:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مخالف وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی

بدری: واردات محصولات ترایخته بدون ضابطه در حال انجام است

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه واردات محصولات ترایخته بدون ضابطه در حال انجام است، گفت: مصرف بی‌رویه کود و سموم شیمیایی موجب به خطر افتادن سلامت مردم و بی‌رغبتی کشورهای همسایه برای خرید تولیدات کشاورزی ایران شده است.
کد خبر: ۹۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
اقتصادگردان- صدیف بدری در جلسه علنی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: یکی  از وظایف وزارت جهادکشاورزی مدیریت بازار مصرف است اما متاسفانه مدیریت این بازار، آشفته است و در برنامه پیشنهادی هم به این مسئله هیچ اشاره‌ای نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای تولید سیب‌زمینی که سالانه 5.2 میلیون تن است، نه برای بازار داخلی و نه برای بازار خارجی هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. آقای حجتی آیا خبر دارید قیمت سیب‌زمینی کیلویی 50 تومان هم از کشاورزان خریداری نمی‌شود؟ آیا می‌دانید مواد اولیه پنبه کارخانه سبلان پارچه از کدام کشور آسیایی وارد می‌شود؟ آیا خبر دارید هندوانه تولیدی کشاورزان اردبیلی به دلیل نبود مشتری، دور ریخته می‌شود؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت، برنامه ریزی‌های وزارتخانه و گاهی هم به دلیل ایجاد رانت برای افراد خاص، در فصل برداشت محصولات کشاورزی و دامداری مجوز واردات صادر می‌شود، نمونه آن هم هفت قلم محصولات کشاورزی و دامداری است که مدتی قبل صادر شد.

وی افزود: هیچ حمایتی از سازندگان انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی نمی‌شود.

بدری با ابراز تاسف از بالا بودن نرخ سرطان در استان ادبیل، گفت: اردبیل یکی از قطب‌های سرطان معده و روده کشور است که کودهای کشاورزی  و سموم عامل این مسئله است، شما چه کاری برای حل این معضل داشته‌اید؟ شما باید  حافظ منافع کشاورزی  باشید اما طی چهار سال گذشته در این حوزه چه کردید؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: امیدوارم برای این سوالات پاسخی داشته باشید.