبت نام در سامانه مذکور از آن بهره ببرند به این شرح است:

- معافیت ۴ درصد مالیات علی الحساب 
- تسهیل ورود کالا در مسیرهای سبز و امکان اظهار قبل از ورود 
- استرداد پروانه وارداتی 
- تسهیل تشریفات گمرکی برای تولیدی‌های مستقر در مناطق ازاد و ویژه 
- تسهیل در جابجایی کالا با صدور پته خروجی از انبار تولیدی جهت استعلام نیروهای انتظامی 
- برقراری ارتباط موثر بین جامعه دانشگاهی و صنعتی در راستای کمک به نیازهای شرکت‌های تولیدی 
- بهبود فضای کسب و کار شرکت‌های تولیدی با بهره وری از زیرسامانه بازار به منظور معرفی کالای ایرانی به کشورهای دیگر.

همراهی آنلاین با گمرک ایران در سامانه‌های نوین 

خدمات گمرک ایران اینترنتی شده و ضروری است تا شهروندان با برخی از این خدمات آشنا شوند که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است.

خدمات صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک الکترونیکی شده است و شما می‌توانید فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری از طریق سایت گمرک ایران www.irica.ir و پیوند پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی تشریفات گمرکی را اینترنتی انجام دهید.

- می‌توانید از قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده همه کالاهای وارداتی با خبر شوید و کالای مشابه اصلی (یا تقلبی) و گران نخرید epl.irica.ir/TscViewPage 
- از اصالت موبایل خود مطلع شویم؛ با پیامک کردن کد imei به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ 
http://epl.irica.ir/ImeiInfoView
- با تجار بزرگ کشور راحت ارتباط برقرار کنیم و کالای خود را به راحتی صادر کنیم
(برای سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار) bazaar.irica.co
-استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی رسمی وارد شده است epl.irica.ir/ecl
- سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت epl.irica.ir/TscViewPage
- بدانیم چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور هستند و برای فعالیت تجاری چگونه برنامه ریزی کنیم merchant.irica.ir/daily
- می‌توان هر گونه انتقاد جهت روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد؛ سامانه پاسخگویی به شکایات Club.irica.ci
- می‌توان تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید؛ Www.irica.ir.