:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اعتراض نماینده مشکین‌شهر به عوارض ۱۲۰۰ تومانی عراق

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس نسبت به وضع عوارض ۱۲۰۰ تومانی به ازاء هر کیلو سیب و شلیل صادراتی ایران به عراق اعتراض کرد.
کد خبر: ۹۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- ولی ملکی در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهادکشاورزی،‌ گفت: سیب و شلیل باغداران مشکین‌شهری روی دستشان باقی مانده است آن هم در سالی که همه از صادرات حمایت می‌کنند و سیاست دولت نیز بر مشوق‌های صادراتی است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز تاسف کرد: درست در فصل برداشت، در مرز عراق قوانینی توسط دولت عراق وضع شده است که به ازای هر کیلو محصولات کشاورزی وارداتی به این کشور ۱۲۰۰ تومان عوارض دریافت می‌شود و ظاهرا پیگیری‌های وزرای امور خارجه، صنعت و جهادکشاوری هم به نتیجه نرسیده است و ادعا شده محصولات کشاورزی عراق روانه بازار این کشور شده است. براساس اطلاعات دریافتی این مسئله را می‌توان به عنوان همکاری نکردن دولت عراق با ایران تلقی کرد.

وی ادامه داد: به جز خرما محصولات کشاورزی چندانی در عراق تولید نمی‌شود. هر ساله محصولات سردرختی از ایران به این کشور صادر می‌شد. مسئولان امر به این مسئله توجه کنند تا از کشاورزان داخلی حمایت شود.