:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

احمدی: وزرای پیشنهادی اقتصادی دولت دوازدهم هماهنگ‌تر از دولت قبل هستند

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت که وزرای اقتصادی پیشنهادی در دولت دوازدهم نسبت به تیم اقتصادی دولت قبل هماهنگ‌تر هستند.
کد خبر: ۹۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- فریدون احمدی در جلسه علنی بعدازظهر امروز چهارشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، وی را فردی مومن، معتقد و از نیروهای فداکار، انقلابی و مسلط به کار توصیف کرد و گفت: درخواست ما از ایشان این است که تعداد بازنشستگان مدیر سطح بالای وزارتخانه کم شود البته این روند از دو سال پیش انجام شده ولی لازم است تسریع شود.

وی ادامه داد: امروز اصلی‌ترین مساله کشور اقتصاد مقاومتی است و موضوع اقتصاد چالش اصلی کشور ماست که اشتغال و سرمایه‌گذاری هم در چارچوب آن تعریف می‌شود. همچنین کلید حمایت از تولید، صادرات است و اگر کشور می‌خواهد تولید را نجات دهد باید صادرکننده باشد و تولید ما صادرات‌محور باشد.

احمدی برنامه‌محوری را از نقاط قوت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: البته ما در جایی که ناچاریم که عقل حکم می‌کند باید نیازمندی‌های کشور را وارد کنیم که این موضوع البته شامل حوزه امنیت غذایی نمی‌شود. ما از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی به خاطر ارتقاء تولید تشکر می‌کنیم. نرخ تولید در دوره آقای حجتی با ۲۱ درصد افزایش به ۱۸ میلیون تن افزایش یافته است و این روند باید ادامه یابد.

نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به پیچیدگی‌های تولید، مسائل بانکی، مالی، پولی و تعرفه صادرات یادآور شد: خوشبختانه وزرای پیشنهادی اقتصادی در این دوره نسبت به تیم اقتصادی دولت قبل هماهنگ‌تر هستند. در دوره قبل اختلاف‌نظرهایی وجود داشت اما امروز کسانی که باعث اختلاف‌نظر بودند دیگر نیستند.

وی با اشاره به برخی انتقادات درباره تحصیلات نامرتبط وزیر جهاد کشاورزی گفت: رشته ایشان عمران است و بهترین متخصص‌های موضوع آب در حوزه عمران هستند البته وزارت جهاد کشاورزی ابعاد متفاوتی دارد اما تحصیلات ایشان بی‌ربط به تخصصش نیست و ما باید موضوع آب را در حوزه کشاورزی به شکل ویژه مدیریت کنیم.

وی در پایان بر ضرورت توجه به جذب سرمایه و تمرکز بر صنایع تبدیلی در دولت آینده تاکید کرد.